Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Νέα στοιχεία-καταπέλτης για Tesla και Μασκ!

Ελλάδα 15:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Νέα στοιχεία-καταπέλτης για Tesla και Μασκ!

ΝΕΑ

Νέα στοιχεία-καταπέλτης για Tesla και Μασκ!

ΝΕΑ

Η αμερικανική εταιρεία πετάει το μπαλάκι στους ιδιοκτήτες για τις «αστοχίες» των αυτοκινήτων της, αλλά…

Advertisement
Advertisement

Ο Σρέιανς Τζέιν ήταν εκστασιασμένος, τον περασμένο Μάρτιο, όταν παρέλαβε το πρώτο του ηλεκτρικό όχημα, ένα ολοκαίνουργιο Tesla Model Y του 2023. Χρησιμοποίησε ένα αρκετά μεγάλο μέρος οικογενειακών αποταμιεύσεων, για να το αγοράσει με μετρητά.

«Ήμασταν πάνω από το φεγγάρι», είπε ο Τζέιν, μηχανικός ηλεκτρονικών στο Κέιμπριτζ της Αγγλίας.

Ο ενθουσιασμός του κόπηκε απότομα μια μέρα αργότερα, με καταγεγραμμένα μόλις 186 χιλιόμετρα, είπε ο Τζέιν στο Reuters. Καθώς οδηγούσε, με τη γυναίκα του και την τρίχρονη κόρη του, έχασε ξαφνικά τον έλεγχο του τιμονιού, καθώς έκανε μια αργή στροφή προς τη γειτονιά τους. Η μπροστινή δεξιά ανάρτηση του αυτοκινήτου είχε καταρρεύσει και διάφορα εξαρτήματα βρέθηκαν στο δρόμο, καθώς σταμάτησε.

Advertisement
Advertisement

 «Αν βρισκόμασταν σε έναν αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα 115 χιλιομέτρων την ώρα, και είχε συμβεί αυτό, θα ήταν κυριολεκτικά καταστροφικό», ανέφερε ο Τζέιν.

Η σύνθετη επισκευή απαιτούσε σχεδόν 40 ώρες εργασίας για την ανακατασκευή της ανάρτησης και την αντικατάσταση της κολόνας του τιμονιού, μεταξύ άλλων επισκευών, σύμφωνα με μια λεπτομερή εκτίμηση επισκευής. Κόστος: περισσότερα από 14.000 δολάρια.

Advertisement

Η Tesla αρνήθηκε να καλύψει τις επισκευές, κατηγορώντας ουσιαστικά τον Τζέιν για τη ζημιά, καθώς εκτίμησε ότι η καταστροφή της ανάρτησης ήταν αποτέλεσμα, προηγούμενων φθορών…

Ο Τζέιν είναι ένας από τους δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες Tesla, που έχουν βιώσει πρόωρες βλάβες στην ανάρτηση ή στα εξαρτήματα του τιμονιού, σύμφωνα με μια ανασκόπηση του Reuters, από χιλιάδες αποχαρακτηρισμένα έγγραφα της εταιρείας.

Advertisement

Οι χρόνιες βλάβες, πολλές σε σχετικά καινούργια οχήματα, χρονολογούνται τουλάχιστον επτά χρόνια πριν και εκτείνονται σε όλη τη γκάμα μοντέλων της Tesla και σε ολόκληρο τον κόσμο, από την Κίνα και τις ΗΠΑ έως την Ευρώπη, σύμφωνα με τα αρχεία και τις συνεντεύξεις με περισσότερους από 20 πελάτες και εννέα πρώην διευθυντές ή τεχνικούς σέρβις της εταιρείας.

Τα μεμονωμένα ζητήματα της ανάρτησης ή του συστήματος διεύθυνσης με έχουν συζητηθεί στο διαδίκτυο και σε ειδησεογραφικούς λογαριασμούς εδώ και χρόνια.

Όμως τα έγγραφα, τα οποία δεν έχουν αναφερθεί προηγουμένως, προσφέρουν την πιο ολοκληρωμένη εικόνα μέχρι σήμερα σχετικά με το εύρος των προβλημάτων και τον τρόπο με τον οποίο η Tesla Inc. χειρίστηκε αυτό που οι μηχανικοί της αποκαλούσαν εσωτερικά “ελαττώματα” και “αστοχίες”.

Advertisement

Τα αρχεία και οι συνεντεύξεις αποκαλύπτουν για πρώτη φορά ότι η αυτοκινητοβιομηχανία του Ίλον Μασκ γνώριζε από καιρό πολλά περισσότερα για τη συχνότητα και την έκταση των ελαττωμάτων από όσα είχε αποκαλύψει στους καταναλωτές και τις ρυθμιστικές αρχές ασφαλείας.

Τα έγγραφα, που χρονολογούνται μεταξύ 2016 και 2022, περιλαμβάνουν αναφορές επισκευής από κέντρα σέρβις της Tesla παγκοσμίως. αναλύσεις και ανασκοπήσεις δεδομένων από μηχανικούς σε εξαρτήματα με υψηλά ποσοστά αστοχίας. και σημειώματα που αποστέλλονται σε τεχνικούς παγκοσμίως, δίνοντάς τους εντολή να πουν στους καταναλωτές ότι τα σπασμένα εξαρτήματα στα αυτοκίνητά τους, δεν ήταν ελαττωματικά!

Ούτε η Tesla ούτε ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της απάντησαν σε λεπτομερείς ερωτήσεις για αυτό το άρθρο. Ο χειρισμός των καταγγελιών για την ανάρτηση και το τιμόνι από την Tesla αντικατοπτρίζει ένα μοτίβο στην εταιρική αυτοκρατορία του Μασκ να απορρίπτει τις ανησυχίες για την ασφάλεια ή άλλες βλάβες που προκαλούνται από πελάτες, εργαζόμενους και άλλους καθώς βιάζεται να κυκλοφορήσει νέα προϊόντα ή να επεκτείνει τις πωλήσεις, διαπίστωσε το Reuters.

Συμπληρώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι ενώ στην Κίνα ανακλήθηκαν πολλά αυτοκίνητα, για ελαττωματικά ανταλλακτικά, στις ΗΠΑ δεν συνέβη ποτέ κάτι τέτοιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσο θα κοστίζει το ανθρωποειδές ρομπότ της Tesla; (+video)
Γιατί επεκτείνεται το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη
Το AI εργοστάσιο της Hyundai έχει τα πιο έξυπνα ρομπότ