Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Μονόδρομος η ηλεκτροκίνηση!

Ελλάδα 5:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Μονόδρομος η ηλεκτροκίνηση!

ΝΕΑ

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Μονόδρομος η ηλεκτροκίνηση!

ΝΕΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αλλάξουν και να αντικρούσουν την αρνητική εικόνα τους σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και να μειώσουν το μέσο όρο εκπομπών ρύπων των μοντέλων τους.

Advertisement
Advertisement

Η υπερθέρμανση του πλανήτη είναι σε πλήρη εξέλιξη και οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελούν μέρος του προβλήματος.

Επίσης τα αυστηρά πρότυπα μείωσης των εκπομπών ρύπων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση οδηγούν όλες τις εταιρείες στην ηλεκτροκίνηση ώστε να μειώσουν το μέσο όρο εκπομπών ρύπων των μοντέλων τους.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο το dieselgate το οποίο γνωστοποιήθηκε πριν από τέσσερα χρόνια περίπου αλλά και οι έρευνες σε πάρα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες που βρίσκονται σε εξέλιξη έχουν πλήξει καίρια την αγορά αλλά και τους κατασκευαστές οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με πρόστιμα και αγωγές πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ο νέος επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας VW, Χέρμπερτ Ντις, ζητεί μία συνολική «αλλαγή κουλτούρας» στη VW, η οποία απασχολεί συνολικά 650.000 εργαζόμενους σε όλον τον κόσμο. Σύμφωνα με τον Ντις η επιχείρηση πρέπει να δώσει προτεραιότητα σε μία «κινητικότητα φιλική προς το περιβάλλον».

Για αν γίνει αυτό, αποκαλύπτει το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, η VW σχεδιάζει την επιβολή ενός «εσωτερικού φόρου» στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και εκτιμά ότι, κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα προσφέρει κίνητρα για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.

Advertisement

Στόχος είναι να εκμηδενιστούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050. Για να γίνει αυτό ωστόσο, χρειάζονται άμεσα μέτρα που θα αντισταθμίζουν τις όποιες εκπομπές.

Σαν ένα πρώτο βήμα η VW επενδύει, μέχρι το 2023, 11 δισεκατομμύρια ευρώ για την προώθηση της ψηφιακής τεχνολογίας στα οχήματά της, καθώς και την υλοποίηση μέτρων που θα μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Τα περισσότερα χρήματα θα διατεθούν για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Η παραγωγή του ID θα αρχίσει στα τέλη του 2018 στο Τσβίκαου της Σαξονίας, όπου σήμερα παράγεται το συμβατικό Golf.

Advertisement

Πάντως ο όμιλος Volkswagen σκοπεύει να λανσάρει περισσότερα από 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα και πάνω από 20 επαναφορτιζόμενα υβριδικά μέχρι το 2020…

BMW – Mini

Advertisement

Η BMW φέτος εκτιμά ότι θα διαθέσει περίπου 500.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δηλαδή αναμένει αύξηση πάνω από 50% στις πωλήσεις της σε σχέση με το 2018.

Μέχρι το 2025, η εταιρεία στοχεύει να λανσάρει 25 διαφορετικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα, από τα οποία τα 12 θα είναι ηλεκτρικά.

Η ΜΙΝΙ, σε συνέχεια του λανσαρίσματος του Countryman plug-in hybrid, θα παρουσιάσει φέτος το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της το 2019. Το οποίο θα αποκαλείται «ΜΙΝΙ Ε».

Mercedes – Smart

Η Mercedes-Benz φέτος θα λανσάρει εμπορικά το πρώτο της μαζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το crossover EQC ενώ μέχρι το 2022 εκτιμά ότι θα προσφέρει μια ηλεκτρική λύση σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων.

Η Mercedes-Benz εκτιμά ότι το μερίδιο των ηλεκτρικών μοντέλων της θα κυμανθεί μεταξύ του 15% και του 25% του συνόλου των πωλήσεών της έως το 2025.

