Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Καινούριο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο;

Ελλάδα 7:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Καινούριο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο;

ΝΕΑ

Καινούριο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο;

ΝΕΑ

Αναμφίβολα είναι ένα ερώτημα που τίθεται από τους αναγνώστες μας όλο και πιο συχνά πλέον, αφού η διάθεση αλλά και η ανάγκη (το αυτοκίνητο δεν ζει για πάντα) κάνει την αντικατάσταση κάποια στιγμή επιτακτική.

Advertisement
Advertisement

 

Ας δούμε λοιπόν τα δεδομένα που έχουμε αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Από τη μία έχουμε τα καινούρια αυτοκίνητα, τα οποία αναμφίβολα είναι πιο «πράσινα» από ποτέ (EURO6d-temp και Euro6d) και στις καλύτερες τιμές που πωλούνται στην Ευρώπη – τουλάχιστον οι κατηγορίες μίνι, των σούπερ-μίνι και των μικρομεσαίων). Είναι όμως ακριβότερα από ένα μεταχειρισμένο 5ετίας – για παλαιότερο πραγματικά δεν υπάρχει κανένας λόγος για αγορά.

Ας δούμε τις τιμές με σημείο αναφοράς το best seller της ελληνικής αγοράς, το Toyota Yaris. Η μέση τιμή ενός μοντέλου του 2015 (προηγούμενης γενιάς) είναι στα 9.600 ευρώ. Ανατρέχοντας στους τιμοκαταλόγους της Toyota από το πάντα ενημερωμένο newsauto.gr, βλέπουμε ότι η τιμή της βασικής έκδοσης είναι στα 12.250 ευρώ – χωρίς τις όποιες προσφορές.

Advertisement
Advertisement

Από τη μία λοιπόν έχουμε ένα αυτοκίνητο του κουτιού με τις εγγυήσεις του κ.λπ. και από την άλλη ένα μεταχειρισμένο, με τη δεδομένη ανασφάλεια που μπορεί να προκαλέσει αυτό σε ό,τι αφορά τη χρήση των πρώτων κατόχων, αν τα χιλιόμετρα που αναγράφονται είναι τα πραγματικά (σπάνιο φαινόμενο πια), αν υπάρχει ιστορικό του αυτοκινήτου…

 

Αλήθεια, τι θα επιλέγατε από τα δύο παραπάνω;

Advertisement

 

Σε πρώτο πρόσωπο

Advertisement

Γράφω εδώ και πολλά χρόνια, σχετικά με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και τα γυρισμένα χιλιόμετρα. Κατηγορήθηκα από διάφορους εμπόρους, απειλήθηκα από κάποιους άλλους που τους χαλούσα(με) την μπίζνα, όταν λέγαμε στον κόσμο «αυτοπροστατευτείτε» και καλούσαμε τους υποψήφιους αγοραστές να πηγαίνουν το προς αγορά αυτοκίνητο για τεχνικό έλεγχο σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, αφού το κράτος απείχε επιδεικτικά, αφήνοντας στο έλεος του Θεού τους αγοραστές εισαγόμενων μεταχειρισμένων.

Δυστυχώς σήμερα ήρθε η λυπηρή δικαίωση με τον νέο νόμο. Πλέον τα ΚΤΕΟ έχουν ενημέρωση και κόβουν στους ελέγχους χιλιάδες αυτοκίνητα στα οποία έχουν πειραχτεί τα κοντέρ. Το πρόβλημα αρχίζει να αποκαλύπτεται και θα πάρει δραματικές διαστάσεις όταν στο σύστημα μπει και το ιστορικό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων.

 

Advertisement

Τάκης Τρακουσέλλης