Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Είναι περίεργα αλλά τα θέλουμε πολύ!

Ελλάδα 10:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Είναι περίεργα αλλά τα θέλουμε πολύ!

ΝΕΑ

Είναι περίεργα αλλά τα θέλουμε πολύ!

ΝΕΑ

Πρόκειται για μοντέλα- παρίες τα οποία όμως έχουν «κάτι» που στα μάτια τα δικά μας αλλά και όλων όσοι αγαπούν το αυτοκίνητο, τα κάνει ξεχωριστά και άκρως επιθυμητά.

Advertisement
Advertisement

Ναι, σύμφωνοι, μπορεί να φαίνονται περίεργα αλλά είναι αυτοκίνητα που έχουν αυτό το κάτι που πολλοί ψάχνουν και σε κάποιες περιπτώσεις το λέμε «προσωπικότητα».

Από τη λίστα των 11 που έχουμε εδώ, δεν λείπει τυχαία το Fiat Multipla και μη βιαστείτε να το αναζητήσετε. Το 6θέσιο ιταλικό μοντέλο έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά όλων όσοι θέλουν την πρακτικότητα πέρα και πάνω από οποιαδήποτε άλλη αρετή. Είναι το μοντέλο- υπόδειγμα της συνομοταξίας των αυτοκινήτων που συνθέτουν τις περιπτώσεις που έχουμε ξεχωρίσει εδώ και πολύ ευχαρίστως θα τους δίναμε μια θέση στο –φανταστικό ή πραγματικό- γκαράζ του σπιτιού μας.

Aston Martin Cygnet

Advertisement
Advertisement

Μόνο και μόνο για να λες πως έχεις αυτοκίνητο ίδιας μάρκας με εκείνα του διασημότερου μυστικού πράκτορα στον κόσμο, είναι ένας επαρκέστατος λόγος για να θέλεις να έχεις το Aston Martin Cygnet. Τουλάχιστον εμάς, μας φτάνει. Μπορεί να κυκλοφόρησαν συνολικά… 007 Cygnet στην Ελλάδα (από τα 768 της συνολικής παραγωγής…), με το έμβλημα εμπρός και πίσω όμως, εκπέμπουν μια τελείως διαφορετική αύρα από το Toyota iQ με το οποίο «χωρίστηκαν στη γέννα». Δεν παίζει τίποτα άλλο ρόλο. Μόνο ο Bond. Ο James ο Bond.

BMW Z3 Coupe

Advertisement

Θα μπορούσε κανείς να πει πως έχουμε να κάνουμε με κλασική περίπτωση «γοητείας της ασχήμιας», μια και πολλά από τα στοιχεία που συνθέτουν το αμάξωμα της coupe εκδοχής της Z3, είναι ετερόκλητα. Μοιάζει σαν να βρέθηκε τυχαία αυτό το πίσω μέρος, εκεί που έπρεπε για να συνδεθεί με το πολύ όμορφο εμπρός του roadster της BMW και το «πάντρεμα» έγινε χωρίς να δει κανείς το αποτέλεσμα. Η πραγματικότητα είναι πως το συγκεκριμένο coupe (που μοιάζει περισσότερο με fastback) είναι ένα απολαυστικό αυτοκίνητο για οδήγηση, με μπόλικους χώρους για δύο άτομα και αποσκευές, μα και την κίνηση στους πίσω τροχούς– με ότι και αν αυτό σημαίνει για τη διασκέδαση του οδηγού που ξέρει τι θέλει.

Advertisement

Citroen C3 Pluriel

Είναι περίεργο και έχει απαιτήσεις. Αν βγάλεις τα «τόξα» για να το κάνεις full cabrio, πρέπει να τα αφήσεις κάπου μια και δεν υπάρχει πρόβλεψη για ειδικό χώρο στο αυτοκίνητο. Η στρεπτική ακαμψία του πλαισίου, ήταν ένα από τα σύντομα ανέκδοτα της εποχής του Pluriel. Εξ αιτίας αυτής, η «συναρμολόγησή του» για να ξαναγίνει «κλειστό», έπρεπε απαραιτήτως να γίνεται σε επίπεδο έδαφος, γιατί αλλιώς τα κομμάτια δεν «κούμπωναν». Παρ’ όλα αυτά και μόνο για τις ιδιαιτερότητες αυτές, ίσως και επειδή μας θυμίζει τα νιάτα μας που αυτά δεν τα βλέπαμε για προβλήματα, τώρα άνετα του δίναμε ένα χώρο στο γκαράζ. Ειδικά σε αυτή τη σπάνια έκδοση με το χρώμα του 2CV Charleston.