Η Smart που διακινεί ήδη ηλεκτρικές εκδόσεις των fortwo και forfour, θα εξελιχτεί σε μια αποκλειστικά ηλεκτρική φίρμα, καταργώντας σταδιακά έως το 2020 τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης…

FCA

Επενδύσεις 9 δις. ευρώ για την ηλεκτροκίνηση προβλέπει το 5ετές στρατηγικό πλάνο της FCA έως το 2022 η οποία αναμένεται να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο για την μείωση του μέσου όρου των εκπομπών ρύπων των μοντέλων της.

Το σχέδιο προβλέπει το λανσάρισμα  τουλάχιστον 30 ηλεκτροκίνητων μοντέλων μέχρι τα τέλη του 2022. Ένα νέο FIAT 500e θα λανσαριστεί το 2020.

Η Alfa Romeo δεν προβλέπεται στην επόμενη 5ετία να διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο ενώ αντίθετα η Jeep θα διαθέτει επιλογές ηλεκτροκίνησης για κάθε μοντέλο της μέχρι το 2021.

Ford

H Ford αν και διαθέτει ηλεκτρικό μοντέλο που δεν είναι άλλο από το Focus Electric φαίνεται πως ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει πως πρόκειται να κινηθεί ώστε να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση.

Η εταιρεία πάντως έχει μεγάλα σχέδια από το 2020 και μετά…

Honda

H ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ανακοινώσει πως έως το 2025 το 66,6% του συνόλου των οχημάτων που θα πουλάει στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτρικά.

Jaguar – Land Rover

Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία υποσχέθηκε πέρυσι ότι από το 2020 όλα τα νέα μοντέλα Jaguar και Land Rover θα έχουν και ηλεκτροκίνητη παραλλαγή. Πάντως το ηλεκτρικό SUV της Jaguar, I-Pace, πωλείται ήδη σε όλο τον κόσμο καταγράφοντας πολύ υψηλές πωλήσεις ενώ έντονο είναι το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις ηλεκτρικές εκδόσεις και σε άλλα μοντέλα.

Nissan

Η Nissan αποτέλεσε έναν από τους λίγους κατασκευαστές που λανσάρισαν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο καταγράφει μια εκπληκτική εμπορική πορεία όπου διατίθενται.

Το Nissan Leaf κυκλοφόρησε στις αρχές του 2018 και έχει καταφέρει να έχει επιδόσεις πρωταθλητή.

Ο ιαπωνικός κολοσσός πάντως έχει ξεκαθαρίσει ότι θέλει να πουλάει 1 εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα μέχρι το 2022.

PSA

O γαλλικός όμιλος έχει ανακοινώσει πως έως το 2021 θα έχει στη γκάμα των μοντέλων της 15 ηλεκτροκίνητα οχήματα ενώ μέχρι το 2025 όλα τα μοντέλα του θα έχουν και μια ηλεκτρική έκδοση.

Το DS 7 Crossback το οποίο αναμένεται στα τέλη του 2019 θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα και έπονται τα Peugeot 3008 και 508, το Opel Grandland X και το Citroën C5 Aircross.

Renault

Η Renault με το Zoe κατάφερε να αποτελέσει ένα από τους πλέον επιτυχημένους κατασκευαστές στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η ηλεκτρική γκάμα των μοντέλων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας περιλαμβάνει επίσης το Twizy αλλά και τα επαγγελματικά Kangoo και Master.

H Renault έως το 2022 προγραμματίζει ακόμα 8 ηλεκτρικά μοντέλα.

Toyota

Η Toyota έχει ανακοινώσει ότι θα διαθέτει 10 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2020 ενώ έως το 2030 ο ιαπωνικός κολοσσός εκτιμά ότι θα πουλήσει 1 εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα παγκοσμίως.

Volvo

Ηλεκτρικά θέλει να είναι τα μισά αυτοκίνητα που θα πουλάει η Volvo μέχρι το 2025. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητό της με μπαταρία θα είναι το Polestar 2, το οποίο θα λανσαριστεί το 2019 ενώ το 2020 θα ακολουθήσει το Polestar 3 το οποίο θα αφορά σε ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV.