Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Kόλαση οι συνθήκες για τα πληρώματα στο κόκπιτ των WRC!

Ελλάδα 8:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Kόλαση οι συνθήκες για τα πληρώματα στο κόκπιτ των WRC!

ΝΕΑ

Kόλαση οι συνθήκες για τα πληρώματα στο κόκπιτ των WRC!

ΝΕΑ

Εκτός από το χρονόμετρο και τις συνθήκες του οδοστρώματος, οι οδηγοί των σύγχρονων αυτοκινήτων WRC έχουν να πολεμήσουν έναν ακόμα πιο δύσκολο αντίπαλο.

Advertisement
Advertisement

Μας αρέσει να βλέπουμε τα αυτοκίνητα του WRC να κάνουν τα απίστευτα περάσματα και να θαυμάζουμε τους οδηγούς τους. Όμως λίγοι γνωρίζουμε σε τι πραγματική κόλαση ζουν αυτοί οι άνθρωποι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους.

Στους τελευταίους δύο αγώνες, πολλά πληρώματα παραπονέθηκαν για την φοβερή ζέστη που κάνει μέσα στο κόκπιτ των αυτοκινήτων Rally1. Τα νέα υβριδικά αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας ανεβάζουν πολύ υψηλές θερμοκρασίες, που φθάνουν κάποιες φορές έως και τους 70 βαθμούς Κελσίου!

Ο σχεδιασμός των νέων αυτοκινήτων ευθύνεται για μεγάλο μέρος αυτής της κατάστασης, καθώς για παράδειγμα η εξάτμιση του κινητήρα, περνά ακριβώς κάτω από τον συνοδηγό με αποτέλεσμα η δεξιά πλευρά να είναι σαφώς πιο ζεστή από την πλευρά του οδηγού.

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα η θερμότητα που αναπτύσσεται είναι τόσο υψηλή ώστε ο Paul Nagle, ο συνοδηγός του Craig Breen αποκάλυψε ότι κατά την διάρκεια του Ράλι Πορτογαλίας, το πάτωμα του αυτοκινήτου ήταν τόσο καυτό που έλιωσαν ακόμα και αντιπυρικές σόλες των παπουτσιών του.

Ένα ακόμα θέμα είναι οι πολλές αναθυμιάσεις που αναπτύσσονται από τα ακραία θερμαινόμενα υλικά, κάτι που επηρεάζει την κατάσταση του πληρώματος, το οποίο μάλιστα δεν μπορεί να ανοίξει παράθυρο για να καθαρίσει η ατμόσφαιρα.

Advertisement

Το θέμα είναι πλέον σοβαρό και αφορά την ασφάλεια των πληρωμάτων, με αποτέλεσμα να αναλάβει η FIA δράση, έτσι ώστε να βρει μέτρα που θα φέρουν την θερμοκρασία σε πιο υποφερτά επίπεδα, γύρω στους 50 βαθμούς Κελσίου. Ανάμεσα σε αυτά θα είναι κάποιες εισαγωγές, ίσως στους καθρέπτες και όχι μόνο, έτσι ώστε να μπαίνει καθαρός αέρας μέσα στο κόκπιτ. Ένα μικρό άνοιγμα ίσως υπάρξει και στο παρμπρίζ.

Άλλες αλλαγές που προτείνονται περιλαμβάνουν την προσθήκη νέου αεραγωγού στην οροφή, μεγαλύτερου σε μεγέθους, καθώς και την χρήση ανακλαστικών επιφανειών στα πλαϊνά παράθυρα. Εξετάζεται επίσης η προσθήκη κεραμικής επίστρωσή για την εξάτμιση, αν και όλα αυτά θα πρέπει να έχουν την έγκριση της FIA η οποία θα δώσει αρκετό χρόνο στις ομάδες για να κάνουν τις αλλαγές.

Advertisement

Πάντως η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη και πιέζει για άμεσες αποφάσεις, πριν το ράλι Σαφάρι, όπου η κατάσταση προφανώς θα ξεφύγει από κάθε λογική αν δεν γίνουν οι μετατροπές. Μάλιστα στην Ηyundai εξέφρασαν ήδη την αμφιβολία τους για το αν πολλά από τα πληρώματα που θα τρέξουν στο Σαφάρι θα καταφέρουν να ολοκληρώσουν τον αγώνα λόγω ζέστης στο πιλοτήριο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
WRC 2022 Ράλι Πορτογαλίας: Μεγάλη νίκη Rovanpera!
WRC 2022 Ράλι Κροατίας: Ο Rovanpera νικητής!
WRC 2022 Ράλι Κροατίας: Έξοδος Solberg και ακύρωση της ένατης διαδρομής (+video)