Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Renault Clio E-Tech στο Βέλγιο

Ελλάδα 17:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Renault Clio E-Tech στο Βέλγιο

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Renault Clio E-Tech στο Βέλγιο

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το δημοφιλές Clio ανανεώθηκε και αποκτά νέα δυναμική για να συνεχίσει την πορεία του διατηρώντας τη ντίζελ έκδοση του και με μπροστάρη την φουλ υβριδική Ε-Tech. Διαθέσιμο από το ερχόμενο φθινόπωρο.

Advertisement
Advertisement

Συστάσεις για το Clio δε χρειάζονται. Έχοντας ξεκινήσει το εμπορικό του λανσάρισμα από το 1990 και μετά από 5 γενιές και 16 εκατομμύρια πωλήσεων η γαλλική μούσα συνεχίζει σε πείσμα των καιρών.

Σε μία μεταβατική περίοδο όπου ήδη αρκετά παραδοσιακά supermini (όπως τα Ford Fiesta, Skoda Fabia κ.α.) θα ξεκινήσουν να παραδίδουν την σκυτάλη στους ηλεκτρικούς τους διαδόχους.

Advertisement
Advertisement

Για τη Renault και το Clio αυτή η ώρα φαίνεται αρκετά μακρινή, τουλάχιστον αρκετά πέρα από τα ηλεκτρικά Renault 4 και 5, αφού η γαλλική μάρκα έχει ήδη αποκαλύψει πως θα υπάρξει μία νέα γενιά της μούσας της.

Προς το παρόν το ενδιαφέρον μας στρέφεται στην τρέχουσα γενιά που έχει φτάσει πλέον στο μισό της διαδρομής της και περνά από ένα εκτεταμένο facelift.

To οποίο περιλαμβάνει τη γνωστή συνταγή με τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα ελαφρώς διαφοροποιημένα φωτιστικά σώματα με το νέο και πιο εμφατικό φωτεινό αποτύπωμα.

Advertisement

Όσο για τις διαστάσεις δεν υπάρχουν ουσιαστικές αλλαγές με το μήκος να παραμένεις τα τέσσερα μέτρα (για την ακρίβεια στα 4,053).

Ο αέρας της ανανέωσης είναι πολύ πιο έντονος χάρη στη νέα μάσκα που στην έκδοση Esprit Alpine -που παίζει το ρόλο της RS Line και που εγκαινιάστηκε στο Austral– είναι πολύ πιο έντονη και πλαισιώνεται από πρόσθετα LED ημέρας.

Advertisement

Αυτή είναι και η έκδοση που οδηγούμε στις Βρυξέλλες και μάλιστα στην κορυφαία E-Tech έκδοση του γαλλικού μοντέλου που ξεχωρίζει από τα αμέτρητα Alpine λογότυπα. Ενδιαφέρον έχουν και οι 17άρες ζάντες με τον αφαλό να είναι έχει ένα καπάκι δίνοντας την εντύπωση του μονομπούλονου.

Στο εσωτερικό υπάρχει μία διακριτικά ανανεωμένη αύρα με εμφανώς αναβαθμισμένα υλικά υψηλής ποιότητας με τους Γάλλους να αναφέρουν πως τουλάχιστον το 60% προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά στο πλαίσιο της βιωσιμότητας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ή 10 ιντσών είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ενώ η κεντρική touch-screen των 7,0 ή 9,3 ιντσών.

Advertisement

Επίσης, υπάρχουν αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων Easy Link, αποδοτικότερη λειτουργία του αυτόματου κλιματισμού, ασύρματη φόρτιση για smartphone με πλήρη συνδεσιμότητα σε περιβάλλον Android Auto/ Apple CarPlay, αναβαθμισμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού ώστε το Clio να εξακολουθεί να είναι μια από τις επιλογές με τα υψηλότερα επίπεδα ασφαλείας στην κατηγορία.

Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν αμετάβλητοι με το Clio να συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας του και να προσφέρει ένα πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα στα 391 λίτρα (στα 301 στην έκδοση E-Tech).

Η γκάμα των κινητήρων παραμένει ως είχε έχοντας στη βάση της την ατμοσφαιρική έκδοση SCe 65 με τους 67 ίππους.

Στη συνέχεια υπάρχουν οι τούρμπο εκδοχές του τρικύλινδρου 1.000άρη, συγκεκριμένα η TCe 90 και η «γκαζάτη» TCe 100 LPG που αποδίδουν 91 και 101 ίππους, αντίστοιχα.

Συνεχίζει και η ντίζελ Blue dCi 100 έκδοση με τον 1.500άρη των 101 ίππων, ενώ στην κορυφή βρίσκεται η E-Tech Full Hybrid με ελαφρώς αυξημένη μέγιστη ισχύς στους 145 ίππους.

Αυτή είναι και η μόνη έκδοση με την οποία κάναμε την πρώτη μας γνωριμία με το ανανεωμένο Clio στις Βρυξέλλες. Πρόκειται για την έκδοση με το πλήρως υβριδικό παράλληλο σύστημα που συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.600 κ.εκ. με ένα σοφιστικέ σύστημα μετάδοσης. Το Multimode που συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν 36 kW και έναν 18 kW ως μίζα/ γεννήτρια) με μία μικρή μπαταρία 1,2 kWh.

Γενικά, υπάρχουν ελάχιστες αλλαγές στο σύστημα του Clio E-Tech. Κάτι που είναι καλό! Και αυτό επειδή το σύστημα του είναι ένα από τα καλύτερα φουλ υβριδικά με μεγάλη συμμετοχή του ηλεκτρικού μέρους συγκρατώντας σε πολύ χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση (μέση εργοστασιακή: 4,2 λτ./100 χλμ., CO2: από 95 γρ./χλμ.).

Το καλύτερο από όλα όμως είναι ο τρόπος λειτουργίας του που είναι στρωτός και να μην παρουσιάζει συμπτώματα «CVT-ίλας», π.χ. όπως σε ένα Toyota Yaris. Κατά τα υπόλοιπα το πλήρως υβριδικό Clio είναι ένα πολύ ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο με πολύ καλά επίπεδα άνεσης/ ποιότητα κύλισης και σπορτίφ διάθεση. Άλλωστε, μιλάμε για μία εξεζητημένη έκδοση που στο απερχόμενο μοντέλο κοστίζει αρκετά πάνω ακόμη και από ένα καλοεξοπλισμένο Captur.

Ωστόσο, περισσότερα για το ανανεωμένο Clio θα έχουμε να πούμε στη σχετική μας δοκιμή από το φθινόπωρο. Στις επόμενες μέρες η ελληνική αντιπροσωπεία θα ανακοινώσει τις τιμές πώλησης για το Clio που θα έχει πλέον τρεις νέες εκδόσεις εξοπλισμού (τις Evolution, Techno και Esprit Alpine).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Hyundai Kona στην Αθηναϊκή Ριβιέρα (+τιμές)
Οδηγούμε το νέο Toyota Prius Plug in Hybrid στη Γερμανία
Οδηγούμε τη νέα Porsche Cayenne S στη Γερμανία