Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Iστορική απόφαση: Το Πεκίνο διευκολύνει και άλλο τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες

Ελλάδα 8:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Iστορική απόφαση: Το Πεκίνο διευκολύνει και άλλο τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες

ΝΕΑ

Iστορική απόφαση: Το Πεκίνο διευκολύνει και άλλο τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες

ΝΕΑ

Οι κατασκευαστές από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ δεν θα χρειάζεται να αγκιστρώνονται σε κάποια εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία προκειμένου να παράγουν τα προϊόντα τους στην Κίνα.

Advertisement
Advertisement

Στην άρση όλων των περιορισμών για το ποσοστό της ξένης ιδιοκτησίας στις κοινοπραξίες αυτοκινήτου προχωρά το Πεκίνο, με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2022.

Ειδικότερα, από το 1994, η Κίνα επιτρέπει στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να δραστηριοποιούνται στη χώρα μόνο μέσω κοινοπραξιών με τοπικούς κατασκευαστές.

Αρχικά, οι ξένοι επενδυτές δεν μπορούσαν να ελέγχουν μερίδιο άνω του 50%, αλλά από το 2018, οι περιορισμοί χαλάρωσαν και το πλαφόν αυξήθηκε στο 70%.

Advertisement
Advertisement

Για να καταργηθεί πλήρως από την πρώτη μόλις μέρα του νέου έτους, όπως αναφέρεται σε έγγραφο που δόθηκε στη δημοσιότητα από το κινεζικό Υπουργείο Εμπορίου και την Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων.

Οι ξένοι κατασκευαστές, λοιπόν, θα μπορούν να δραστηριοποιούνται αυτόνομα στην Κίνα, δίχως να χρειάζεται να αγκιστρωθούν σε κάποια ντόπια αυτοκινητοβιομηχανία.

Πρόκειται για μια ιστορική απόφαση, δεδομένου ότι θα ανοίξει διάπλατα τις πόρτες στις μεγάλες ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες επιθυμούσαν διακαώς να δραστηριοποιηθούν ενεργά στη μεγαλύτερη αυτοκινητική αγορά του πλανήτη, αλλά υπόκειντο σε σημαντικούς περιορισμούς.

Advertisement

Κάποιες από τις αμερικανικές εταιρείες που αναμένεται να στρέψουν το βλέμμα τους στην Κίνα ενδέχεται να είναι οι Rivian και Lucid, την ίδια ώρα που κάποιοι αυτοκινητικοί κολοσσοί όπως οι VW, Ford και Mercedes είναι πιθανό να προχωρήσουν στην πλήρη αυτονόμησή τους.

Advertisement

Όπως επισημαίνει το Forbes, το καθεστώς των υποχρεωτικών κοινοπραξιών στην Κίνα έγινε για διασφαλιστεί ότι τα κέρδη και η τεχνογνωσία θα παρέμεναν στη χώρα, ώστε στη συνέχεια να διοχετευτούν στις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ένα μέτρο που φαίνεται πως απέδωσε, κρίνοντας από τη ραγδαία αύξηση των εγχώριων κατασκευαστών τα τελευταία χρόνια, αλλά και από τη μεγάλη δημοφιλία των μοντέλων τους.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μετά τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο στην Ευρώπη, ξεκινάνε σιδηροδρομικά έργα-μαμούθ
Τα εργοστάσια φαντάσματα της ηλεκτρικής Κίνας
Καταρρέει το όνειρο της Κίνας για κυριαρχία…