Advertisement

Chrysler PT Cruiser

Στην ελληνική αγορά το είδαμε δει και με ατμοσφαιρικό 1.600άρη κινητήρα, που μόλις και μετά βίας ήταν επαρκές για τις ανάγκες του ογκώδους αμαξώματος. Το PT Cruiser, από καινούργιο κιόλας, το USP του ήταν η εμφάνισή του και μόνο γι αυτή (άντε και για την ευρυχωρία του για τα δεδομένα των μικρομεσαίων 5θυρων) άξιζε τον κόπο να το δει κανείς ζεστά. Το να είχε κανείς «ρίζες» στην άλλη μεριά του ατλαντικού, ήταν σημαντική βοήθεια για να το δει αλλιώς και να του δώσει το χρίσμα έναντι των τυπικών προτάσεων της κατηγορίας. Για τους ίδιους ακριβώς λόγους –τον εξής ένα, την εμφάνιση- θα το θέλαμε και σήμερα να μας «κλείνει το μάτι» ανοίγοντας την πόρτα του γκαράζ.

Daihatsu Copen

Μικρό φτηνό και roadster. Το προσθιοκίνητο Copen είχε ένα σκασμό προτερήματα για να κάνει αισθητή την παρουσία του όπου και να εμφανιζόταν. Με την χαριτωμένη του εμφάνιση να είναι το κυριότερο από αυτά. Στην ελληνική αγορά διατέθηκε με ηλεκτρική (!) οροφή και 1.300άρη κινητήρα που ήταν παραπάνω από επαρκής για καλές επιδόσεις, με τη συνδρομή και του χαμηλού συνολικού βάρους. Το διθέσιο Copen είναι η χαρά της ζωής με τροχούς και καθώς μοιάζει με κατοικίδιο όταν το κοιτάς από μπροστά, πολύ θα θέλαμε να του περάσουμε ένα λουρί και να το πάμε σπίτι.

Mini Paceman

Μοιάζει «ιδανική» πρόταση, με τρίθυρο αμάξωμα, τέσσερις θέσεις και crossover/SUV διάθεση για να αλώσει κανείς τις παραλίες- ειδικά στις τετρακίνητες εκδόσεις του. Το Paceman προφανώς και δεν εκτιμήθηκε από την αγορά, οπότε και η Mini οδηγήθηκε στη διακοπή της παραγωγής του αλλά τώρα, έτσι όπως το βλέπουμε, είναι ένα αυτοκίνητο που θα ταίριαζε πολύ σε empty nesters (τα ζευγάρια που ξαναμένουν μόνα τους αφού μεγάλωσαν τα παιδιά και έφυγαν από το σπίτι) με λίγο ανεβασμένη την αίσθηση της περιπέτειας. Για τους πιο «σκληροπυρηνικούς» η Mini πρότεινε και την έκδοση S με τον turbo κινητήρα και τους 184 ίππους ή την John Cooper Works με τους 221, για να έχει όποιος θέλει, εκτός όλων των άλλων, και πολύ καλές επιδόσεις.

Nissan 100 NX

Μπορεί στα νιάτα του το 100 ΝΧ να έμοιαζε λίγο «φουσκωμένο» και –για να το πούμε κομψά- όχι και για βραβείο σε καλλιστεία, σήμερα όμως το πάλαι ποτέ «βασικό» coupe της Nissan το βλέπουμε να μας κοιτάει με λάγνο βλέμμα. H «T-Top» οροφή, τόνιζε τον ξεχωριστό του χαρακτήρα, αποτελώντας ταυτόχρονα ένα ακόμα θελκτικό στοιχείο, στο μοντέλο της γκάμας που είχε από «πάνω του» θρύλους, όπως το 200 SX και το 300 ZX. Η διάθεση της Nissan, όπως εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς, ήταν πολύ πιο δυναμική τη δεκαετία του ’90 και οι προτάσεις την ήταν αντίστοιχες.

