Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Mercedes: Η μάσκα έχει τη δική της ιστορία!

Ελλάδα 13:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mercedes: Η μάσκα έχει τη δική της ιστορία!

ΝΕΑ

Mercedes: Η μάσκα έχει τη δική της ιστορία!

ΝΕΑ

Η εξέλιξη της μάσκας του ψυγείου της Mercedes-Benz, από χρωμιωμένο κάλυμμα ψυγείου, σε πρωτοποριακό σχεδιαστικό σημείο και κέντρο τοποθέτησης αισθητήρων, είναι από μόνη της μια μεγάλη και ενδιαφέρουσα ιστορία.

Advertisement
Advertisement

Ο ρόλος της μάσκας στα μοντέλα της Mercedes-Benz έχει αλλάξει με την πάροδο του χρόνου και πλέον είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την ασφάλεια και όχι μόνο.

Το 1900 ήταν μια σημαντική χρονιά στις πρώτες μέρες του αυτοκινήτου. Ήταν η πρώτη φορά που ο Wilhelm Maybach τοποθέτησε την εφεύρεσή του (στην πραγματικότητα, μια από αυτές), το κυψελωτό ψυγείο, στη Mercedes 35 PS. Η πατενταρισμένη σχεδίαση έλυσε το πρόβλημα της ψύξης του κινητήρα εσωτερικής καύσης μια για πάντα και επέτρεψε την παραγωγή οχημάτων που ήταν όχι μόνο πιο ισχυρά αλλά και πιο αξιόπιστα.

Advertisement
Advertisement

Το κυψελωτό ψυγείο στη Mercedes 35 PS. Αποτελούνταν από περισσότερους από 8.000 μικρούς σωλήνες με τετράγωνη διατομή περίπου έξι χιλιοστών ανά πλευρά. Η μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια και η μεγαλύτερη ροή αέρα που προσφέρουν οι τετράγωνοι σωλήνες παρείχαν σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ ψύξης. Ο κινητήρας 35 PS στην πρώτη Mercedes χρειαζόταν εννέα λίτρα νερού στο κύκλωμα και μετά από ένα χρόνο κυκλοφορίας και εξέλιξης, ο όγκος αυτός περιορίστηκε περαιτέρω στα 7 λίτρα.

Στα πρώτα 40 χρόνια της ιστορίας του αυτοκινήτου, το ψυγείο είχε μια καθαρά πρακτική λειτουργία. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μετά τα πρώτα χρόνια της αυτοκίνησης, δεν το έβλεπαν ως χαρακτηριστικό γνώρισμα για μια μάρκα, αφήνοντας μόνο τους σχεδιαστές των μεγάλων οχημάτων να «πειραματίζονται» με το σχήμα και την εικόνα του ψυγείου. Καθώς το ψυγείο βρισκόταν μπροστά και στο κέντρο του οχήματος, είχε άμεσο αντίκτυπο στην εικόνα της μάρκας και όπως μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς, μια νέα εποχή είχε ξεκινήσει.

Advertisement

Η πρώτη μεγάλη αλλαγή ήρθε το 1931 με τη Mercedes-Benz 170 (Type W 15), όπου για πρώτη φορά, το ψυγείο τοποθετήθηκε για προστασία πίσω από μια σχάρα. Το νέο εξάρτημα ήταν μέρος του καπό και σχεδιάστηκε με τεράστια προσοχή. Η κομψή, στρογγυλεμένη, ορθογώνια μορφή βασίστηκε σε αυτή του ίδιου του ψυγείου. Ωστόσο, ενισχύθηκε και από ένα φαρδύ πλαίσιο χρωμίου, το οποίο μετέφερε ένα μήνυμα ποιότητας και διαχρονικής κομψότητας. Το αστέρι της Mercedes εμφανίστηκε όχι μία αλλά δύο φορές στο καινοτόμο κάλυμμα του ψυγείου.

Οι ανταγωνιστές έσπευσαν να μιμηθούν και το μπροστινό μέρος με όρθιο ψυγείο ήταν συνήθης πρακτική σε όλο τον κόσμο μέχρι και τη δεκαετία του 1930. Τώρα, περισσότερα από 120 χρόνια μετά, τα ηλεκτρικά οχήματα Mercedes-EQ φέρνουν πάλι κάτι νέο, ορίζοντας ένα ξεχωριστό «πρόσωπο». Από εκεί και μετά, τα βήματα της εξέλιξης ήταν αρκετά και σημαντικά, οδηγώντας τη μάσκα στο σημερινό της ρόλο, όπου πέραν της διατήρησης σε περίοπτη θέση του εμβλήματος της εταιρείας, είναι «κλειστή» και «κρύβει» πίσω της μιας σειρά από αισθητήρες.

Advertisement

Είμαστε μπροστά στη συγχώνευση τεχνολογίας και σχεδίασης υψηλής αισθητικής, που δημιουργεί τη χαρακτηριστική μάσκα Black Panel. Το εύρος της σε σχέση με το συνολικό πλάτος του αυτοκινήτου, αντικατοπτρίζει τη δυναμική απόδοση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Ο σχεδιασμός ενσωματώνει λεπτομερή σχέδια αστεριών που δημιουργούν ένα λεπτό, τρισδιάστατο αποτέλεσμα. Οι παραλλαγές στις σχεδιαστικές λεπτομέρειες δίνουν στα μοντέλα EQ τον ξεχωριστό τους χαρακτήρα. Το Black Panel προσφέρει επίσης την τέλεια επιφάνεια για απρόσκοπτη ενσωμάτωση μιας σειράς αισθητήρων που είναι απαραίτητοι για την οδήγηση του μέλλοντος. Ανάμεσά τους, υπάρχουν κάμερες, ραντάρ και lidar.

Advertisement

«Η εκτεταμένη τεχνολογική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση μας προσφέρει εντελώς νέες ευκαιρίες στον εξωτερικό σχεδιασμό. Η κλασική μάσκα ψυγείου αφήνει την αρχική της λειτουργία και μετατρέπεται σε ένα πρωτοποριακό τεχνούργημα σχεδιασμού και τεχνολογίας. Η μάσκα Black Panel στα μοντέλα μας EQ αποτελεί ορόσημο από αυτή την άποψη και δείχνει πώς η Mercedes-Benz μεταφέρει τη σχεδίαση της μάσκας της στο αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον», λέει ο Robert Lesnick, Επικεφαλής Εξωτερικού Σχεδιασμού της Mercedes-Benz.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μια τιρκουάζ Mercedes-AMG G63 από τη Mansory
Πόσες Mercedes-AMG GT3 Edition 55 θα παραχθούν;
Mercedes Marco Polo: Το αυτοκινούμενο που θέλεις (+video)