Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Είναι η General Motor ο φόβος και ο τρόμος της… Tesla;

Ελλάδα 10:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Είναι η General Motor ο φόβος και ο τρόμος της… Tesla;

ΝΕΑ

Είναι η General Motor ο φόβος και ο τρόμος της… Tesla;

ΝΕΑ

Η αμερικανική πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να εκτοπίσει την Tesla από την κορυφή. Μπορεί όμως;

Advertisement
Advertisement

«Θέλουμε να κυριαρχήσουμε στα ηλεκτρικά. Τελεία». Αυτά ήταν τα λόγια της Διευθύνουσας Συμβούλου της General Motors, Mary Barra, σε πρόσφατη συνέντευξή της στην αμερικανική τηλεοπτική εκπομπή CBS Mornings.

Πρόκειται για βαρύγδουπες δηλώσεις, που ηχούν ως υπέρμετρα αισιόδοξες στα αυτά των φίλων της αυτοκίνησης, αλλά αντανακλούν την αποφασιστικότητα της αμερικανικής πολυεθνικής για κυριαρχία στο νέο καθεστώς της αυτοκίνησης, εκτοπίζοντας κάθε ανταγωνιστή της.

Προφανώς, πίσω από τις λέξεις της Barra κρύβεται το στρατηγικό πλάνο της GM που περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 7 δισ. δολαριών στην εξέλιξη εργοστασίων μπαταριών και οχημάτων στην πολιτεία του Μίσιγκαν.

Mary Barra

Advertisement
Advertisement

Πανθομολογούμενως για εκτοπίσει την Tesla, η General Motors καλείται να σημειώσει μεγάλη πρόοδο σε μια πληθώρα πεδίων: Από την εξέλιξη προηγμένων συσσωρευτών και καινοτόμου λογισμικού, μέχρι και τη βελτιστοποίηση των προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης (AI) τα οποία αποτελούν τη «σπονδυλική στήλη» των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης.

Πρόκειται για πολλά ανοιχτά μέτωπα, αλλά το αφεντικό της GM θεωρεί πως όλα έχουν δρομολογηθεί και τα κομμάτια του παζλ ήδη βρίσκονται τη θέση τους.

Advertisement

Με σημαντικότερο τη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα, η οποία είναι πλήρως μεταβλητή και συμβατή με όλους τους τύπους μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων των pick-up.

Ακόμα, η GΜ ποντάρει πολλά στις μπαταρίες Ultium, οι οποίες έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κοβάλτιο, και τα κελιά τους μπορούν να τοποθετηθούν τόσο οριζόντια όσο και κάθετα, χωρίς να θυσιάζεται η ευρυχωρία των μοντέλων.

Advertisement

Μεγάλο προσόν τους βέβαια είναι τόσο οι μειωμένοι χρόνοι φόρτισης όσο και η υψηλή παρεχόμενη αυτονομία (πάνω από 644 χλμ.) την ίδια ώρα που το κόστος κατασκευής τους θα κυμανθεί σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, με την τιμή να μειώνεται σε λιγότερα από 100 δολάρια ανά kWh.

GMC Hummer

Η αμερικανική πολυεθνική έχει ήδη αποκαλύψει μια ισχυρή δυάδα ηλεκτρικών με τα GMC Hummer και Chevrolet Silverado EV, ενώ με… φορά καταφτάνει και το GMC Sierra EV. Το οπλοστάσιό της, επίσης, περιλαμβάνει το Cadillac Lyriq που επιδιώκει να κυριαρχήσει στην κατηγορία των premium SUV, την ίδια ώρα που το νέο, ηλεκτρικό Chevrolet Equinox θα προκαλεί… πονοκέφαλο στους ανταγωνιστές του, τόσο με τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του, όσο και με την προσιτή τιμή του (περίπου 30.000 δολάρια).

Cadillac Lyriq

Όπως γίνεται αντιληπτό, η General Motors καταβάλει επίμονες προσπάθειες ώστε να «κλέψει» τη δόξα της Tesla. Η επιτυχία, όμως, δεν θα έρθει μόνο και μόνο επειδή εξελίχθηκε μια καλή μπαταρία, ή τα εργοστάσια έχουν μεγάλη παραγωγική δυναμικότητα.

Advertisement

Όπως έχει αναφέρει επανειλημμένα ο Elon Musk, δεν μετράει μόνο η ποσότητα των παραχθέντων οχημάτων, αλλά και οι υπηρεσίες που προσφέρονται στον καταναλωτή, το know-how του να κάνεις πρωταθλητισμό, και οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.

Μπορεί η GM να αριστεύσει στους εν λόγω τομείς; Ο χρόνος θα δείξει…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Iστορική στιγμή: Τα ηλεκτρικά ξεπέρασαν τα diesel σε πωλήσεις
«Φιλί ζωής» στους κινητήρες diesel από τη VW
Ελλάδα: Το diesel… πέθανε