Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Υποχρεωτικό το «μαύρο κουτί» στα αυτοκίνητα εντός Ε.Ε.

Ελλάδα 10:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Υποχρεωτικό το «μαύρο κουτί» στα αυτοκίνητα εντός Ε.Ε.

ΝΕΑ

Υποχρεωτικό το «μαύρο κουτί» στα αυτοκίνητα εντός Ε.Ε.

ΝΕΑ

Όλα τα καινούρια αυτοκίνητα στην Ευρώπη από τον Ιούλιο του 2024 θα φέρουν σύστημα καταγραφής ατυχήματος.

Advertisement
Advertisement

Το «μαύρο κουτί» είναι κάτι που οι περισσότεροι γνωρίζουμε από τα αεροπλάνα. Στην άτυχη στιγμή ενός ατυχήματος με το αεροπλάνο όλοι «ψάχνουν» το «μαύρο κουτί» προκειμένου να μάθουν τι συνέβη και φτάσαμε στο ατύχημα. Το μαύρο – πορτοκαλί στην πραγματικότητα – κουτί δεν είναι τίποτε άλλο από ένα σύστημα καταγραφής δεδομένων τη στιγμή ενός ατυχήματος που βοηθάει τους ειδικούς να βγάλουν σωστά συμπεράσματα για τα αίτια ενός ατυχήματος.

Αυτό λοιπόν το «μαύρο κουτί» γίνεται πλέον υποχρεωτικό σε όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το καλοκαίρι του 2024. Η Ε.Ε. ονόμασε το σύστημα καταγραφής Event Data Recorder και θα τοποθετηθεί σε καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα, εμπορικά αυτοκίνητα, βαν και αγροτικά.

Advertisement
Advertisement

Οι 27 χώρες έχουν ήδη ενημερωθεί για την αλλαγή των κανονισμών και οι κατασκευαστές έχουν φροντίσει τα νέα τους αυτοκίνητα να φέρουν το σύστημα για να περάσουν την έγκριση τύπου. Το σύστημα EDR είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για την ανάλυση ενός ατυχήματος. Είναι τοποθετημένο στο σημείο που βρίσκεται ο αερόσακος και ενεργοποιείται όταν καταγραφεί απότομη αλλαγή ταχύτητας (8 χλμ./ώρα σε 0,15 δτλ.) ή απότομη έκταση των ζωνών ασφαλείας ή όταν υπάρξει επαφή με το σύστημα ανοίγματος του καπό.

Το σύστημα καταγράφει μια περίοδο πέντε δευτερολέπτων πριν το ατύχημα και 0,3 δευτερόλεπτα μετά το ατύχημα και συλλέγει πληροφορίες όπως επιτάχυνση, φρενάρισμα, σημείο επαφής στο δρόμο, αν τα συστήματα ασφαλείας λειτούργησαν σωστά, ακόμα και αν το σύστημα έκτακτης κλίσης SOS ενεργοποιήθηκε έγκαιρα (υποχρεωτικό στην Ε.Ε από το 2018).

Advertisement

Στις πληροφορίες που καταγράφει το σύστημα έχουν πρόσβαση μόνο ο οδηγός και οι αρχές για να μην υπάρξει αλλοίωση των δεδομένων, ενώ αν δεν έχει καταστραφεί το αυτοκίνητο μπορούν οι πληροφορίες να αντληθούν απευθείας από τον εγκέφαλο του οχήματος, χωρίς να αφαιρεθεί το EDR.

Σίγουρα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για να αναλύονται τα ατυχήματα και κατ’ επέκταση να βελτιώνεται το επίπεδο ασφάλειας του κάθε κατασκευαστή.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σε ποιους τροχούς τοποθετούμε τις αλυσίδες; (video)
Ασταμάτητη η πορεία της Porsche 911
Πότε θα ολοκληρωθεί το βόρειο τμήμα του Ε65;