Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πέντε κινητήρες διαμάντια από τη Yamaha

Ελλάδα 14:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πέντε κινητήρες διαμάντια από τη Yamaha

ΝΕΑ

Πέντε κινητήρες διαμάντια από τη Yamaha

ΝΕΑ

Έχουμε όλοι συνδυάσει τη Yamaha με τις μοτοσυκλέτες, αλλά έχει αφήσει το στίγμα της και στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Advertisement
Advertisement

Αν και διάσημη για τις μοτοσυκλέτες της, η Yamaha Motor Company μετέφερε επίσης τα ταλέντα της στην αυτοκινητοβιομηχανία βοηθώντας στην ανάπτυξη μερικών καταπληκτικών κινητήρων.

Η Yamaha Motor Company , που ιδρύθηκε την άνοιξη του 1955, είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο για την ανάπτυξη μερικών από τις καλύτερες μοτοσυκλέτες που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.

Όμως, η ιαπωνική εταιρεία επεκτάθηκε και στην αυτοκινητοβιομηχανία κατά τη διάρκεια των δεκαετιών.

Advertisement
Advertisement

Στα ΄60s, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του θρυλικού Toyota 2000GT και στις αρχές της δεκαετίας του 1990, σχεδίασε το OX99-11, ένα υπεραυτοκίνητο F1 V12 που, δυστυχώς, δεν κατάφερε ποτέ να περάσει από το στάδιο του πρωτοτύπου.

Εκτός από αυτό, η Yamaha βοήθησε στο σχεδιασμό και στην κατασκευή πολλών κινητήρων αυτοκινήτων. Οι περισσότερες ήταν μονάδες Toyota, αλλά μερικές δημιουργήθηκαν για άλλες εταιρείες, όπως η Ford και η Volvo.

Advertisement

Toyota 3T-GTE

Η Yamaha και η Toyota απολάμβαναν μια μακρά συνεργασία που οδήγησε στην ανάπτυξη πολλών σπουδαίων κινητήρων, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου V8 παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας (γνωστός και ως Toyota Hemi ) και του μοναδικού V10 παραγωγής, αλλά και μιας σειράς μικρότερων ενσωματωμένων τεσσάρων. Ένα από τα πιο καινοτόμα Toyota straight-fours που παράγονται με τη βοήθεια της Yamaha είναι το 3T-GTE.

Advertisement

Βασισμένο στην αρχιτεκτονική της κανονικής μονάδας 3T που παρουσιάστηκε το 1977, το 3T-GTE ήταν ο πρώτος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας DOHC της Ιαπωνίας .

Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1982, ο 1,8 λίτρων διέθετε ημισφαιρικούς θαλάμους καύσης, ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο, δύο μπουζί και θύρες εισαγωγής στροβιλισμού για βελτιωμένη απόδοση. Είχε ισχύ 160 ίππων και 206 Nm ροπής. Χρησιμοποιήθηκε από εκδόσεις επιδόσεων των Celica , Carina και Corona.

Advertisement

Ford SHO V6

Πλήρως κατασκευασμένος και συναρμολογημένος στην Ιαπωνία, ο SHO ( Super High Output ) βασίστηκε χαλαρά στο Vulcan, αλλά χάρη στη Yamaha, έγινε πολύ πιο υψηλής τεχνολογίας. Με χωρητικότητα 3,0 ή 3,2 λίτρα, ο SHO διέθετε ένα σιδερένιο μπλοκ, μια κεφαλή DOHC από αλουμίνιο με 24 βαλβίδες και μια καινοτόμο πολλαπλή εισαγωγής μεταβλητού μήκους.

Με φυσική αναρρόφηση, ο κινητήρας υψηλών στροφών θα μπορούσε να αποδίδει 220 ίππους και ροπή έως και 292 Nm, ανάλογα με την έκδοση κυβισμού. O SHO V6 τροφοδοτούσε το Ford Taurus SHO του 1989 – 1995, ένα από τα πιο υποτιμημένα σεντάν υψηλών επιδόσεων της εποχής.

Toyota 2ZZ-GE

Η ιστορία του ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ήθελε να σχεδιάσει μια προσανατολισμένη στις επιδόσεις έκδοση του ZZ straight-four της.

Για να γίνει αυτό, η Toyota ανέθεσε στη Yamaha να αναπτύξει την κυλινδροκεφαλή του νέου κινητήρα και γεννήθηκε o 2ZZ-GE.

Εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο με κυβισμό 1,8 λίτρων, ο κινητήρας διέθετε μπιέλες από σφυρήλατο χάλυβα, επανασχεδιασμένα έμβολα και προηγμένο σύστημα ψεκασμού καυσίμου πολλαπλών σημείων (VVTL-i) παρόμοιο με το VTEC της Honda.

Ικανός να ξεπεράσει το όριο των 7.500 σ.α.λ., ο τετρακύλινδρος τροφοδοτούσε πολλές εκδόσεις επιδόσεων μοντέλων της Toyota όπως τα Corolla και Celica, το Pontiac Vibe πρώτης γενιάς και τρία μοντέλα Lotus (Elise, Exige και 2-Eleven).

Αρχικά ατμοσφαιρικό, απέδιδε μεταξύ 160 και 189 ίππων. Ωστόσο, η Lotus επέλεξε να τοποθετήσει έναν υπερσυμπιεστή με ενδιάμεση ψύξη , ενισχύοντας την ισχύ έως και 256 ίππους.

Volvo B8444S

Κατασκευασμένοw από το 2005 έως το 2010, o B8444S ήταν ένας πλήρως αλουμινένιος V8 60 μοιρών που τροφοδοτούσε τα μοντέλα πρώτης γενιάς XC90 και δεύτερης γενιάς S80. Επίσημα, σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου από τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ζήτησε από τη Yamaha να βοηθήσει στην κατασκευή του.

Με κυβισμό 4,4 λίτρων, ο B8444S απέδιδε 311 ίππους και 440 Nm ροπής. Αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιήθηκε επίσης στο Noble M600 , ένα εξαιρετικό χειροποίητο βρετανικό σπορ αυτοκίνητο. Με σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής ροής και διπλούς τούρμπο, η απόδοση έφθασε τους εντυπωσιακούς 650 ίππους και τα 819 Nm ροπής.

Toyota 1LR-GUE

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000, η ​​Toyota αποφάσισε να κατασκευάσει το πιο θεαματικό supercar που βγήκε ποτέ από την Ιαπωνία και να το πλασάρει με την κορυφαία μάρκα Lexus. Ένας από τους στόχους του project ήταν να δώσει στο αυτοκίνητο μια «καρδιά» V10 εμπνευσμένη από τη F1 και φυσικά… επιστρατεύτηκε Yamaha!

Με την κωδική ονομασία 1LR-GUE, ο κινητήρας κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας κράματα αλουμινίου, μαγνησίου και τιτανίου. Διέθετε σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα, ράβδους τιτανίου, σφυρήλατα έμβολα σχεδιασμένα να αντέχουν την αναλογία συμπίεσης 12:1 και δέκα ανεξάρτητα σώματα γκαζιού.

Η βαλβίδα μαγνησίου καλύπτει κρυφές ράβδους και βαλβίδες τιτανίου, εξαιρετικά ελαφριές στερεές ράβδους και σύστημα διπλού VVTi. Με κυβισμό 4,8 λίτρων και ικανό να ανεβάζει έως και 9.000 σ.α.λ., ο V10 του Lexus LFA απέδιδε 552 ίππους και ροπή 480 Nm.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αποστολή newsmoto: Tenere 700 και XSR900 GP είχαν την τιμητική τους στη Yamaha
Στροφή στην ποιότητα για τη νέα Yamaha MT-09 (+video)
Δείτε το Yamaha Motoroid2 να χορεύει (+video)