Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

O V12 της Ferrari: Από την Enzo στη Daytona SP3

Ελλάδα 1:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

O V12 της Ferrari: Από την Enzo στη Daytona SP3

ΝΕΑ

O V12 της Ferrari: Από την Enzo στη Daytona SP3

ΝΕΑ

Ο πιο ισχυρός V12 στην ιστορία της Ferrari, ξεκίνησε από τη θρυλική Enzo και χρησιμοποιείται μέχρι και στη σπέσιαλ Daytona SP3.

Advertisement
Advertisement

Ο Tipo F140 B έκανε ντεμπούτο στη γκάμα της Ferrari το 2002, κάτω από το πίσω καπό της Enzo, γράφοντας τη δική του ιστορία που τον φέρνει μέχρι και σήμερα.

Οι V12 δεν είναι φυσικά κάτι καινούργιο για τη Ferrari, που στην ιστορία της εμφανίζει τέτοιο μηχανικό σύνολο για πρώτη φορά το 1947. Ήταν ένα μοτέρ 1,5 λίτρου που είχε εξελιχθεί για τη Formula 1 και έχει μείνει στην ιστορία με το όνομα του σχεδιαστή του, του θρυλικού Gioacchino Colombo.

Advertisement
Advertisement

Με τον κινητήρα αυτό, ξεκίνησε τις χρυσές σελίδες στο βιβλίο του motorsport η Ferrari, καθώς κατέκτησε τη νίκη στους 6 από τους 14 αγώνες εκείνης της χρονιάς. Η ιστορία της Ιταλικής φίρμας συνέχισε να γράφεται με V12 κινητήρες κυρίως αγωνιστικής χρήσης. Πρώτος V12 επιβατικού μοντέλου της Ferrari, σημειώνεται το 1992 κάτω από το εμπρός καπό της 456, του μεγάλου GT επιδόσεων που παρουσίασε τότε η εταιρεία.

Η μεγάλη αλλαγή ωστόσο, ήρθε με το V12 σύνολο της Enzo Ferrari το 2002 που ήταν η ναυαρχίδα της εταιρείας εκείνη την εποχή. Το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, ήταν στην ουσία ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με έγκριση τύπου για κυκλοφορία στο δρόμο και τιμητικά, έλαβε το όνομα του ιδρυτή της εταιρείας. Ο δωδεκακύλινδρος με χωρητικότητα 6,0 λίτρων, είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένος από αλουμίνιο, με περιεχόμενη γωνία 65 μοιρών και έχει την κωδική ονομασία F140 B.

Advertisement

Με τέσσερις εκκεντροφόρους και 48 βαλβίδες, σύστημα μεταβολής του χρονισμού και ψεκασμό Bosch Motronic ME7, στην εποχή του ο F140 ήταν ο πιο ισχυρός ατμοσφαιρικός κινητήρας επιβατικού αυτοκινήτου. Η απόδοσή του ήταν 651 ίπποι στις 7.800 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη τιμή της ροπής που κατέγραφε, ήταν 657 Nm στις 5.500 σ.α.λ. Η αρχιτεκτονική του ήταν βασισμένη σε εκείνη του V8 με κωδικό F136 και συνέχισε να παρέχει τις υπηρεσίες του, ακόμα και μετά το 2004 που τελείωσε η παραγωγή των 400 Enzo.

Advertisement

Η εξέλιξη του συγκεκριμένου V12, δεν είχε σταματήσει όμως. Μαζί με πολλά μηχανικά μέρη από το αυτοκίνητο της Ferrari, βρέθηκε κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα της Maserati MC12, όπου και έμεινε, ακολουθώντας όλες τις εναλλακτικές εκδοχές του μοντέλου, έως το 2010. Η Ferrari το 2005 παρουσίασε την FXX, ένα «όπλο πίστας» βασισμένο στην Enzo με μια έκδοση του V12 που ονομάστηκε F140 DA.

Advertisement

Σε αυτή την εκδοχή του, η απόδοση έφτανε τους 789 ίππους και τα 686 Nm ροπής, με χωρητικότητα 6,3 λίτρα. Ωστόσο, το 2007 κυκλοφόρησε η FXX Evoluzione, με ισχύ αυξημένη στους 848 ίππους και στα 690 Nm ροπής. Για τα μοντέλα που είχαν έγκριση τύπου προκειμένου να κυκλοφορούν στο δρόμο (σε αντίθεση με την FXX σε όλες τις μορφές της) ο V12 παρέμενε με χωρητικότητα 6,0 λίτρων και τον συναντήσαμε στις 599 GTB Fiorano και GTO.

Ο ίδιος κινητήρας χρησιμοποιήθηκε ως βάση και για την εξέλιξη του συνόλου που τοποθετήθηκε στη LaFerrari το 2013, όπου με τη «βοήθεια» του KERS, έφτασε σε απόδοση του 1.036 ίππους και τα 900 Nm. Κάπως έτσι, φτάσαμε και μέχρι τις 812 GT, Monza SP1 και SP2 με αυτή τη σειρά, ενώ πλέον αναμένεται να δούμε την τελευταία του εξέλιξη και στην Daytona SP3. Εμπνευσμένο από τα σπορ πρωτότυπα αγωνιστικά που κέρδισαν τον 24ωρο αγώνα της Daytona το 1967, θα είναι διαθέσιμο το 2022 με τον δωδεκακύλινδρο που αποδίδει 828 ίππους, στην ακόμα πιο ισχυρή έκδοση δρόμου του F140 με χωρητικότητα πλέον, 6,5 λίτρων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μια Ferrari για τη θάλασσα!
Maggiore 308M: Ένα Restomod με βάση τη Ferrari 308
Ο Πάπας Ιωάννης Παύλος, η Ferrari και… η κλήση για όριο ταχύτητας