Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ισχυρό χαρτί για τη Mazda o νέος κινητήρας Skyactive-X

Ελλάδα 17:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ισχυρό χαρτί για τη Mazda o νέος κινητήρας Skyactive-X

ΝΕΑ

Ισχυρό χαρτί για τη Mazda o νέος κινητήρας Skyactive-X

ΝΕΑ

O Akira Marumoto αναλύει πως η Mazda θα μειώσει τις μέσες εκπομπές ρύπων έως το 2021.

Advertisement
Advertisement

Η ηλεκτροκίνηση αλλά και ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων σε βενζινοκίνητα αλλά και πετρελαιοκίνητα μοντέλα θα βοηθήσουν την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να μειώσει τις μέσες εκπομπές ρύπων CO2 και να αποφύγει να πληρώσει μεγάλα πρόστιμα στην Ευρώπη.

Επίσης μια πρόσφατα ανακοινωθείσα συμφωνία με την Toyota περί συγκέντρωσης εκπομπών ρύπων θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Επιπλέον η Mazda συνεργάζεται με την Toyota στις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης αλλά όπως αναφέρει ο κ. Akira Marumoto στην Automotive News Europe «οι κινητήρες θα παραμείνουν μέρος της ταυτότητας του εμπορικού σήματος».

Advertisement
Advertisement

Μία από τις κύριες προκλήσεις της Mazda στην Ευρώπη είναι η μείωση των μέσων εκπομπών ρύπων που έχει θέσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες η ΕΕ έως το 2021.

Η Jato εκτιμά ότι το 2018 οι μέσες εκπομπές ρύπων της Mazda ανήλθαν σε 135,2 γραμμάρια ανά χλμ. και πρέπει έως το 2021 ο παραπάνω αριθμός θα πρέπει να έχει μειωθεί στα 95 γραμμάρια ανά χλμ.

Advertisement

Σύμφωνα με τον κ. Marumoto δύο είναι οι λόγοι για τους οποίους οι μέσες εκπομπές CO2 υπερβαίνουν τα 130 γρ. CO2. Ο πρώτος έχει να κάνει με τις υψηλές πωλήσεις που καταγράφει το CX-5. Ο δεύτερος λόγος αφορά στη μείωση των πωλήσεων που καταγράφουν οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των μοντέλων Mazda 2 και 3.

Ωστόσο όπως εξηγεί ο CEO της Mazda ο νέος κινητήρας Skyactiv-X εκπέμπει κάτω από 100 γρ. CO2 ενώ από την άλλη μεριά το 2020 καταφθάνει στην αγορά το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο Mazda. Kατόπιν το 2021 ή το 2022 η Mazda θα εισάγει plug-in υβριδικά μοντέλα.

Advertisement

Με αυτό τον τρόπο η ιαπωνική εταιρεία θα μειώσει δραστικά τις μέσες εκπομπές ρύπων έως το 2021.

Όσον αφορά στην παρουσίαση του νέου κινητήρα Skyactiv-X ο CEO της Mazda ανακοίνωσε ότι θα έχει τοποθετηθεί στα μοντέλα της εταιρείας εντός του 2019.

Όσον αφορά στους πετρελαιοκινητήρες ο κ. Marumoto εκτιμά πως το μερίδιο τους στα μικρά μοντέλα θα μειωθεί περαιτέρω αλλά στα SUV η κατάσταση θα σταθεροποιηθεί.

Advertisement

Μάλιστα εκτιμά πως στα SUV αλλά και στα μεγάλα sedan μοντέλα το πιο αποδοτικό σύστημα κίνησης θα είναι πετρελαιοκινητήρας σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα.

Επίσης ο νέος κινητήρας Skyactiv-X αποτελεί ένα είδος υβριδικού συστήματος που το CEO της Mazda το τοποθετεί μεταξύ των βενζινοκινητήρων και των πετρελαιοκινητήρων και όπως εκτιμά ο ίδιος η συγκεκριμένη τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί ώστε να αναπτύξουν την επόμενη γενιά πετρελαιοκινητήρων.

Επίσης ο κ. Marumoto αποκάλυψε πως έως το 2030 όλα τα οχήματα της εταιρείας θα έχουν κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης ακόμη και τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα.