ΝΕΑ

Μαύρα σύννεφα στη Γερμανία φέρνει η ηλεκτροκίνηση

Ελλάδα 15:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μαύρα σύννεφα στη Γερμανία φέρνει η ηλεκτροκίνηση

ΝΕΑ

Μαύρα σύννεφα στη Γερμανία φέρνει η ηλεκτροκίνηση

ΝΕΑ

Με την πίεση των Κινέζων και της Tesla να είναι έντονη, η VW αλλά και το σύνολο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται μπροστά σε ένα σταυροδρόμι δύσκολων αποφάσεων.

Advertisement

Καθώς το τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας μετατοπίζεται με ταχείς ρυθμούς προς την ηλεκτροκίνηση, η Volkswagen βρίσκεται σε μία μάλλον δύσκολη θέση, αντιμετωπίζοντας την πιο σημαντική κρίση της από το σκάνδαλο ντίζελ του 2015.

Ο κώδωνας του κινδύνου άρχισε να χτυπάει όταν ένα κορυφαίο στέλεχος που στάλθηκε στην Κίνα ανέφερε ότι η VW χάνει την κούρσα των ηλεκτρικών οχημάτων στη ζωτικής σημασίας αγορά της.

Η VW συμβολίζει το “οικονομικό θαύμα” της μεταπολεμικής ανάκαμψης της Γερμανίας όσο λίγες άλλες εταιρείες. Οι συνεχιζόμενες προκλήσεις της εταιρείας και της χώρας εξακολουθούν να είναι εξίσου αλληλένδετες. Και οι δύο είναι σε μεγάλο βαθμό εκτεθειμένες στους κινδύνους που εγκυμονούν οι αυξανόμενες βιομηχανικές και πολιτικές φιλοδοξίες της Κίνας.

Advertisement

Η ασιατική υπερδύναμη είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας και η πηγή σχεδόν του 40% των παγκόσμιων παραδόσεων της VW πέρυσι.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η VW είχε μείνει πίσω και τοπικές κινεζικές μάρκες όπως η BYD και η Nio είχαν ξεφύγει μπροστά με φθηνότερα και ανώτερα plug-in υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Τώρα, αυτοί οι κινεζικοί ανταγωνιστές εποφθαλμιούν την ευρωπαϊκή αγορά.

Ταυτόχρονα, η VW αντιμετωπίζει τις πιέσεις των υψηλών τιμών ενέργειας που απορρέουν από την ενεργειακή εξάρτηση της Ρωσίας και την τεράστια επέκταση της Tesla, η οποία έχει αμφισβητήσει τις καθιερωμένες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Audi, η Mercedes-Benz και η BMW.

Advertisement

Τα ηλεκτρικά της Tesla έχουν γίνει συνώνυμο της καινοτομίας, σε πλήρη αντίθεση με τους παραδοσιακούς γερμανικούς γίγαντες.

Αυτή η αυξανόμενη ανταγωνιστική πίεση απειλεί να γίνει η πιο σημαντική κρίση της VW εδώ και χρόνια, επηρεάζοντας ενδεχομένως τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.

Advertisement

Η επείγουσα ανάγκη για τη VW να διορθώσει τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά είναι αισθητή. Η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας υπολείπεται κατά πολύ της Tesla, παρά τα υψηλότερα έσοδα. Ενώ ένας σκληρός πόλεμος τιμών στην Κίνα επιτείνει την πίεση.

Για να κινηθεί σε αυτό το ταραχώδες τοπίο, η VW έχει ξεκινήσει μια σειρά από στρατηγικές κινήσεις, συμπεριλαμβανομένων συνεργασιών και επενδύσεων στην κινεζική αγορά.

Ωστόσο, η πολυπλοκότητα της εταιρείας, η βραδύτητα και οι περίπλοκες δυναμικές της εξουσίας καθιστούν τη στροφή δύσκολη. Και καθρεφτίζει γενικότερα τον αγώνα της Γερμανίας να προσαρμοστεί στην ψηφιακή εποχή.

Advertisement

Η ανταγωνιστική μέγγενη που συμπιέζει τη VW από πάνω μέχρι κάτω και από τις ΗΠΑ μέχρι την Κίνα μπορεί να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη κρίση της μετά το σκάνδαλο εξαπάτησης των εκπομπών ντίζελ το 2015.

Τα ζητήματα θα μπορούσαν να είναι ακόμη πιο δύσκολο να ξεπεραστούν και να αντανακλούν τους κινδύνους που ελλοχεύουν πάνω από τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.

Εν μέσω αυτών των προκλήσεων, ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume, ποντάρει στους σημαντικούς πόρους της εταιρείας για να πετύχει στην αγορά EV. Παρόλα αυτά, ο δρόμος μπροστά του είναι ένας μαραθώνιος και ο ανταγωνισμός είναι σκληρός.

Η ατζέντα του Blume περιλαμβάνει την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, τη σταθεροποίηση του μεριδίου αγοράς της VW στην Κίνα, την επέκταση στις ΗΠΑ, την ενίσχυση των περιθωρίων κέρδους και τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού χαρτοφυλακίου EV. Όλα αυτά όμως δεν είναι καθόλου εύκολος στόχος.

Παρά την πολυπλοκότητα των προβλημάτων, η VW διαθέτει άφθονους οικονομικούς πόρους και το τμήμα αυτοκινήτων της διατηρεί σημαντική ρευστότητα.

Ενώ ο ανταγωνισμός είναι έντονος, μένει να δούμε αν η στρατηγική και οι συνεργασίες της VW στην Κίνα θα αποδώσουν και αν μπορεί πράγματι να ανταγωνιστεί αποτελεσματικά στο εξελισσόμενο παγκόσμιο τοπίο των ηλεκτρικών.

Ο χρόνος για τη VW να εφαρμόσει σωστά τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τελειώνει. Έρχεται ένα σημείο καμπής και ο όμιλος κινδυνεύει να περιοριστεί στη φθίνουσα αγορά των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και να μην έχει τους όγκους για να υποστηρίξει τη διογκωμένη δομή του.

Το διακύβευμα είναι υψηλό, όχι μόνο για τη VW, αλλά και για την αυτοκινητοβιομηχανία και την οικονομία της Γερμανίας στο σύνολό της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το VW ID. Buzz GTX με 340 άλογα βάζει φωτιά στην πίστα! (+video)
Το VW ID.X Performance αποκαλύπτει μια σπορ ηλεκτρική λιμουζίνα
To VW Golf GTI γίνεται ηλεκτρικό! (+video)