Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οδηγούμε το νέο VW ID.7 στη Γαλλία

Ελλάδα 0:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο VW ID.7 στη Γαλλία

ΝΕΑ

Οδηγούμε το νέο VW ID.7 στη Γαλλία

ΝΕΑ

Η οικογένεια «ID.» της Volkswagen συνεχίζει να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται, με πιο πρόσφατο παράδειγμα το ID.7. Στην Ελλάδα αναμένεται στις αρχές του 2024, με τιμή που ξεκινά από τις 59.500 ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Η VW είναι μία από τις εταιρείες που έχει κάνει εδώ και αρκετά χρόνια αισθητή την παρουσία στην ηλεκτροκίνηση. Με τη συγκεκριμένη τάση να παρασέρνει τα πάντα στο πέρασμά της, η φίρμα του Wolfsburg έχει δημιουργήσει μία σειρά από ξεχωριστά μοντέλα, όλα με τον κωδικό «ID.», τα οποία αντεπεξέρχονται στις σημερινές ανάγκες και απαιτήσεις.

Η πλειοψηφία των αμιγώς EV οχημάτων της γερμανικής εταιρείας αφορούσε αυτοκίνητα πόλης, όπως το ID.3 και crossover, όπως τα ID.4 και ID.5. Όμως, με δεδομένο πως η VW έχει παράδοση στα σεντάν, με το νέο ID.7 η VW στοχεύει να καλύψει μέρος του αγοραστικού κοινού που συνεχίζει να προτιμάει τις μπερλίνες.

Advertisement
Advertisement

Οι σχεδιαστικές διαφορές που αναφέρονται στην πιο οικογενειακή υπόσταση του ID.7, σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας «ID.» είναι ξεκάθαρες. Εδώ, οι φανατικοί της φίρμας θα αναγνωρίσουν αμέσως το μέγεθος της κατασκευής, με το συνολικό μήκος να αγγίζει τα 5,0 μ. όντας το μεγαλύτερο της οικογένειας.

Οι υπόλοιποι, θα αναγνωρίζουν απλώς ένα VW με λεπτεπίλεπτη, αεροδυναμική σιλουέτα που ασπάζεται πλήρως την εταιρική ταυτότητά του. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,23 ώστε να μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση άρα και η κατανάλωση ενέργειας στις υψηλές ταχύτητες, κάτι εξαιρετικά σημαντικό για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Advertisement

Το αμάξωμα του ID.7 έχει απλές, πεντακάθαρες γραμμές και μια προαιρετική γυάλινη οροφή χωρίς σκιάδιο που κάνει την καμπίνα φωτεινή και εντυπωσιακή, ειδικά για εκείνους που κάθονται πίσω. Πέραν τούτου, όλα μας είναι ήδη γνωστά.

Advertisement

Εμπρός, η οικεία εικόνα με την κλειστή μάσκα, γίνεται πιο ενδιαφέρουσα χάρη στα IQ.LIGHT LED matrix φώτα που «καλωσορίζουν» με το ξεκλείδωμα τον οδηγό, τονίζοντας ιδιαίτερα το τεχνολογικά προηγμένο προφίλ του αυτοκινήτου. Κάτι αντίστοιχο γίνεται και στο πίσω μέρος, με τα φώτα που «συνδέονται» με μια ταινία 3D LED, η οποία μετέχει και αυτή στο φωτεινό μοτίβο του κλειδώματος/ ξεκλειδώματος.

Ακόμα πιο χαρακτηριστικός για μοντέλο της γκάμας ID είναι ο εσωτερικός διάκοσμος του ID.7, o οποίος εκφράζει άμεσα τον ξεχωριστό χαρακτήρα του μοντέλου και σε αυτό το επίπεδο. Ο ορισμός του μινιμαλισμού σε όλο του το μεγαλείο με λιτές αλλά όμορφες γραμμές.

Advertisement

Χαρακτηρίζεται από μια οθόνη αφής 15 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, η οποία έχει την απεικόνιση και την αμεσότητα ενός iPad. Μέσω αυτής ελέγχονται όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου. Η έλλειψη φυσικών διακοπτών μπορεί να εντείνει τον αρχικό προβληματισμό μου, ωστόσο για έναν περίεργο λόγο, με στοιχειώδη εξοικείωση η όλη διαδικασία του infotainment αποδεικνύεται εύκολη.

Όπως εξοικείωση χρειάζεται και η εργονομία, με βασικό πρωταγωνιστή, ως είθισται, την επιφάνεια αριστερά του οδηγού όπου αντί για τέσσερις διακόπτες παραθύρων υπάρχουν μόνο δύο και ένα πλήκτρο αφής πάνω από αυτούς που εναλλάσσει τον έλεγχο της εμπρός και της πίσω σειράς.

Από εκεί και πέρα, αντιλαμβάνεσαι άμεσα πως οι τεχνικοί της VW έχουν αφιερώσει περισσότερο χρόνο εστιάζοντας στην άνεση και τη φινέτσα του ID.7.

