Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Είναι το νέο ΕΧ90 το πιο ολοκληρωμένο Volvo και γιατί;

Ελλάδα 2:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Είναι το νέο ΕΧ90 το πιο ολοκληρωμένο Volvo και γιατί;

ΝΕΑ

Είναι το νέο ΕΧ90 το πιο ολοκληρωμένο Volvo και γιατί;

ΝΕΑ

Η Volvo φαίνεται να έχει πάρει πιο ζεστά από κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Advertisement
Advertisement

Στο παρελθόν, μόλις και μετά βίας οι ήχοι από την ανάρτηση, τους τροχούς, τους κραδασμούς ή τον θόρυβο του ανέμου από τα κενά των πάνελ, δεν ακούγονταν πάνω από τον θερμικό κινητήρα.

Οι ημέρες αυτές φαίνεται να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί για τη Volvo και τους μηχανικούς της, οι οποίοι έχουν τεθεί ψυχή τε και σώματι στην υπηρεσία μιας καθαρής, ηλεκτρικής και… αθόρυβης επόμενης ημέρας, έως το 2030.

«Το σύστημα μετάδοσης κίνησης, δεν μπορεί να κρύψει τίποτα, πλέον», εξηγεί ο Κένεθ Έκστρομ, μηχανικός και υπεύθυνος δυναμικής των οχημάτων,που μοιράστηκε αυτή τη γνώση κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής οδήγησης του νέου EX90, του κορυφαίου πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Volvo.

Advertisement
Advertisement

Το μεγάλο SUV θα ξεκινά από 83.700 ευρώ στη Γερμανία. Η Volvo λέει ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή του μοντέλου αυτό το τρίμηνο στο εργοστάσιό της στις ΗΠΑ, κοντά στο Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας.

Δεν έχει ανακοινωθεί χρονοδιάγραμμα για τις παραδόσεις των πελατών για το αυτοκίνητο, το λανσάρισμα του οποίου καθυστέρησε σημαντικά, προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα λογισμικού.

Σύμφωνα με το στέλεχος της σουηδικής μάρκας, η καμπίνα του νέου EX90 είναι η πιο αθόρυβη που έχει κατασκευαστεί στην ιστορία της εταιρείας. Για να μειώσει τους θορύβους, η Volvo έβαλε αφρώδη ακουστικό στις κολόνες και έδωσε στο SUV πλαστικοποιημένα παράθυρα, αλλά δεν είναι αυτό το πιο εντυπωσιακό συστατικό της επιτυχημένης συνταγής.

Advertisement

«Για μένα το πιο εκπληκτικό μέρος είναι πώς χρησιμοποιούμε τις μονάδες μπαταρίας ως τρόπο διανομής του θορύβου στο αυτοκίνητο. Έτσι, ακόμη και το πάτωμα της μπαταρίας χρησιμοποιείται για να απαλλαγούμε από τον επιπλέον θόρυβο και τους κραδασμούς», εξηγεί ο Έκστρομ, προσθέτοντας ότι η τοποθέτηση των μπαταριών στο κέντρο του αυτοκινήτου, έχει γίνει με τρόπο τέτοιο ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερη κατανομής βάρους, σε σχέση με το XC90 kai 50% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία.

Το ασφαλέστερο Volvo όλων των εποχών

Advertisement

Η Volvo υποστηρίζει ότι το EX90 είναι επίσης το ασφαλέστερο αυτοκίνητό της μέχρι σήμερα.

Το «κλειδί» για την απόκτηση αυτού του τίτλου-τιμής, για έναν κατασκευαστή με αυτή την παράδοση, είναι η «αόρατη ασπίδα ασφαλείας» του μεγάλου SUV, η οποία σύμφωνα με τη Volvo μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των ατυχημάτων που προκαλούν σοβαρούς τραυματισμούς ή θανάτους έως και το ένα πέμπτο.

Για να πετύχει αυτόν τον στόχο, η Volvo προσθέτει για πρώτη φορά έναν αισθητήρα lidar. Το σύστημα, το οποίο θα ενσωματωθεί στη γραμμή οροφής του EX90, χρησιμοποιεί φως με τη μορφή παλμικού λέιζερ για τη μέτρηση ευρύτατου φάσματος πολύ μπροστά από το αυτοκίνητο, με υψηλή ακρίβεια.

Advertisement

 Η τεχνολογία lidar, η οποία είναι από τη Luminar και θα γίνει βασικός εξοπλισμός της Volvo με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να ανιχνεύσει πεζούς ή ελαστικό στο δρόμο σε αποστάσεις έως και 250 μέτρων, ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου και σε απόλυτο σκοτάδι!

Σε συνεργασία με το lidar στο σύστημα παρακολούθησης δρόμου του EX90 θα λειτουργούν οκτώ κάμερες, πέντε ραντάρ και 16 αισθητήρες υπερήχων.

Η Volvo θα κάνει το ντεμπούτο της στο “σύστημα κατανόησης οδηγού” (Driver understanding system), ως βασικός εξοπλισμός στο EX90.

Το σύστημα ανίχνευσης εσωτερικού σε πραγματικό χρόνο χρησιμοποιεί δύο κάμερες για να αναζητήσει σήματα που δείχνουν ότι ο οδηγός δεν είναι σε εγρήγορση. Το κάνει παρατηρώντας τα βλέμματα του οδηγού. Μετρώντας πόσο χρόνο κοιτάζει τον δρόμο μπροστά, το σύστημα ουσιαστικά αποκωδικοποιεί τη συμπεριφορά του οδηγού και την προσήλωσή του και με αναλόγως παρεμβαίνει.