Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Peugeot i-Cockpit: Παραμένει επαναστατικό

Ελλάδα 11:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Peugeot i-Cockpit: Παραμένει επαναστατικό

ΝΕΑ

Peugeot i-Cockpit: Παραμένει επαναστατικό

ΝΕΑ

Πριν από 10 χρόνια, με την πρώτη γενιά του Peugeot 208, η γαλλική εταιρία τόλμησε να φέρει επανάσταση σε ένα από τα στοιχεία που έχουν εξελιχθεί λιγότερο στην ιστορία του αυτοκινήτου: τη θέση οδήγησης!

Advertisement
Advertisement

Από τότε, έχουν παραχθεί σχεδόν 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα Peugeot με i-Cockpit το οποίο έχει επεκταθεί σε ολόκληρη τη γκάμα. Η νέα αυτή εσωτερική διάταξη έχει συμβάλει σημαντικά στην αίσθηση ασφάλειας και άνεσης οδηγών και επιβατών ενώ αποτελεί πλέον χαρακτηριστικό γνώρισμα των οχημάτων της γαλλικής μάρκας.

Η διάταξη i-Cockpit στηρίζεται σε τρία θεμελιώδη στοιχεία τα οποία παρέμειναν αναλλοίωτα έκτοτε:

  • Ένα συμπαγές τιμόνι για καλύτερη αίσθηση οδήγησης και βέλτιστο χειρισμό.
  • Μια υπερυψωμένη οθόνη που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει όλες τις πληροφορίες που σχετίζονται με την οδήγηση διατηρώντας τα μάτια του στο δρόμο.
  • Μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής, εύκολα προσβάσιμη και ορατή, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να διαχειρίζεται τις κύριες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Το i-Cockpit αποτελεί πλέον αναπόσπαστο στοιχείο του DNA της Peugeot , διαθέσιμο σε όλα της τα μοντέλα.

Advertisement
Advertisement

Η ιστορία ξεκίνησε το 2010 με την παρουσίαση του πρωτότυπου Peugeot SR1 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ένα κομψό κουπέ-καμπριολέ που έδειχνε μερικές από τις σκέψεις της μάρκας. Αυτό περιλάμβανε μια επαναστατική θέση οδήγησης που έφερε τα πάνω κάτω στους παραδοσιακούς κώδικες σχεδιασμού και εργονομίας.

Εκείνη την εποχή, οι ομάδες της Peugeot ήθελαν να εξελίξουν το κάθισμα του οδηγού για διαισθητική οδήγηση,  περισσότερη εργονομία και ασφάλεια.

Advertisement

Μια μικρή ομάδα σχεδιαστών και μηχανικών ξεκίνησε να δουλεύει προς αυτή την κατεύθυνση και αρκετά γρήγορα προέκυψε η πρόταση για ένα μικρότερο τιμόνι με τη λογική ότι αυτή η καινοτομία επέτρεπε την ανάγνωση πληροφοριών στο ύψος των ματιών χωρίς παρεμβολή άλλων στοιχείων.

Advertisement

Προστέθηκε μια οθόνη αφής, η οποία έκανε όλα τα χειριστήρια πολύ πιο απλά και πρόσθεσε συνδεσιμότητα. Αυτή ήταν η αρχή των οθονών αφής για την Peugeot.

Το 2012, το Peugeot 208 λανσάρει περήφανα το i-Cockpit και προκαλεί αίσθηση

Η πρώτη γενιά του Peugeot 208 προκάλεσε αίσθηση με την εισαγωγή του i-Cockpit στον βασικό εξοπλισμό. Γρήγορα καθιερώθηκε ως μια καινοτομία που μεταμόρφωσε την εμπειρία του οδηγού:

  • Περισσότερη οδηγική απόλαυση: χάρη στο συμπαγές τιμόνι, το αυτοκίνητο είναι ακόμα πιο ευέλικτο στις κινήσεις του οδηγού, ο οποίος χρειάζεται επίσης να κινήσει λιγότερο τα χέρια του για τον ίδιο ελιγμό
  • Περισσότερη άνεση στην οδήγηση: με τα όργανα στο ύψος των ματιών, η οδήγηση γίνεται πιο ξεκούραστη. Το χαμηλότερο τιμόνι επιτρέπει την τοποθέτηση των χεριών του οδηγού σε πιο άνετες γωνίες και η κεντρική οθόνη αφής επιτρέπει τον διαισθητικό χειρισμό των κύριων λειτουργιών του οχήματος.
  • Βελτιστοποιημένη Ασφάλεια: το συμπαγές τιμόνι κάνει τις αντιδράσεις πιο γρήγορες, η υπερυψωμένη οθόνη κάνει τα μάτια πιο συγκεντρωμένα στο δρόμο και οι ειδοποιήσεις στο ταμπλό είναι πιο ορατές.
Advertisement

Από την εμφάνισή του, το i-Cockpit συνεχίζει να εξελίσσεται και να εκσυγχρονίζεται. Το 2016, η δεύτερη γενιά του 3008 και του 5008 παρουσίασε μια έκδοση με ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών που μπορεί να προσαρμοστεί πλήρως και να εξατομικευτεί. Κάτω από την κεντρική οθόνη αφής έχουν τοποθετηθεί διακόπτες εναλλαγής για να είναι ακόμα πιο εύκολη η πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες. Το 2019, η δεύτερη γενιά του 208 παρουσίασε ένα τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Το i-Cockpit προχώρησε ένα βήμα παραπέρα στα νέα 308 (2021) και 408 (2022) με την εισαγωγή του νέου συστήματος infotainment i-Connect, ενός νέου συμπαγούς τιμονιού που μπορεί να ανιχνεύσει την παρουσία των χεριών του οδηγού κατά τη χρήση των βοηθημάτων οδήγησης και των ευαίσθητων στην αφή i-toggles που μπορούν να διαμορφωθούν για τον κλιματισμό, τις τηλεφωνικές επαφές, τον ραδιοφωνικό σταθμό και τις ρυθμίσεις εκκίνησης εφαρμογών τα οποία μπορούν να ρυθμιστούν κατά την κρίση του χρήστη.

Το πρωτότυπο Peugeot Inception, που παρουσιάστηκε στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας στις αρχές του έτους, δείχνει την εξέλιξη που θα μπορούσε να πάρει το νέο Peugeot i-Cockpit. Ακόμη πιο διαισθητικό δείχνει τη μελλοντική εξέλιξη του i-Cockpit με το Hypersquare, ένα επαναστατικό νέο χειριστήριο διεύθυνσης, που προσφέρει νέο τρόπο χειρισμού για μια νέα γενιά, μεγαλωμένη με tablets και έξυπνες συσκευές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Peugeot 208: Για πάντα στην καρδιά μας
Peugeot 3008 PHEV: Ελευθερία κινήσεων
Peugeot: Το πρωτοποριακό i-Cockpit (+video)