Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Είναι μια.. πάστα υδρογόνου το μέλλον της ηλεκτροκίνησης;

Ελλάδα 20:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Είναι μια.. πάστα υδρογόνου το μέλλον της ηλεκτροκίνησης;

NEWSMOTO

Είναι μια.. πάστα υδρογόνου το μέλλον της ηλεκτροκίνησης;

NEWSMOTO

Ένα νέο υλικό έρχεται στο προσκήνιο, το οποίο βασιζόμενο στο υδρογόνο, ίσως έρθει για να λύσει τα προβλήματα των μπαταριών.

Advertisement
Advertisement

Ούτε σοκολατίνα πάστα, ούτε οδοντόπαστα. Μη σας ξεγελά ο τίτλος, καθώς το επονομαζόμενο Powerpaste είναι ένα υλικό το οποίο χάρη στο υψηλό ιξώδες του – είναι παχύρρευστο να το πούμε απλά- έρχεται να λύσει τα προβλήματα του υδρογόνου. Και για να είμαστε πιο ακριβείς, της αποθήκευσής του, αφού δεν απαιτεί δοχεία υπό πίεση, ενώ ταυτόχρονα το διατηρεί σε σταθερή κατάσταση.

Η εξέλιξη της εν λόγω πάστας έγινε με γνώμονα την εφαρμογή της σε οχήματα με μειωμένους όγκους και βάρος. Ναι, σε scooter και μοτοσυκλέτες. Πίσω από το υλικό, είναι ο γερμανικός οργανισμός ονόματι Fraunhofer-Gesellschaf, του οποίου το πεδίο έρευνας εν προκειμένω έχει φόντο τις εναλλακτικές μορφές του υδρογόνου, με στόχο την αξιοποίηση του στην αυτοκίνηση, λύνοντας τα όποια θέματα ασφάλειας, αυτονομίας, ανεφοδιασμού κτλ.

Χημικά μιλώντας, το Powerpaste έχει ως βάση υδρογονούχες ενώσεις του μαγνησίου, το οποίο έχουμε την τύχη να είναι εν αφθονία στον πλανήτη. Από μόνες τους βέβαια, οι ενώσεις αυτές δεν παρέχουν σημαντικά ποσά ισχύος, με την προσθήκη νερού όμως το σκηνικό αλλάζει, δημιουργώντας το επιθυμητό ηλεκτρικό φορτίο. Αυτό το –κατά κάποιο τρόπο- συμπυκνωμένο υδρογόνο, είναι σαφώς ασφαλέστερο από την υγρή του μορφή, καθώς είναι λιγότερο πτητικό, απαιτώντας πάνω από 250 C (!) για την αποσύνθεση του. Το μεγάλο ατού του ωστόσο δεν είναι άλλο από την ενεργειακή του πυκνότητα, η οποία είναι δέκα φορές μεγαλύτερη από εκείνη των συμβατικών μπαταριών.

Advertisement
Advertisement

Ενεργειακή πυκνότητα σημαίνει –ας πούμε και πάλι με απλά λόγια- η ενέργεια που αποδίδει μια συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμου, κάτι που με τη σειρά του καταλήγει στην αυτονομία του οχήματος μας μέχρι το επόμενο γέμισμα. Ο ανεφοδιασμός με την πάστα υδρογόνου θα μπορεί να γίνει με τον κλασικό τρόπο της αντλίας, ή μέσω αντικατάστασης κατάλληλα διαμορφωμένων «φυσιγγίων». Μετά θα αρκεί να γεμίσουμε και το αντίστοιχο ρεζερβουάρ με.. νερό, το οποίο θα δώσει το απαραίτητο υδρογόνο και φύγαμε!

Βέβαια, όλα αυτά ίσως είναι παραπάνω από μακρινά, αν αναλογιστεί κανείς το υπόβαθρο που απαιτείται σε ήδη υπάρχουσες εφαρμογές και έπειτα στο θέμα του δικτύου ανεφοδιασμών και της παραγωγής. Αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, ένα εργοστάσιο ικανό να παράγει αρχικά 4 τόνους ετησίως είναι υπό κατασκευή. Λέτε να δούμε το μέλλον της ηλεκτροκίνησης να παίρνει την ταχεία του υδρογόνου; Και πάλι ο χρόνος θα δείξει…

Πηγή: Visordown.com

Advertisement

Διαβάστε επίσης:

Νέος τιμοκατάλογος Suzuki 2021: Στα 21.495€ το νέο Hayabusa!

Advertisement

Voge 650DS: Το επόμενο βήμα είναι Enduro

Aprilia Tuono 660: Έρχεται Ελλάδα, όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε