Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η ηλεκτρική επίθεση της Stellantis ξεκινά με βαριά ονόματα του παρελθόντος

Ελλάδα 13:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η ηλεκτρική επίθεση της Stellantis ξεκινά με βαριά ονόματα του παρελθόντος

ΝΕΑ

Η ηλεκτρική επίθεση της Stellantis ξεκινά με βαριά ονόματα του παρελθόντος

ΝΕΑ

Ο όμιλος Stellantis ήδη ετοιμάζει τα επόμενα ηλεκτρικά του «χτυπήματα» και θα παίξει τα ρέστα του μέσω της αναβίωσης των Opel Manta και Lancia Delta.

Advertisement
Advertisement

«Ηλεκτρικό κατακλυσμό» ενορχηστρώνει η Stellantis, η οποία προσβλέπει πως μέχρι το 2026 θα έχει καταφέρει να εκδημοκρατίσει πλήρως την ηλεκτρική κινητικότητα, ισοσκελίζοντας τις τιμές των ηλεκτρικών με αυτές των συμβατικών.

Μια από τις εταιρείες του χαρτοφυλακίου είναι και η Opel που από το 2028 θα λανσάρει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Δύο χρόνια, όμως, προτού υλοποιηθεί η πλήρης ηλεκτρική στροφή, oι φίλοι της αυτοκίνησης θα επανασυστηθούν με μια θρυλική ονομασία.

Πρόκειται για το δημοφιλές Opel Manta που αυτή τη φορά δεν θα σταδιοδρομήσει ως coupe, αλλά ως ένα κομψό crossover, με σπορτίφ αύρα.

Manta e Concept

Advertisement
Advertisement

Χωρίς να είναι γνωστές οι τεχνικές λεπτομέρειες, το μοντέλο θα βασίζεται σε μία από τις τέσσερις ολοκαίνουριες πλατφόρμες της Stellantis, με επικρατέστερη τη STLA Medium, η οποία προορίζεται για τα αυτοκίνητα που ανήκουν στις κατηγορίες “C” (μικρομεσαία) και “D” (μεσαία).

Η εν λόγω αρχιτεκτονική επιτρέπει την ενσωμάτωση μπαταριών μέγιστης ενεργειακής χωρητικότητας 104 kWh, με την ηλεκτρική αυτονομία να φτάνει τα 700 χλμ.

Παράλληλα, η αρχιτεκτονική είναι συμβατή με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, που στην τελευταία περίπτωση θα χαρίζουν χαρακτηριστικά τετρακίνησης, αλλά και επιδόσεις που θα «φλερτάρουν» με την ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 2,0 δλ.

Advertisement

Πρόκειται για μια τιμή που θεωρείται επιτεύξιμη, δεδομένου ότι η ισχύς των ηλεκτροκινητήρων της πλατφόρμας STLA Medium αποδίδουν έως 245 PS –  άρα συνδυαστικά φαίνεται πως ξεπερνιέται το φράγμα των 400 ίππων.

Advertisement

Δημοσιεύματα, μάλιστα, αναφέρουν ότι το Manta ενδέχεται να χριστεί ως halo car από την Opel. Ένα όχημα-πρότυπο, δηλαδή, που συγκεντρώνει και αντανακλά όλη τη τεχνογνωσία της μάρκας και καταδεικνύει το κατασκευαστικό της ταλέντο.

Σε αυτή την περίπτωση, μάλιστα, θα σηκώνει το γάντι σε κάποια από τα πιο καταξιωμένα και φερέλπιδα υπάρχοντα ηλεκτρικά, όπως είναι τα Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 και VW ID.4.

Lancia Delta: Η (ηλεκτρική) επιστροφή

Ακόμα, όπως έχει γνωστοποιηθεί, η Stellantis σχεδιάζει να αναστηλώσει τη Lancia, που αυτή τη στιγμή είναι βυθισμένη στην ανυποληψία πουλώντας μόλις την Ypsilon.

Advertisement

Ο νέος επικεφαλής της εταιρείας, Luca Napolitano, επιβεβαίωσε ότι η νέα Ypsilon θα λανσαριστεί το 2024, για να ακολουθήσει η μεγάλη επιστροφή: Η αναβίωση της εμβληματικής Delta.

«Θα είναι μια πραγματική Delta: Ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο, ένα μανιφέστο εξέλιξης και τεχνολογίας. Και φυσικά θα είναι ηλεκτρικό», επιβεβαίωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του brand.

Το μοντέλο, μάλιστα, ενδέχεται να μοιράζεται πολλά κοινά με το Opel Manta. Όχι μόνο θα ντεμπουτάρει εντός του 2026, αλλά φέρεται πως θα υιοθετεί και αυτό την πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis, κάτι που θα καθιστά τη Delta πανίσχυρη τόσο σε επίπεδο επιδόσεων όσο και αυτονομίας.

Υπενθυμίζεται ότι η Stellantis εργάζεται πάνω σε τέσσερις πλατφόρμες –  STLA Small, STLA Medium, STLA Large και STLA Frame –  οι οποίες θα χρησιμοποιούνται και από τις 14 εταιρείες του ομίλου, με προεξέχουσες τις Alfa Romeo, Citroen, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati και Peugeot.

Ο διαμοιρασμός των αρχιτεκτονικών θα συμβάλει στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και θα υποβοηθήσει τις μάρκες να διευρύνουν την γκάμα τους με ηλεκτρικά μοντέλα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Stellantis και TotalEnergies συντάσσονται με την Mercedes
Μόνο ηλεκτρικά από το εργοστάσιο της Stellantis στο Τορίνο
Stellantis: Νέα Fiat Scudo και Ulysse