Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι όμιλοι VW και Stellantis δεν πιστεύουν στο υδρογόνο

Ελλάδα 5:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι όμιλοι VW και Stellantis δεν πιστεύουν στο υδρογόνο

ΝΕΑ

Οι όμιλοι VW και Stellantis δεν πιστεύουν στο υδρογόνο

ΝΕΑ

Μια νέα αναφορά των Financial Times υπογράμμισε την απροθυμία πολλών κατασκευαστών αυτοκινήτων να συνεχίσουν να επενδύουν στην τεχνολογία υδρογόνου.

Advertisement
Advertisement

Αυτό έρχεται να προστεθεί στην προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050, ένα σχέδιο στο οποίο το υδρογόνο θεωρείται βασικός πυλώνας.

Το δημοσίευμα αναφέρει πως αρκετοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές αποφεύγουν τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με υδρογόνο, συμπεριλαμβανομένων των VW, Stellantis, Mercedes-Benz και BMW. Ωστόσο, η έκθεση σημειώνει ότι άλλες εταιρίες, όπως η Toyota και η Hyundai, συνεχίζουν να παίζουν επιθετικά για την υιοθέτηση του υδρογόνου ως εναλλακτικού καυσίμου.

“Δεν θα δείτε καμία χρήση υδρογόνου στα αυτοκίνητα μας”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Herbert Diess, μιλώντας στους Financial Times. «Ούτε καν σε 10 χρόνια από τώρα. Και αυτό γιατί χρειάζεσαι μια άλλη μπαταρία 10kW, αλλά και έναν ηλεκτροκινητήρα προκειμένου να λειτουργήσει την κυψέλη καυσίμου”, τόνισε.

Advertisement
Advertisement

Εν τω μεταξύ, ο Carlos Tavares, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, πρότεινε ότι εταιρείες που πιέζουν για υδρογονοκίνητα οχήματα είναι αυτές που έχουν μείνει πίσω στην τεχνολογία των EV.

Ωστόσο, η Renault πιστεύει ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τα επαγγελματικά οχήματά της να υιοθετούν μελλοντικά υδρογόνο. Ο επικεφαλής εναλλακτικών καυσίμων της Renault, Philippe Prevel, πιστεύει πως τουλάχιστον το 30% της αγοράς ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων προσεχώς θα κινείται με υδρογόνο.

Advertisement

Ο Prevel πιστεύει ότι τα φορτηγά που απαιτείται να επιτύχουν αυτονομία μεγαλύτερη των 300 km θα πρέπει να στραφούν στο υδρογόνο. Αυτό συμβαίνει επειδή το βάρος των μπαταριών που προστίθεται στο ωφέλιμο φορτίο είναι πολύ μεγάλο.

Όμως, ο Diess της VW (επικεφαλής στα φορτηγά της MAN και Scania) παραμένει ανένδοτος ότι η ισχύς της μπαταρίας είναι ο δρόμος προς τα εμπρός, ανεξάρτητα από το βάρος, υποδηλώνοντας ότι το υψηλό κόστος του υδρογόνου θα τριπλασίαζε το κόστος ανά χιλιόμετρο έναντι ενός ηλεκτρικού φορτηγού.

Advertisement

Διαβάστε επίσης:
1.600 χλμ. αυτονομία με υδρογόνο
Είναι μια.. πάστα υδρογόνου το μέλλον της ηλεκτροκίνησης;
Τα σχέδια της Nikola για ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα φορτηγά