Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μετά το Felicity Ace αλλάζουν οι μεταφορές αυτοκινήτων

Ελλάδα 6:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μετά το Felicity Ace αλλάζουν οι μεταφορές αυτοκινήτων

ΝΕΑ

Μετά το Felicity Ace αλλάζουν οι μεταφορές αυτοκινήτων

ΝΕΑ

Το ναυάγιο του μεγάλου πλοίου μεταφοράς αυτοκινήτων, θα είναι όπως όλα δείχνουν το σημείο μηδέν για την επανεξέταση της μεθόδου μεταφοράς.

Advertisement
Advertisement

Η φωτιά που ξέσπασε στο πλοίο, πιθανολογείται πως ξεκίνησε από κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο που μεταφερόταν.

Σε αντίθεση με τα μοντέλα που έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα ηλεκτρικά δεν δίνουν κάποια «προειδοποίηση». Δεν έχουν κάτι να διαρρεύσει ή κάποιο στοιχείο που να ανεβάσει θερμοκρασία ενώ ο κινητήρας δεν λειτουργεί. Αντιθέτως, τα ηλεκτρικά, μπορεί να εμφανίσουν ανάφλεξη «χωρίς προειδοποίηση» και αυτό είναι κάτι που προβληματίζει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της αλυσίδας μεταφοράς και εφοδιασμού.

Το Felicity Ace που καιγόταν 14 μέρες πριν ξεκινήσει το σχετικά σύνομο ταξίδι του από την επιφάνεια στο βυθό του Ατλαντικού ωκεανού, πήρε μαζί του συνολικά 3.965 αυτοκίνητα (με τα 281 από αυτά να είναι ηλεκτρικά της Audi και της VW). Το ναυάγιο αυτό ανέδειξε τα προβλήματα που έχει η μεταφορά αυτοκινήτων και ιδιαίτερα των ηλεκτρικών, κάποιο από τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες ήταν αυτό που ξεκίνησε τη φωτιά μέσα στο πλοίο.

Advertisement
Advertisement

Δεν είναι τυχαίο και το ότι αμέσως μετά, η πλοιοκτήτρια εταιρεία MOL στην οποία ανήκε το Felicity Ace, αποφάσισε ότι δεν θα μεταφέρει πλέον ηλεκτρικά οχήματα. Μόνο που στην απόφασή της αυτή κάνει λόγο για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά και όχι για καινούργια, ενώ αυτά που μετέφερε το Felicity Ace, ήταν όλα καινούργια. Όπως και να έχει, είναι σίγουρα μια αρχή για να αλλάξει κάτι θεμελιώδες στον τρόπο που μεταφέρονται τα αυτοκίνητα- και ιδιαίτερα, τα ηλεκτρικά.

Η MOL (Mitsui OSK Lines) ανέφερε ότι τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης επιτρέπουν την αξιολόγηση του κινδύνου για την πιθανότητα πρόκλησης πυρκαγιάς, κάτι που στα ηλεκτρικά δεν μπορεί να ισχύσει. Οι μέθοδοι μεταφοράς και οι διαδικασίες που ακολουθούνται για τη φόρτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επιβάλλεται να διαφοροποιηθούν από τις αντίστοιχες των μοντέλων με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ήδη κάποιες εταιρείες εξετάζουν διαδικασίες που περιλαμβάνουν την κάλυψη του κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου με πυρίμαχο ύφασμα κατά τη φόρτωση.

Advertisement

Το σίγουρο είναι πως όπως όλα όσα έχουν να κάνουν με την κινητικότητα, αλλάζουν λόγω της ηλεκτροκίνησης, έτσι και η μεταφορά των ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να έχει νέα στοιχεία για να διεκπεραιώνεται με ασφάλεια. Από το ατύχημα του Felicity Ace και μετά, τίποτα δεν θα είναι το ίδιο και θα πρέπει να περιμένουμε τη διαμόρφωση κοινής γραμμής στις μεταφορές από όλους του εμπλεκόμενους στο σχετικό κλάδο.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Jaguar I-Pace EV400
Bentley Bentayga Speed ​​Space Edition: Όταν το διάστημα είναι το όριο
Απόβαση στην Ευρώπη για το Fisker Ocean

 

 

Advertisement