Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ζητούν παράταση για βενζίνης και diesel – Η Ελλάδα οχι…

Ελλάδα 12:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ζητούν παράταση για βενζίνης και diesel – Η Ελλάδα οχι…

ΝΕΑ

Ζητούν παράταση για βενζίνης και diesel – Η Ελλάδα οχι…

ΝΕΑ

Μετά την Γερμανία που ξεκαθάρισε ότι δεν συμφωνεί με την ΕΕ για την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, έρχονται άλλες πέντε ευρωπαϊκές χώρες να ζητήσουν παράταση. Μεταξύ αυτών δεν βρίσκεται όμως η Ελλάδα.

Advertisement
Advertisement

 

Μεγάλη συζήτηση έχει ξεκινήσει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να προχωρήσει το σχέδιό της για πλήρη κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά.

Στόχος αυτής της απόφασης είναι να μηδενιστούν οι ρύποι των νέων αυτοκινήτων που θα κατασκευαστούν από εκείνη τη χρονιά και μετά. Ενώ με βάση μία μέση ηλικία ζωής των 15 ετών, η Ε.Ε. θέλει να έχει εξασφαλίσει μηδενικούς ρύπους από τα αυτοκίνητα το 2050, που είναι και το όριο που έχει τεθεί παγκόσμια για τις μεγάλες δράσεις σε ότι αφορά το κλίμα.

Advertisement
Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Βόμβα! Απαγόρευση πώλησης ΙΧ βενζίνης και diesel και στην Ελλάδα!

 

Όμως οι αντιδράσεις από κάποιες χώρες είναι πολλές και έχουν ήδη εκφραστεί. Με πρώτη την Γερμανία, με τον υπουργό Οικονομικών να έχει ήδη εκφράσει τις αντιδράσεις της κυβέρνησης της χώρας για αυτό το χρονοδιάγραμμα.

Advertisement

Πλέον έρχονται να προστεθούν ακόμα πέντε ευρωπαϊκές χώρες, η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Σλοβακία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία. Οι χώρες αυτές ζητούν να υπάρξει μία παράταση της εφαρμογής του μέτρου, από το 2035 στο 2040.

Πρακτικά, οι πέντε χώρες ζητούν το 90% των οχημάτων που θα παράγονται από το 2035 να είναι μηδενικών ρύπων και να γίνει 100% το 2040, ενώ για τα ελαφρά επαγγελματικά θέλουν το 80% να είναι καθαρό το 2035 και το 100% από το 2040.

Advertisement

Ο λόγος που οι χώρες αυτές ζητούν την παράταση είναι γιατί υπάρχουν αρκετές οικονομικές και κοινωνικές διαφορές μεταξύ των χωρών της Ευρώπης, ιδίως μεταξύ Βορρά και Νότου, με τεράστιες δυσκολίες στην εξάπλωση ενός δικτύου φορτιστών

Ενώ υπάρχουν και πολλές κοινωνικές ανισότητες που δύσκολα μπορούν να υποστηρίξουν την ολοκληρωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ιδίως για τις φτωχότερες χώρες.

Advertisement

Η πρόταση της Ε.Ε. βρίσκεται υπό συζήτηση μεταξύ των αρμόδιων υπουργών των χωρών της Ένωσης, και χρειάζεται να συμφωνήσουν πριν καταλήξουν στο τελικό κείμενο. Πάντως, ήδη το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει ψηφίσει θετικά στο ενδεχόμενο κατάργησης των κινητήρων από το 2035.

Πέρα από την Ε.Ε. και οι περισσότερες εταιρίες έχουν συμφωνήσει με αυτό το χρονοδιάγραμμα, αν και δεν λείπουν οι φωνές των σκεπτικιστών που υποστηρίζουν ότι θα χρειαστεί ένα τεράστιο πρόγραμμα δημιουργίας δικτύου φορτιστών έτσι ώστε να είναι εφικτή η αποκλειστική κυκλοφορία μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Γερμανία θα σώσει τους βενζίνης και diesel κινητήρες;
Ευρώπη: Στοπ το 2035 στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και diesel
Ποιο φθηνό εξάρτημα τελειώνει τους συμβατικούς κινητήρες;