Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsMOTO | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Ιστορική στιγμή για τη Lada: Έφτασε τις 30 εκατ. πωλήσεις

  • Ανάστασης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Αιχμή του δόρατος για τη ρωσική μάρκα συνιστά το Lada 2101, ένα μοντέλο που αγαπήθηκε όσα ελάχιστα και στην Ελλάδα

Αμέτρητους οπαδούς ανά την υφήλιο έχει αποκτήσει η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία Lada, με όπλο στη φαρέτρα της την ανάπτυξη ξεχωριστών μοντέλων που εκπέμπουν ρομαντισμό και συναίσθημα.

Αιχμή του δόρατος για τη μάρκα συνιστά το VAZ-2101 – ή απλώς «Lada» – ένα μοντέλο το οποίο έμελλε να σημαδέψει την ιστορία της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας προσφέροντάς της την πολυπόθητη ώθηση που αυτή αναζητούσε.

Φέτος, συμπληρώνονται 50 χρόνια από την παραγωγή του πρώτου αυτοκινήτου της μάρκας στη βάση της, στο Togliatti. Και δεν είναι άλλο από το σεντάν 2101.

Το τρέχον έτος, βέβαια, έχει διττή σπουδαιότητα για τη Lada, καθώς πριν λίγες μέρες, και δη στις 24 Σεπτεμβρίου, έλαβε σάρκα και οστά το υπ’ αριθμόν 30.000.000 αυτοκίνητο της μάρκας. Ο λόγος για ένα κόκκινο Granta, το μέλλον του οποίου είναι προκαθορισμένο. Αυτό διότι προορίζεται για έκθεμα εντός του Μουσείου της Lada.

Το εν λόγω γεγονός, δεν θα μπορούσε να μην γιορταστεί από τη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία, στο πλαίσιο μιας εκδήλωσης στην οποία έλαμψαν δια της παρουσίας τους, ο CEO της Renault, Luca De Meo, και ο ελληνικής καταγωγής επικεφαλής της Dacia, Yves Caracatzanis.

Ο τελευταίος, περιχαρής δήλωσε -μεταξύ άλλων- πως «το πρώτο (σ.σ. όχημα) Lada άλλαξε καθοριστικά την ιστορία αυτοκινήτου της Ρωσίας. Το 2101 έδωσε τη δυνατότητα σε εκατομμύρια ανθρώπους να μετακινηθούν, ενώ το Granta συνεχίζει αυτή τη δοξασμένη ιστορία. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο σε πωλήσεις στη Ρωσία, έχοντας ένα εκφραστικό design, ενώ συνιστά μια “value for money” επιλογή».

Lada 2101: Συνώνυμο της μάρκας

“Είδε το φως του ηλίου” για πρώτη φορά το 1970, έχοντας την τιμή να αποτελεί το πρώτο μοντέλο της AvtoVaz (Lada). Βασίστηκε πάνω στο Fiat 124, αλλά προκειμένου να προσαρμοστεί στις ιδιάζουσες οδικές συνθήκες των δρόμων της Σοβιετικής Ένωσης, χρειάστηκε να υποβληθεί σε περισσότερες από 800 αλλαγές.

Έτυχε ευρείας δημοφιλίας, με το εργοστάσιο να αδυνατεί να ικανοποιήσει την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση. Είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο στην ιστορία της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ από το 1970 έως και το 1988 κατασκευάστηκαν σχεδόν 4,8 εκατ. αντίτυπα, σημαντικό κομμάτι των οποίων εξήχθησαν στην ελληνική αγορά.

Δείτε επίσης:

Τα αυτοκίνητα του κομμουνισμού που αγαπήσαμε

Lada: Μπορεί να κινηθεί με συμπλέκτη από… ξύλο; (+video)

To Lada Niva ξεκινά την παραγωγή του στη Γερμανία

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr