Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Marchionne: Εξομολογήσεις ενός πρεζονιού του κεφαλαίου

Ελλάδα 21:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Marchionne: Εξομολογήσεις ενός πρεζονιού του κεφαλαίου

ΝΕΑ

Marchionne: Εξομολογήσεις ενός πρεζονιού του κεφαλαίου

ΝΕΑ

Ναι, δε διαβάσατε λάθος, ακριβώς με αυτόν το τίτλο, o Sergio Marchionne παρουσίασε τα τελευταία οικονομικά στοιχεία της Fiat Chrysler σε διάσκεψη των μετόχων.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

Καλά πήγε το πρώτο τρίμηνο του 2015 για την FCA. Ο ιταλοαμερικανικός όμιλος παρουσίασε κέρδη 92 εκατομμυρίων ευρώ, αντιστρέφοντας την αρνητική τάση στο αντίστοιχο διάστημα του 2014 (ζημίες 173 εκατομμυρίων).

Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας αυξήθηκε στο ίδιο διάστημα κατά 19% στα 26,4 δισεκατομμύρια ευρώ με 2% λιγότερα αυτοκίνητα – 1.095.000 μονάδες συνολικά. Η ελαφρά μείωση στην παραγωγή οφείλεται στην κρίση της νοτιοαμερικανικής αγοράς (μείωση πωλήσεων κατά 34%) αλλά και σ’ εκείνη της Ασίας (-13%). Την ίδια περίοδο, από όλες τις μάρκες τράβηξε καλύτερα η Jeep με 22% αύξηση πωλήσεων.

Advertisement
Advertisement

Στην conference call που συγκάλεσε ο Marchionne με τον τολμηρό τίτλο “Εξομολογήσεις ενός junkie του κεφαλαίου”, ανέλυσε μέσα από 26 σελίδες power point την εξάρτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας από το κεφάλαιο και για τα υψηλά κόστη ανάπτυξης μοντέλων, υψηλότερα από κάθε άλλο τομέα της βιομηχανίας. Ο Ιταλοαμερικανός – που επιβεβαίωσε όσους δεν τον θεωρούν έναν άνθρωπο του αυτοκινήτου αλλά του κεφαλαίου – μίλησε για την ανάγκη συγχωνεύσεων ως προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα μεγάλων ομίλων όπως η FCA.

«Έχουμε αποτύχει συλλογικά ως βιομηχανία να παράγουμε αξία. Το κύριο θέμα αυτής της παρουσίασης αλλά και μεγάλου μέρους της ζωής μου είναι να προσπαθήσουμε να βγάλουμε τις επιχειρήσεις μακριά από τη μετριότητα», είπε χαρακτηριστικά ο Marchionne και έκλεισε κάπως έτσι: «αυτή είναι μία βιομηχανία που δεν έχει πορευτεί καλά».

Advertisement

Ο Marchionne επικρίθηκε από αναλυτές για την ειλικρινή παρουσίαση της κατάσταση, η οποία θεωρήθηκε ψυχολογικό πλήγμα για την αυτοκινητοβιομηχανία πρωτοφανούς μεγέθους. Από τις δηλώσεις πόνεσε και η ίδια η μετοχή της FCA που έπεσε κατά 4,7% την ίδια ημέρα.

Στην εξομολόγησή του, ο μάνατζερ με το πουλόβερ δεν έκρυψε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να συνεργαστεί με κολοσσούς όπως η Apple και η Google, αν θέλει να περιορίσει τα κόστη της. Το πιάσατε το υπονοούμενο; Όποιος προλάβει δηλαδή να συνεργαστεί πρώτος και πιο αποτελεσματικά με τους dot com γίγαντες που εισχωρούν σταδιακά στη βιομηχανία αυτοκινήτου, ίσως επιβιώσει…

Advertisement