Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Mercedes ψάχνει βοήθεια στην F1 για να φθάσει την Tesla

Ελλάδα 23:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Mercedes ψάχνει βοήθεια στην F1 για να φθάσει την Tesla

ΝΕΑ

Η Mercedes ψάχνει βοήθεια στην F1 για να φθάσει την Tesla

ΝΕΑ

H αμερικάνικη εταιρία έχει ξεφύγει από τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό στα ηλεκτρικά. Και όλοι αναζητούν τρόπους για να την προλάβουν.

Advertisement
Advertisement

Είναι πλέον κοινά αποδεκτό ότι η Tesla βρίσκεται ένα (ή και περισσότερα) βήματα μπροστά από τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές εταιρίες. Όχι μόνο στην τεχνολογία των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων αλλά και στους τρόπους μάρκετινγκ, οι οποίοι πολλές φορές ξεφεύγουν από τις κλασικές μεθόδους, όπως για παράδειγμα οι διαρκείς μειώσεις στις τιμές των αυτοκινήτων της.

Για να “προλάβουν” την Tesla οι ευρωπαϊκές εταιρίες επιστρατεύουν κάθε μέσον. Ακόμα και την τεχνογνωσία της Formula 1. Κάτι τέτοιο κάνει και η Mercedes-Benz η οποία σκοπεύει να δανειστεί πολλά από τα τεχνολογικά επιτεύγματα της ομάδας της F1 για να τα μεταφέρει στα αυτοκίνητα παραγωγής.

Την περσινή χρονιά η Mercedes παρουσίασε το πρωτότυπο EQXX το οποίο είχε αυτονομία 1.200 χιλιομέτρων και έγινε πραγματικότητα χάρη στην κοινή εξέλιξη με την ομάδα της F1 που έχει έδρα στην Βρετανία.

Advertisement
Advertisement

Η EQXX χρειάστηκε 18 μήνες εξέλιξης, χάρη στην φιλοσοφία της αγωνιστικής ομάδας να δουλεύει γρήγορα και αποτελεσματικά, ώστε να κάνει αποδοτικά όλα τα συστήματα, από τους ηλεκτροκινητήρες μέχρι την αεροδυναμική.

Όπως λέει ο τεχνικός διευθυντής της εταιρίας Markus Schaefer, “Εδώ έχουμε ένα πλεονέκτημα που δεν έχουν οι άλλοι, την ομάδα της Formula 1. Η Tesla δεν το έχει, όπως και άλλες εταιρίες”.

Η ταχύτητα στην εξέλιξη νέων τεχνολογιών είναι κρίσιμη, όχι μόνο απέναντι στην Tesla αλλά πολύ περισσότερο απέναντι στους Κινέζους. Οι τελευταίοι μάλιστα έχουν καταφέρει να μειώσουν τον μέσο χρόνο εξέλιξης ενός νέου μοντέλο στα 2,5 χρόνια, παρουσιάζοντας παράλληλα καινοτόμες τεχνολογίες σε φθηνά μοντέλα.

Advertisement

Η ανάγκη για ταχύτερη εξέλιξη συμβαδίζει και με τα νέα δεδομένα για πιο αποδοτικά συστήματα ηλεκτρικής κίνησης, είτε αυτό αφορά τις μπαταρίες είτε την μείωση του βάρους και την αύξηση της αυτονομίας.

Advertisement

Πολλά από όσα έγιναν στην EQXX η Mercedes θα τα φέρει στην παραγωγή σε μοντέλα της μετά το 2024, κυρίως στοιχεία από την αεροδυναμική σχεδίαση και το λειτουργικό σύστημα του οχήματος.

Ο Schaefer υποστηρίζει ότι χρησιμοποιώντας μεθόδους της F1 η Mercedes κατάφερε να μειώσει τον χρόνο εξέλιξης ενός νέου μοντέλου από τους 58 σε σχεδόν 40 μήνες, από την στιγμή που θα ξεκινήσει ως σχέδιο μέχρι να βγει τελικά στην παραγωγή.

Η αγωνιστική ομάδα της εταιρίας με έδρα το Brixworth στην Βρετανία ασχολείται αυτό το διάστημα με την εξέλιξη πολλών νέων προγραμμάτων της Mercedes για τα αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής της, μεταξύ των οποίων εξαρτήματα όπως μπαταρίες, νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρες κ.ά.

Advertisement

Είναι ενδεικτικό της όλης προσπάθειας, ότι η EQXX χρησιμοποιεί μία μπαταρία μισού μεγέθους σε σύγκριση με την αντίστοιχη που υπάρχει στην EQS, και την ίδια στιγμή μπορεί να έχει κατανάλωση μόλις 8,3 kWh/100 χλμ. και αυτονομία 1.200 χιλιομέτρων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Mercedes EQXX σπάει κάθε ρεκόρ αυτονομίας
Mercedes EQXX: Στόχος τα 1.000 χιλιόμετρα με μία φόρτιση (+video)
Σε ποιές νέες Mercedes θα εφαρμοστεί η τεχνολογία της Vision EQXX;