Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Όλα όσα γνωρίζουμε για τη Neue Klasse της BMW

Ελλάδα 0:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Όλα όσα γνωρίζουμε για τη Neue Klasse της BMW

ΝΕΑ

Όλα όσα γνωρίζουμε για τη Neue Klasse της BMW

ΝΕΑ

H BMW μπαίνει για τα καλά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με πλατφόρμα αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα και δύο νέα αυτοκίνητα που θα έρθουν σύντομα.

Advertisement
Advertisement

Σε μεγάλη κινητικότητα και με πολύ ενδιαφέρουσες ιδέες βρίσκεται αυτό το διάστημα η BMW με αφορμή την στροφή της εταιρίας προς την ηλεκτροκίνηση. Κομβικό σημείο όλων των εξελίξεων είναι η λεγόμενο Neue Klasse αρχιτεκτονική, πάνω στην οποία θα βασιστούν τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα που θα παρουσιαστούν μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.

Η πλατφόρμα αυτή θα είναι αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σύμφωνα με το αφεντικό της εταιρίας Oliver Zipse, τα πρώτα που θα δούμε θα είναι ένα sedan στο μέγεθος της Σειράς 3 και ένα SUV στα πρότυπα του Χ3.

Πρόκειται για αυτοκίνητα που απευθύνονται σε ένα ευρύτερο κοινό και στόχο έχουν την αύξηση του μεριδίου της BMW στη αγορά των ηλεκτρικών στην Ευρώπη και όχι μόνο.

Advertisement
Advertisement

Στα τέλη Ιουνίου, το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε τον σχεδιασμό των δύο πρώτων μοντέλων, τα οποία η εταιρεία ονομάζει NA0 και NA5, σύμφωνα με εφημερίδα Handelsblatt.

H εταιρία θα ξεκινήσει την παραγωγή των νέων οχημάτων το αργότερο σε 26 μήνες στο εργοστάσιο στην Ουγγαρία, δήλωσε ο CEO της BMW. Στόχος είναι μία γρήγορη εξάπλωση της ηλεκτρικής γκάμας, έτσι ώστε οι μισές πωλήσεις της να είναι αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Mια πρώτη “γεύση” από τη νέα πλατφόρμα θα πάρουμε στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου, τον Σεπτέμβριο του 2023, με κάποιο concept, ενώ το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής θα εμφανιστεί μέσα στο 2025.

Advertisement

Ο Zipse επισήμανε ότι η εταιρία θα επενδύσει στο υδρογόνο και σε κυψέλες καυσίμου, θεωρώντας ότι θα παίξουν σημαντικό ρόλο σε αρκετές περιοχές του κόσμου.

Advertisement

Η BMW έχει αυτή την στιγμή δύο πλατφόρμες. Την CLAR για πισωκίνητα αυτοκίνητα με διαμήκεις κινητήρες και την UKL για προσθιοκίνητα αυτοκίνητα με εγκάρσιους κινητήρες (1 Series, 2 Series Active Tourer, X1, Mini).

Τα ηλεκτρικά της μοντέλα βασίζονται στις ίδιες πλατφόρμες, κάτι που επιτρέπει σε μεγάλο βαθμό την παράλληλη παραγωγή στις ίδιες γραμμές. Κάτι όμως που δεν επιτρέπει την πλήρη αξιοποίηση όλων των πλεονεκτημάτων της ηλεκτροκίνησης. Για τα i5 και i7 υπάρχει μία αναθεωρημένη παραλλαγή της CLAR για να δέχεται εξ αρχής την ηλεκτροκίνηση και να μπορεί να μεταφέρει μεγάλη μπαταρία.

Εξαίρεση αποτελεί το iX, το οποίο βασίζεται σε μια αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα που δεν συναντάται σε καμία άλλη σειρά. Η νέα αρχιτεκτονική Neue Klasse θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί όλα τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης και δεν θα πρέπει να είναι κατάλληλη για προσαρμογή συμβατικών κινητήρων.

Advertisement

Ο Zipse έχει ξεκαθαρίσει ότι θα είναι μία αποκλειστικά ηλεκτρική πλατφόρμα. Και στοχεύει έως το τέλος της δεκαετίας οι μισές πωλήσεις της BMW να είναι ηλεκτρικά. Πάντως, το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς που διανύουμε, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πωλήσεις της BMW έφθασε στο 6%, με σαφείς τάσεις ανόδου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Κάπως έτσι θα είναι η BMW 3.0 CSL
Έρχεται ο ηλεκτρικός διάδοχος της θρυλικής McLaren F1;
Άλλαξε το λογότυπο της BMW ή συμβαίνει κάτι άλλο; (+video)