Η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού είναι μεγάλη, με αρκετά highlights. Όπως τα καθίσματα «ergoPremium» που μπορούν να ρυθμίζουν αυτόματα τη θέρμανση ή την ψύξη τους, για να κρατούν σε ιδανική θερμοκρασία τα σώματα των οδηγού και συνοδηγού. Σημειώστε, πως προαιρετικά διατίθεται και ηλεκτρικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος, με μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίου τρέιλερ τα 1.200 kg.

Όσον αφορά τους χώρους, αυτοί συμβαδίζουν απόλυτα με την ευρυχωρία που πρέπει να προσφέρει ένα EV μοντέλο μήκους σχεδόν 5,0 μέτρων. Το μεγάλο μεταξόνιο (2,971 μέτρα) ευνοεί τους επιβάτες, ιδίως αυτούς που θα βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Πιο συγκεκριμένα, ο χώρος για τα κεφάλια είναι επαρκέστατος ακόμα και για τους πιο ψηλούς, δεν δείχνει να επηρεάζεται από την κλίση της οροφής, ενώ και ο χώρος για τα γόνατα ικανοποιεί στο μέγιστο βαθμό. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 532 λίτρα, ενώ προσφέρει δε, και επιπλέον χώρο κάτω από το δάπεδο.

Το ID.7 εξοπλίζεται με έναν νέο ηλεκτροκινητήρα (APP 550), ο οποίος διαθέτει ισχυρότερους μόνιμους μαγνήτες, βρίσκεται εγκατεστημένος στον πίσω άξονα και η απόδοσή του φτάνει τους 286 ίππους και 545 Nm ροπή.

Η μπαταρία είναι χωρητικότητας 77 kWh με την αυτονομία να ανέρχεται στα 621 χιλιόμετρα, σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή. Μέσα στο 2024 αναμένεται και η έκδοση με την μεγαλύτερη μπαταρία των 86 kWh, που θα προσφέρει ακόμα καλύτερη αυτονομία. Θεωρητικά, ίσως αγγίξει τα 700 χλμ. Και για τις δύο, η εγγύησή τους είναι 8ετής ή για 160.000 χλμ.

Όλα όμως εξαρτώνται με το πως θα του συμπεριφερθείς. Για παράδειγμα τα σχεδόν 500 χιλιόμετρα θα τα προσεγγίσεις στην πράξη μόνο όταν είσαι απόλυτα συνετός με το δεξί πεντάλ και ακολουθείς με υπομονή τη ροή της κυκλοφορίας και τα αυστηρά σε αρκετές περιπτώσεις όρια ταχύτητας του γαλλικού οδικού δικτύου. Οι δυνατότητες φόρτισης ορίζονται στα 175 kW σε DC, επομένως μια φόρτιση της τάξης του 10 έως 80% σε ταχυφορτιστή διαρκεί 28 λεπτά.

H high-tech εμπειρία συνεχίζεται και συμπληρώνεται από το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Travel Assist, χάρη στο οποίο, το νέο ID.7 μπορεί με ασφάλεια να επιταχύνει, επιβραδύνει και να αλλάζει την πορεία του μόνο του, παραμένοντας στη λωρίδα κυκλοφορία του, με μόνη προϋπόθεση ο οδηγός να αγγίζει απλώς το τιμόνι.

Επί του πρακτέου, το ηλεκτρικό ID.7, έχοντας ως αφετηρία το εξαιρετικό πλαίσιο (MEB) και την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC, δεν θα απογοητεύσει ακόμα και αυτόν που δεν θα αρκεστεί στην υψηλή ποιότητα κύλισης και στην άνεση που προσφέρει το εσωτερικό, αλλά θα επιζητήσει το κάτι παραπάνω.

Η αίσθηση της ανάρτησης είναι σφικτή, αλλά η συνεχής εναλλαγή της απόσβεσης επιτρέπει στο ID.7 να φιλτράρει με απόλυτη επιτυχία τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες των δρόμων. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και σίγουρα στο εσωτερικό της μπορείς να καλύψεις εκατοντάδες χιλιόμετρα ξεκούραστα και άνετα.

Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τρία προγράμματα οδήγησης, και συγκεκριμένα τα ECO, Comfort και Sport. Το καθένα διαφοροποιεί τα χαρακτηριστικά της γερμανικής μπερλίνας, διαφοροποιώντας τη λειτουργία του κινητήρα, της ανάρτησης, του συστήματος διεύθυνσης και του αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης.

Ο τρόπος που εκτοξεύεται στην ευθεία είναι εντυπωσιακός για ένα αμάξωμα σχεδόν 2,2 τόνων, ενώ το ίδιο ισχύει και για το γεγονός ότι εξακολουθεί να επιταχύνει με τον ίδιο τρόπο σχεδόν μέχρι την τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα.

Το νέο VW ID.7 αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2024, με αρχική τιμή τις 59.500 ευρώ, για την έκδοση Pro και 64.800 ευρώ για την ID.7 Pro Launch Edition (αμφότερες χωρίς την κρατική επιδότηση).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το Kia EV9 στην Γαλλία
Δοκιμή: Tesla Model S Plaid
Οδηγούμε το Volvo EX30 στην Ισπανία