Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Mercedes 190E Cosworth του Ayrton Senna ξεπουλήθηκε για… ψωροδεκάρες

Ελλάδα 2:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Mercedes 190E Cosworth του Ayrton Senna ξεπουλήθηκε για… ψωροδεκάρες

ΝΕΑ

Η Mercedes 190E Cosworth του Ayrton Senna ξεπουλήθηκε για… ψωροδεκάρες

ΝΕΑ

Πρόκειται για μία από τις μόλις δύο Mercedes 190 E 2.3–16 που είχαν παραχωρηθεί στον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όταν έτρεχε με τα χρώματα της Lotus.

Advertisement
Advertisement

Με τους αγώνες ράλι να μεσουρανούν τις δεκαετίες του ‘70 και του ’80, η Mercedes θέλησε να εξελίξει ένα μοντέλο που θα αποτελούσε τον απόλυτο πρωταγωνιστή.

Αντί, όμως, να δημιουργήσει ένα ολοκαίνουριο αγωνιστικό από το «0», η εταιρεία από τη Στουτγάρδη ήρθε σε επαφή με τη βρετανική Cosworth, στην οποία ανέθεσε μια ξεκάθαρη αποστολή: Να εκτοξεύσει την ισχύ της Mercedes 190E, κάτι που σηματοδότησε τη μετεξέλιξή της σε 190 Ε 2.3-16.

Ενόσω, όμως, η Merc ορεγόταν κυριαρχία στους αγώνες Ράλι, έκανε την εμφάνισή του το εμβληματικό τετρακίνητο Audi Quattro που συμμετείχε στους αγώνες Group B. Με την κίνηση του Audi Quattro να διαμοιράζεται και στους τέσσερις τροχούς, ήταν εμφανές πως η δικίνητη Merc δεν αποτελούσε υπολογίσιμο «ματσάρισμα».

Advertisement
Advertisement

Επομένως, το νέο δημιούργημα της Mercedes, άρχισε να αναζητά μια νέα «λίγκα», επιλέγοντας εν τέλει το πρωτάθλημα τουρισμού DTM.

Οι επεμβάσεις στο μοτέρ

Advertisement

Οι μηχανικοί της Cosworth εργάστηκαν πάνω στον τυπικό τετρακίλυνδρο σε σειρά της απλής 190E, υποβάλλοντας τον, ωστόσο, σε μερικές επεμβάσεις. Τοποθετήθηκε μια δεκαεξαβάλβιδη κυλινδροκεφαλή από κράμα αλουμινίου, με δύο εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο.

Ενσωματώθηκαν πιο ελαφριά πιστόνια, την ίδια ώρα που οι μπιέλες, τα έδρανα και τα ρουλεμάν έμειναν «απείραχτα». Αυτό διότι μετά από εκτενείς δοκιμές, αποδείχθηκαν ιδιαίτερα ανθεκτικά. Ακολούθησαν και περαιτέρω τροποποιήσεις, με αποτέλεσμα η αγωνιστική έκδοση να παράγει περισσότερους από 350 ίππους. Όσον αφορά τα μοντέλα ευρείας παραγωγής, αυτά απέδιδαν 183 PS στις 6.200 σ.α.λ. και 235 Nm στις 4.500. Η κίνηση στελνόταν στους πίσω τροχούς μέσω ενός 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου Gertrag, παρουσία και ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Advertisement

Η Cosworth 190E πουλήθηκε σε δύο εκδοχές, την 2.3–16 και τη 2.5–16, όταν στη συνέχεια προσφέρθηκε και στις εκδόσεις Evolution I και Evolution II.

Η 190E 2.3 – 16 και ο Ayrton Senna

Advertisement

Οι δεσμοί ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές του παρόντος κειμένου πλέχτηκαν το 1984, σε μια διοργάνωση της Mercedes για τον εορτασμό των εγκαινίων του νέου Nurburgring. Το «παρών» έδωσαν οι 20 από τους κορυφαίους οδηγούς παγκοσμίως, 9 από τους οποίους ήταν πρωταθλητές της Formula 1. Όλοι θα κάθονταν πίσω από το τιμόνι των ίδιων Mercedes 190E 2.3-16.

Ο 24χρονος τότε άπειρος και άσημος Ayrton Senna δεν τυφλώθηκε από τη λάμψη των υπόλοιπων αστεριών και κατάφερε να καταλάβει την πρώτη θέση. Μάλιστα, λέγεται πως από τη συγκεκριμένη στιγμή και μετά, το μοντέλο της Mercedes κατείχε ιδιαίτερη θέση στην καρδιά του.

Το επόμενο επεισόδιο στο σίριαλ με πρωταγωνιστές τη 190E 2.4 – 16 και τον θρυλικό Βραζιλιάνο οδηγό «γράφτηκε» το 1986, όταν η Lotus (με τα χρώματα της οποίας έτρεχε τότε ο Senna) παρείχε στο team της δύο 190E 2.4 -16. Ο Ayrton ήταν αδύνατο να μην κάτσει στη θέση του οδηγού.

Το εικονιζόμενο είναι ένα από τις μόλις δύο Mercedes 190E 2.4 που ευτύχησαν να οδηγηθούν από τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και βγήκε στο σφυρί από τον οίκο δημοπρασιών Bonhams.

Η δημοπράτηση ολοκληρώθηκε στις 17 Ιουλίου, με το αυτοκίνητο να πωλείται έναντι 26.378 ευρώ.

Με πληροφορίες από Silodrome.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτή είναι η F1 του 2022 (video)
Ταξιδιάρικο F1 Vlog γυρισμένο στο Red Bull Ring (video)
Θύμα ληστείας στον τελικό του Euro o Lando Norris