Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Παγοθραυστικό Yamal: Το… εκχιονιστικό της θάλασσας

Ελλάδα 11:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Παγοθραυστικό Yamal: Το… εκχιονιστικό της θάλασσας

ΝΕΑ

Παγοθραυστικό Yamal: Το… εκχιονιστικό της θάλασσας

ΝΕΑ

Το Yamal είναι ένα πυρηνικό παγοθραυστικό, που σχεδιάστηκε και ξεκίνησε να κατασκευάζεται στη Ρωσία της Σοβιετικής Εποχής. Είναι το νεότερο από τα πέντε πλοία κλάσης Arktika που κατασκευάστηκαν από τα μέσα της δεκαετίας του 1970.

Advertisement
Advertisement

Η καρίνα του τοποθετήθηκε το 1986 στην Αγία Πετρούπολη, όταν έπλευσε τον Οκτώβριο του 1992, ο κομμουνισμός είχε καταρρεύσει στη Ρωσία.

Το βίντεο γυρίστηκε στον Αρκτικό Ωκεανό τον Μάρτιο του 2018. Για 7 ημέρες το πλήρωμά περνούσε από τη θάλασσα του Barents στο Karsky και το αρχιπέλαγος Novaya Zemlya. Στην εβδομάδα αυτή είδαν το βόρειο σέλας και πολλές πολικές αρκούδες, ενώ βοηθούσαν τα κολλημένα πλοία στον πάγο. Μπορείτε να δείτε επίσης άλλο ένα Ρώσικο παγοθραυστικό το «50 Years of Victory» και αυτό όπως το Yamal με απόδοση 75.000 ίππων.

Το Yamal πήρε το όνομά του από την Ρωσική χερσόνησο, που σημαίνει: «Τέλος της Γης» και έχει στην πλώρη του ένα χαρακτηριστικό στόμα καρχαρία. Το σκίτσο αυτό εμφανίστηκε στο σκάφος το 1994, κατά τη διάρκεια ενός από τα παιδικά ανθρωπιστικά προγράμματα. Σύμφωνα με το μύθο, κάποιος πρότεινε να σχεδιαστεί ένα χαμογελαστό στόμα καρχαρία στη μύτη για να είναι πιο διασκεδαστικό για τα παιδιά.

Advertisement
Advertisement

Προς το παρόν, η Ρωσία διαθέτει τον μοναδικό στόλο παγοθραυστικών με πυρηνική ενέργεια στον κόσμο. Χρησιμοποιούνται για την ρυμούλκηση πλοίων στους πάγους της Βόρειας Θαλάσσιας,, ερευνητικές αποστολές, επιχειρήσεις διάσωσης και τουριστικές κρουαζιέρες.

Για το μέγεθός τους, τα πλοία της κλάσης Arktika είναι από τα πιο ισχυρά και εξελιγμένα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ αλλά δεν μπορούν να ταξιδέψουν στην Ανταρκτική λόγω του συστήματος ψύξης του αντιδραστήρα. Αυτό απαιτεί την παροχή κρύου θαλασσινού νερού για να λειτουργεί σωστά.

Advertisement

Αν το πλοίο επρόκειτο να ταξιδέψει στην Ανταρκτική θα έπρεπε να διασχίσει τον ισημερινό και να πλεύσει μέσα από τις τροπικές περιοχές όπου το νερό είναι σίγουρα ζεστό.

Advertisement

Παρά τις πολύ όμορφες φυσικές εικόνες το video ήταν πολύ δύσκολο να κινηματογραφηθεί. Εκτός από τις ακραίες καιρικές συνθήκες, τα γυρίσματα περιπλέκονταν από το γεγονός ότι το παγοθραυστικό ήταν πάντα σε κίνηση. Επίσης αν το drone πετούσε πάνω από τον πύργο του ραντάρ, το καταγεγραμμένο  αρχείο καταστρεφόταν αμέσως.

Παγοθραυστικό Yamal Προδιαγραφές

  • Μήκος: 150 μ (136 μ στην ίσαλο γραμμή), Πλάτος: 30 μ (28 μ στην ίσαλο γραμμή), βύθισμα: 11,08 μ, Ύψος: κεφαλή καρίνας έως τον ιστό 55 μ.
  • Εκτόπισμα: 23.455 τόνοι.
  • Η ισχύς παρέχεται από δύο πυρηνικούς αντιδραστήρες νερού υπό πίεση, ο καθένας περιέχει 245 ράβδους καυσίμου (εμπλουτισμένο ουράνιο). Κάθε αντιδραστήρας ζυγίζει 160 τόνους και βρίσκεται σε κλειστό διαμέρισμα υπό μειωμένη πίεση.
  • Η μέγιστη χρήση καυσίμου είναι 300 g βαρέων ισοτόπων ουρανίου την ημέρα όταν πιέζεται για να σπάσει παχύ πάγο. Οι αντιδραστήρες χωρούν 500 κιλά ο καθένας όταν τροφοδοτούνται πλήρως και είναι αρκετό για περίπου 5 χρόνια.

  • Οι αντιδραστήρες καλύπτονται από χάλυβα, σκυρόδεμα υψηλής πυκνότητας και νερό. Η πυρηνική αλυσιδωτή αντίδραση μπορεί να σταματήσει σε 0,6 δευτερόλεπτα.
  • Η ακτινοβολία στο πλοίο παρακολουθείται από 86 αισθητήρες σε όλο το σκάφος από το διαμέρισμα του αντιδραστήρα έως τους χώρους φιλοξενίας.
  • Οι πυρήνες του αντιδραστήρα χρησιμοποιούνται για τη θέρμανση του νερού και την παραγωγή ατμού υπό πίεση.
  • Κάθε αντιδραστήρας έχει τέσσερις λέβητες, κάθε σετ τεσσάρων λεβήτων περιστρέφει δύο ατμοστρόβιλους, οι οποίοι περιστρέφουν τρία δυναμό (12 δυναμό συνολικά). Τα δυναμό τροφοδοτούν ηλεκτροκινητήρες που συνδέονται με τους άξονες της προπέλας.
  • Κάθε κινητήρας μπορεί να παρέχει ισχύ 25.000 ίππων στην προπέλα του (υπάρχουν τρεις). Έτσι, συνολικά, το πλοίο μπορεί να αναπτύξει ισχύ 75.000 ίππων ή αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για να τροφοδοτήσει μια πόλη 18.750 κατοικιών.
  • Οι έλικες έχουν διάμετρο 5,7 μέτρα και ζυγίζουν 50 τόνους η καθεμία. Έχουν τέσσερις λεπίδες 7 τόνων.
  • Μέγιστη ταχύτητα: 22 κόμβοι (40 χλμ. ώρα), ταχύτητα πλεύσης 19,5 κόμβοι (35 χλμ. ώρα) σε ήρεμα ανοιχτά νερά. Ο πάγος πάχους 2,3 μέτρων μπορεί να σπάσει με 3 κόμβους (5,5 χλμ. ώρα). Το μέγιστο πάχος που μπορεί να σπάσει υπολογίζεται στα 5 μέτρα, ενώ το σκάφος έχει σπάσει και μεμονωμένα κομμάτια 9 μέτρων.
Advertisement