Peugeot 1007 

Το μικρότερο μοντέλο στον κόσμο με δύο (2) ηλεκτρικές συρόμενες πλευρικές πόρτες, είναι από την εποχή της αναζήτησης για την Peugeot και –αναμφίβολα- της τόλμης. Με το 1007, η Peugeot εγκαινίασε μια σειρά προϊόντων, αυτή με τα δύο μηδενικά στο όνομα, που έχουν «ειδικό» ύφος και χαρακτήρα. Το 1007 ήταν ακριβώς αυτό, με τις ηλεκτρικές πόρτες να το κάνουν περισσότερο gadget από ότι αυτοκίνητο και με τους κινητήρες των 1,4 και 1,6 λίτρων να συνεισφέρουν στη δημιουργία ενός επαρκέστατου συνόλου που μπορούσε να κάνει τα πάντα για έως και 4 ενήλικους επιβάτες- αρκεί να είχαν λίγες αποσκευές (246 λίτρα). Για όλα τα παραπάνω, σήμερα που οι τιμές των μεταχειρισμένων είναι εξαιρετικά δελεαστικές, πολλοί από εμάς θα το θέλαμε έστω και μόνο για να ανοιγοκλείνουμε τις πόρτες του.

Renault Avantime

Λίγες είναι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που διακρίνονται για την τόλμη τους σε ότι αφορά τα πρωτότυπα σχέδια και αμαξώματα αυτοκινήτων. Η Renault, αφού της πιστώθηκε η δημιουργία του πρώτου πολυμορφικού μοντέλου της αγοράς (Espace) έκανε κάμποσες ακόμα τολμηρές προτάσεις. Μια από αυτές ήταν και το Avantime που είχε όλο εκείνο τον όγκο ενός μεγάλου πολυμορφικού αλλά προσέφερε μόνο δύο πόρτες για τους επιβάτες. Με προηγμένο μηχανισμό και ιδιαίτερη κινηματική για τον άνοιγμα και το κλείσιμο, που όμως δεν φάνηκε να είναι αρκετό για να κάνει το Avantime τις πωλήσεις που η Renault θα επιθυμούσε. Είναι μια ιδιαίτερη επιλογή από κάθε άποψη, μια και σε ότι είχε να κάνει με τον κινητήρα του, το μεγάλο αυτό «coupe», έπαιρνε κίνηση στην κορυφαία του έκδοση, από τον 3λίτρο V6 ατμοσφαιρικό που είχαμε «μάθει» από το Clio στην κεντρομήχανη εκδοχή του. Μπορεί το Avantime να μη χωράει σε κάποιο τυπικό γκαράζ αλλά ανοίγοντας την πίσω πόρτα, θα μπορεί να παίξει άνετα το ρόλο του γκαράζ για το Copen που έχουμε πιο πάνω.

Smart Roadster

Είναι αν μη τι άλλο, ένα μινιμαλιστικό σπορ αυτοκίνητο με κινητήρα μόλις 700 κ.εκ. ο οποίος είναι τοποθετημένος στο κέντρο. Με μοναδικό στυλ στη σχεδίαση, το ιδιαίτερο αυτό Smart είχε και coupe έκδοση- με ακόμα πιο δύσκολη είσοδο- έξοδο, ειδικά για λίγο πιο εύσωμους οδηγούς. Μόνο και μόνο για την εμφάνισή του όμως, ένα Smart Roadster θα το θέλαμε στο γκαράζ μας και ας έβγαζε προβλήματα περισσότερα από τα «ταπεινά» Smart με τα οποία μοιράζεται μηχανικά μέρη.

Toyota Yaris Verso

Μπορεί να μοιάζει με «τρακαρισμένο» που δέχτηκε κακής ποιότητας επισκευή αλλά δεν παύει να είναι ένα πρακτικό μικρό πολυμορφικό, με πολύ καλά δεδομένα για τη φιλοξενία επιβατών και αποσκευών. Οι μικροί –και οικονομικοί– σε χωρητικότητα κινητήρες του, ήταν το ιδανικό συμπλήρωμα ενός μοντέλου που ήταν γενναιόδωρο στα πάντα του και το μόνο που «ζητούσε» είναι να το κοιτάει κανείς με επιείκεια μια και δεν είχε στα πλάνα του τα αυτοκινητιστικά καλλιστεία. Πως θα μπορούσε άλλωστε; Ήταν ένα Toyota από την εποχή που το κυριότερο πλεονέκτημα των μοντέλων της ήταν η αντοχή στο χρόνο που θα ζήλευε κι ο Superman.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα καλύτερα παιχνίδια με αυτοκίνητα στο PS5
Οι κινητήρες που «στροφάρουν» πιο πολύ
14+1 από τα πιο σπουδαία κεντρομήχανα