Επαρκές το ηλεκτρικό δίκτυο – Στόχος οι 8.000 δημόσιοι φορτιστές
ΝΕΑΕπαρκές το ηλεκτρικό δίκτυο – Στόχος οι 8.000 δημόσιοι φορτιστές
ΝΕΑΗ ηλεκτροκίνηση έχει μπει σε τροχιά εξέλιξης στην χώρα μας και σε συνδυασμό με την αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων θα υπάρξει παράλληλη διεύρυνση των υποδομών.
Η Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας & Ορυκτών Πόρων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προανήγγειλε την έναρξη νέου προγράμματος τις επόμενες ημέρες για την επιδότηση της εγκατάστασης δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με στόχο τους συνολικά 8.000 φορτιστές.
WHAT CAR
Το πρόγραμμα θα προβλέπει ειδική επιδότηση έως 70%, ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης και την περιφέρεια. Η κα. Σδούκου ανακοίνωσε επίσης ότι το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» προχωράει με ικανοποιητικούς ρυθμούς.
«Σε αυτή τη δεύτερη φάση του προγράμματος, δηλαδή στο πρώτο 8μηνο, έχουμε λάβει τόσες χιλιάδες αιτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα (περίπου 17 χιλιάδες), όσες ήταν συνολικά οι αντίστοιχες αιτήσεις σε όλο το προηγούμενο πρόγραμμα που διήρκησε 18 μήνες. Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πάνω από 30% των αιτήσεων είναι για ηλεκτρικά οχήματα, περίπου 32% είναι για “μικρο-κινητικότητα” δηλαδή για δίκυκλα και τρίκυκλα, ενώ το 36% αφορά σε ηλεκτρικά ποδήλατα».
Η κα. Σδούκου ανέφερε επίσης, ότι τον προηγούμενο μήνα το 11% των οχημάτων που ταξινομήθηκαν ήταν ηλεκτρικά. «Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος έχει ωριμάσει και έχει αγκαλιάσει αυτή την τεχνολογία» σημείωσε.
Στους περιορισμούς εγκατάστασης σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης, αναφέρθηκε ο Ιωάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
«Υπάρχει το θέμα διασφάλισης της απαραίτητης ασφάλειας και για αυτό δεν έχουν εγκατασταθεί σταθμοί σε μεγάλα κομμάτια των εθνικών οδικών οδών, όπως η Εγνατία Οδός, καθώς εκεί δεν υπάρχουν ΣΕΑ. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί, είναι ένα θέμα που αντιμετωπίζουν πολλές χώρες στην Ευρώπη».
Ο κ. Ξιφαράς διευκρίνισε ότι στα εθνικά δίκτυα της Ελλάδας η ευρωπαϊκή υποχρέωση για σταθμούς φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα καλύπτεται στο 65% των δικτύων. «Φέτος έχουμε διπλασιάσει τους φορτιστές, είναι εμφανής η πρόοδος» τόνισε.
«Δεν τίθεται κανένα θέμα επάρκειας του δικτύου διανομής, ούτε για τους νέους στόχους ούτε για μελλοντικούς αυξημένους στόχους» ξεκαθάρισε ο Τάσος Μάνος, Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, που ανακοίνωσε ότι οι σχετικές αρχικές επενδύσεις του ΔΕΔΔΗΕ ήταν 150 εκ. ευρώ και τώρα ανέρχονται σε 300-400 εκ. ευρώ.
«Με τις επενδύσεις μας θα προσθέσουμε στην Αττική 1,0-1,2 GW καλύπτοντας οποιαδήποτε ανάγκη της περιοχής» και συμπλήρωσε ότι 1,5 εκατομμύριο συνδέσεις είναι ήδη διαθέσιμες για φορτιστές.
Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος αναφέρθηκε ο Νίκος Γιαννουσάς, Διευθύνων Σύμβουλος & Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της VOLVO Car Hellas.
«Θα ζήσουμε μεγάλες αλλαγές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν πολύ σε εργοστάσια και τεχνολογίες για μπαταρίες, το παιχνίδι θα παιχτεί στο ποιες εταιρείες θα έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία που κατέχει η Κίνα» τόνισε.
Οι δηλώσεις έγιναν στο πλαίσιο του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 26 – 29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το βάρος των αυτοκινήτων εξελίσσεται σε μέγα θέμα!
ΕΕ: Ταχυφορτιστές 400 kW κάθε 60 χλμ. σε αυτοκινητόδρομους!
Γιατί καταρρέει η Βαλχάλα των ηλεκτρικών;