Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ηλεκτρικά ή e-fuels για τη Lamborghini;

Ελλάδα 8:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ηλεκτρικά ή e-fuels για τη Lamborghini;

ΝΕΑ

Ηλεκτρικά ή e-fuels για τη Lamborghini;

ΝΕΑ

Τι πρόκειται να κάνει η Lamborghini με τα καινούργια μοντέλα της στο άμεσο μέλλον; Θα κατασκευάσει αμιγώς ηλεκτροκίνητα supercars ή hypercars ή θα επιμείνει στους θερμικούς κινητήρες; Θα χάσει την αίγλη της και την ιστορία της, τελικά;

Advertisement
Advertisement

Στο μεταβατικό στάδιο που διανύουμε με την ηλεκτροκίνηση, εταιρείες όπως η Lamborghini αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο δίλημμα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο λόγος είναι ότι εάν θα επιλέξουν να κατασκευάσουν ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο αυτό θα χάσει την ταυτότητα που έχουν τα οχήματά της αναφορικά με την οδική συμπεριφορά τους.

Προφανώς, ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημά της θα διατηρήσει τη σχεδιαστική ταυτότητα της ιταλικής εταιρείας, θα έχει αμεσότερη επιτάχυνση, συγκριτικά, αλλά ως εκεί. Θα χαθεί η μαγεία που αποπνέει για τον οδηγό εξαιτίας του αυξημένου βάρους του.

Advertisement
Advertisement

Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά στη Lamborghini, αλλά και σε άλλες αντίστοιχες εταιρείες. Γι’ αυτό δεν βιάζονται να προχωρήσουν σε μια τέτοια δημιουργία, γι’ αυτό και τα στελέχη τους αποφεύγουν να δώσουν πληροφορίες ή να ανακοινώσουν ακριβές χρονοδιάγραμμα, σχετικά.

Οι συνάδελφοι από το βρετανικό Autocar θέλησαν να μάθουν περισσότερα στοιχεία για το τι προτίθεται να κάνει η εταιρεία αναφορικά με την τεχνολογία του συστήματος παραγωγής κίνησης στα μελλοντικά μοντέλα της. Έτσι, συνομίλησαν με τον Στέφαν Βίνκελμαν, τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο της Lamborghini.

Advertisement

Αρχικά, ο Βίνκελμαν (φωτογραφία επάνω) δήλωσε ότι η εταιρεία έχει την ευχέρεια να παραμείνει στο παρόν καθεστώς για κάποια χρόνια ακόμα, αναφορικά με τον θερμικό κινητήρα στα μοντέλα της. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα βιαστούν να αποφασίσουν σχετικά.

Advertisement

Στη συνέχεια είπε: «Τα sports cars που θα χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα θα είναι ένα ευκολότερα βήμα για εμάς. Όμως, θα πρέπει να αναμένουμε τι θα αποφασίσουν οι νομοθέτες σχετικά και κατά ποσό θα μπορέσουμε να επιτύχουμε μια παγκόσμια συμφωνία για τη βιωσιμότητά τους.

»Είμαστε μια παγκόσμια εταιρεία, συνεπώς δεν είναι καλό εάν θα επιτρέπεται να πουλάμε τα μοντέλα μας σε μια ορισμένη περιοχή. Το σχέδιό μας είναι ότι τα αυτοκίνητά μας που προορίζονται για την καθημερινή χρήση (όπως η Urus και η καινούργια Lanzador GT) θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά ως το τέλος της δεκαετίας.

»Τα super sports cars μας θα είναι εξηλεκτρισμένα και θα συνεχίσουν να υπάρχουν για οκτώ η εννέα χρόνια ακόμα (μέχρι και τα πρώτα χρόνια μετά το 2030). Έτσι, με έναν τυπικό κύκλο εξέλιξης ενός καινούργιου sports car –ο οποίος διαρκεί τέσσερα έτη– έχουμε τον χρόνο να παρατηρήσουμε τα γεγονότα και να αναμένουμε μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο».

Advertisement

Ο Στέφαν Βίνκελμαν, ερωτώμενος σχετικά, αναφέρθηκε και για τους μελλοντικούς πελάτες της εταιρείας και δήλωσε: «Είναι σαφές ότι βλέπουμε μια ξεκάθαρη τάση των νέων σε ηλικία πελατών μας προς τη βιωσιμότητα. Βεβαίως, το συνολικό ενεργειακό αποτύπωμα της εταιρείας μας και αυτό που εκπέμπουν τα μοντέλα μας είναι αμελητέο. Όμως, η αίσθηση κοινωνικής ευθύνης που έχουμε είναι μεγάλη και πρέπει να την τιμήσουμε».

Τέλος, αναφορικά με τη δημιουργία αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων από τη Lamborghini, το κορυφαίο στέλεχος της δήλωσε: «Ξεκάθαρα, θα έρθει κάποια στιγμή όπου ένα ηλεκτροκίνητο με μπαταρίες (αυτοκίνητό μας) θα δημιουργεί εντονότερα συναισθήματα απ’ ό,τι ένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

»Ήδη η απόδοση (στην πρώτη περίπτωση) είναι εκπληκτική. Αυτό που χρειάζεται να αποδείξουμε δεν είναι η ισχύς. Είναι το γεγονός ότι θα έχει τα ίδια δυναμικά χαρακτηριστικά και θα δημιουργεί τουλάχιστον τον ίδιο ενθουσιασμό» κατέληξε ο Βίνκελμαν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι νταλίκες που μεταφέρουν πανάκριβες Lamborghini στην Ελλάδα
Δείτε πως χώρεσε ο Σακίλ Ο’Νιλ στη Lamborghini του
Ποιες μπαταρίες; Ακούστε τον θεϊκό V12 της Lamborghini Revuelto (+video)