Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Mazda: Η τεχνολογία Kinematic Posture Control στο MX-5

Ελλάδα 5:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mazda: Η τεχνολογία Kinematic Posture Control στο MX-5

ΝΕΑ

Mazda: Η τεχνολογία Kinematic Posture Control στο MX-5

ΝΕΑ

Το Kinematic Posture Control (KPC) βελτιώνει τη οδική συμπεριφορά και την άνεση στις γρήγορες στροφές. Έτσι το πλαίσιο, το αμάξωμα και οι κινητήρες του MX-5 έρχονται πιο κοντά στην φιλοσοφία JinbaIttai της Mazda.

Advertisement
Advertisement

Το ΜΧ-5, το θρυλικό roadster της Mazda, είναι ένα τα πιο διασκεδαστικά αυτοκίνητα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Έτσι το Mazda MX-5 του 2022 αποπνέει ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά στις στροφές, χάρη σε μια μοναδική νέα τεχνολογία που ονομάζεται Kinematic Posture Control (KPC).

Πως δουλεύει

Το KPC ενισχύει τις δυνατότητες της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων του MX-5, της οποίας το set up αποτρέπει την ανύψωση του αμαξώματος κατά το φρενάρισμα. Σε αντίθεση με παλιότερα μοντέλα, όταν το MX-5 στρίβει – κυρίως με υψηλές ταχύτητες και δυνάμεις G – το νέο σύστημα φρενάρει τον εσωτερικό πίσω τροχό για να αυξήσει την «αντι-ανυψωτική τάση», σταθεροποιώντας το, δίνοντας παράλληλα την αίσθηση ότι «αγκαλιάζει» το δρόμο.

Advertisement
Advertisement

Η εφαρμογή του

Στην πράξη, το MX-5 παραμένει ευκίνητο με ευχάριστη οδική συμπεριφορά κάτω από καθημερινές συνθήκες οδήγησης. Όταν τα πράγματα γίνονται πιο… δύσκολα, για παράδειγμα σε δρόμο με «κλειστές» στροφές, το KPC αναγνωρίζει αμέσως τη διαφορά στις ταχύτητες μεταξύ των πίσω τροχών και αντιδρά, αυξάνοντας το επίπεδο παρέμβασης, όπως αυτό απαιτείται για να σταθεροποιηθεί το αυτοκίνητο.

Advertisement

Περισσότερο Fun To Drive

Είτε με μαλακή, είτε με αναδιπλούμενη οροφή, η οδηγική εμπειρία είναι το ίδιο απολαυστική, χτίζοντας εμπιστοσύνη πίσω από το τιμόνι, ενώ παράλληλα βελτιώνει την άνεση τόσο για τον οδηγό όσο και για τον επιβάτη, ιδιαίτερα σε υψηλότερες ταχύτητες. Όλα τα MX-5 του 2022 συνοδεύονται από το KPC, το οποίο δεν προσθέτει ούτε γραμμάριο βάρους σε αυτήν την ελαφρύτερη γενιά MX-5 συγκριτικά με το αρχικό μοντέλο πρώτης γενιάς που είχε κυκλοφορήσει το 1989.

Advertisement

Επιπλέον αναβαθμίσεις

Η τέταρτη γενιά της Mazda, έχει επίσης κατασκευαστικές τροποποιήσεις στο πλαίσιο και το αμάξωμα, καθώς και βελτιώσεις στον κινητήρα για αύξηση της δύναμης και της αποδοτικότητας του καυσίμου. Ως αποτέλεσμα, η Mazda έχει συμμορφωθεί με τις αυστηρές εκπομπές ρύπων Euro 6d (που τέθηκαν σε ισχύ το 2021) χωρίς να χρειάζεται φίλτρο μικροσωματιδίων για κανέναν από τους βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού Skyactiv-G υψηλής συμπίεσης και υψηλών στροφών που προσφέρονται με το MX-5.

Advertisement

Ο 2λιτρος Skyactiv-G ανταποκρίνεται με πολύ μεγαλύτερη αμεσότητα σε ολόκληρη την κλίμακα των στροφών, αντιδρά πολύ πιο γρήγορα και ακούγεται πολύ πιο ζωντανός, διατηρώντας ταυτόχρονα και την κατανάλωση σε χαμηλό επίπεδο.

Το κόκκινο στο στροφόμετρο βρίσκεται στις 7.500 rpm με απόδοση 184 ίππους ενώ η μέγιστη ροπή των 205 Nm είναι ήδη διαθέσιμη στις 4.000rpm. Με τον κινητήρα Skyactiv-G 2.0, το MX-5 soft-top επιταχύνει από 0 – 100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα είναι 219 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση και στις δύο εκδόσεις είναι 6,9 l/100χλμ. Για ακόμα περισσότερη βελτίωση της κατανάλωσης, ο Skyactiv-G 2.0 εφοδιάζεται με το σύστημα i-Eloop, ένα σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα, και το σύστημα start-stop που ονομάζεται Mazda i-stop.

Οι κινητήρες συνοδεύονται από χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων Skyactiv-MT που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το MX-5, και την κλασική διάταξη κινητήρα μπροστά και στη μέση, και κίνηση πίσω.

Το MX-5 2022 είναι ήδη διαθέσιμο στο Δίκτυο Επισήμων Εμπόρων της Mazda με τιμή εκκίνησης από 28.765 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος σχεδίασε το πιο όμορφο roadster στον κόσμο;
Νέο Mazda MX-5: Αναβαθμισμένο και πιο «στριφτερό»
Mazda MX-5: Η ιστορία του μέσα σε 71 δευτερόλεπτα