ΝΕΑ

Ηλεκτρικά και σέρβις: Μία πολύ πονεμένη ιστορία

Ελλάδα 9:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ηλεκτρικά και σέρβις: Μία πολύ πονεμένη ιστορία

ΝΕΑ

Ηλεκτρικά και σέρβις: Μία πολύ πονεμένη ιστορία

ΝΕΑ

Τα ηλεκτρικά υποτίθεται ότι δεν θα προβληματίσουν τους ιδιοκτήτες τους με τις ανάγκες τους σε σέρβις. Η αλήθεια όμως είναι πολύ διαφορετική.

Advertisement
Advertisement

Τα ηλεκτρικά έχουν γίνει πλέον ένα σημαντικό ποσοστό των πωλήσεων σε όλο τον κόσμο. Τι γίνεται όμως όταν με τα σέρβις ή όταν προκύψει ανάγκη για την επισκευή τους;

Πρόσφατα στοιχεία αναδεικνύουν μια αυξανόμενη διαφορά στο κόστος επισκευής και στους χρόνους αναμονής μεταξύ των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η τάση αυτή είναι ανησυχητική για το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων, κυρίως λόγω της έλλειψης ανεξάρτητων συνεργείων που είναι εξοπλισμένα για τη συντήρηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

Τα ανεξάρτητα συνεργεία επισκευών διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο καθώς συχνά χρεώνουν σημαντικά λιγότερο από τις επίσημες αντιπροσωπείες.

Ενώ το κόστος σέρβις για τα EV είναι γενικά χαμηλότερο, χάρη στα απλούστερα μηχανικά εξαρτήματά τους σε σύγκριση με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, προκύπτουν και άλλες προκλήσεις όταν απαιτούνται επισκευές.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εγγενώς πιο πολύπλοκα για να επισκευαστούν από τα αντίστοιχα παραδοσιακά αυτοκίνητα. Τα σύγχρονα EV χρησιμοποιούν συχνά συστήματα υψηλής τάσης, όπως συστήματα 400 και 800 βολτ, τα οποία μπορεί να είναι επικίνδυνα αν τα χειριστούν λάθος μη εκπαιδευμένοι τεχνικοί.

Advertisement

Επιπλέον, ο κίνδυνος πυρκαγιάς των ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί σημαντική πρόκληση, καθώς οι μπαταρίες λιθίου μπορεί να εισέλθουν σε θερμική ανεξέλεγκτη κατάσταση κατά τη διάρκεια μιας πυρκαγιάς, απαιτώντας εξειδικευμένο εξοπλισμό και εκπαίδευση για την αντιμετώπισή τους.

Οι υπάρχοντες ιδιοκτήτες ανεξάρτητων συνεργείων αντιμετωπίζουν ένα δίλημμα. Σε περιοχές με μικρή παρουσία των ηλεκτρικών και ανεπαρκή υποδομή φόρτισης, όπως η Ιταλία, πολλοί ιδιοκτήτες διστάζουν να επενδύσουν στον δαπανηρό εξοπλισμό που είναι απαραίτητος για το σέρβις και την επισκευή EV.

Advertisement

Ένας ιδιοκτήτης ανεξάρτητου συνεργείου εκτιμάται ότι χρειάζεται 30.000 ευρώ για τον απαραίτητο εξοπλισμό για τα ηλεκτρικά.

Ένα άλλο ζήτημα επιτείνει αυτή την πρόκληση: υπάρχει σημαντική έλλειψη ηλεκτρολόγων αυτοκινήτων παγκοσμίως.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Αυστραλία και το Ηνωμένο Βασίλειο προβλέπεται ότι θα χρειαστούν σημαντική αύξηση των τεχνικών EV, αλλά τα προγράμματα κατάρτισης και το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό δεν επαρκούν επί του παρόντος για να καλύψουν αυτή τη ζήτηση.

Advertisement

Αυτή η έλλειψη προσιτών ανεξάρτητων συνεργείων και εξειδικευμένων τεχνικών βάζει τα επίσημα συνεργεία σε πλεονεκτική θέση, αυξάνοντας το κόστος επισκευής και τους χρόνους αναμονής για τους ιδιοκτήτες EV.

Ως αποτέλεσμα, οι τιμές ασφάλισης για τα EV είναι επίσης πιθανό να αυξηθούν. Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Warrantywise ανέφερε ότι η εγγύηση ενός έτους για ένα Tesla Model 3 κοστίζει πάνω από τρεις φορές περισσότερο από ό,τι κοστίζει για ένα όχημα εσωτερικής καύσης παρόμοιας τιμής.

Ενώ οι εταιρείες αρχίζουν να επενδύουν σε προγράμματα κατάρτισης τεχνικών EV, συμπεριλαμβανομένων των Tesla και Siemens, οι ειδικοί προβλέπουν ότι, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, οι επισκευές EV θα γίνουν πιο ακριβές και οι χρόνοι αναμονής θα αυξηθούν.

Ωστόσο, με τις συνεχιζόμενες επενδύσεις και την κυβερνητική υποστήριξη, υπάρχει ελπίδα ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί καθώς η ενσωμάτωση των ηλεκτρικών θα συνεχίσει να αυξάνεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έμεινα με ηλεκτρικό! Τι μπορεί να φταίει;
Η Ευρώπη έπαθε… ηλεκτροπληξία!
Απίστευτο το ποια είναι η 3η πολυτιμότερη μάρκα στον κόσμο