Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η FCA αναθεωρεί τα πλάνα της ελέω φορολογίας

Ελλάδα 17:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η FCA αναθεωρεί τα πλάνα της ελέω φορολογίας

ΝΕΑ

Η FCA αναθεωρεί τα πλάνα της ελέω φορολογίας

ΝΕΑ

Η Fiat Chrysler Automobiles επανεξετάζει το επενδυτικό της σχέδιο σε ότι αφορά στην Ιταλία, αφού προσφάτως η χώρα ενέκρινε φόρους για την αγορά μεγαλύτερων βενζινοκίνητων αλλά και πετρελαιοκίνητων οχημάτων, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Mike Manley.

Advertisement
Advertisement

Η FCA δήλωσε στα τέλη Νοεμβρίου ότι θα ξοδέψει περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια ευρώ σε νέα μοντέλα και κινητήρες στην Ιταλία τα επόμενα τρία χρόνια για να προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει καλύτερα τα εργοστάσια και να ενισχύσει τις θέσεις εργασίας όπως και τα περιθώρια κέρδους. Ωστόσο, τον Δεκέμβριο, η Ιταλία ενέκρινε μέτρα για την παροχή επιδοτήσεων μέχρι 6.000 ευρώ σε αγοραστές νέων οχημάτων χαμηλών εκπομπών ρύπων, ενώ εισήγαγε φόρους στα μεγαλύτερα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα.

“Σίγουρα αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επανεξεταστεί ξανά το σενάριο μας, λόγω της αναθεώρησης που συντελείται από το κράτος”, δήλωσε ο Manley στους δημοσιογράφους στο περιθώριο της έκθεσης στο Ντιτρόιτ. “Μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες, δεν μπορώ να σχολιάσω περαιτέρω”. Ο ίδιος δήλωσε παράλληλα πως οι κινήσεις του προέδρου των ΗΠΑ Donald Trump στην εισαγωγή χάλυβα και αλουμινίου ενδέχεται να επιφέρουν κόστος στην FCA έως και 350 εκατομμύρια δολάρια το 2019. Είπε επίσης πως η υπόθεση με τα μεξικάνικα σύνορα καθυστέρησε την τελική πιστοποίηση ενός από τα βαρέα φορτηγά της FCA.

Τα φορτηγά pickup είναι ένα από τα πιο κερδοφόρα τμήματα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και αποτελούν σημαντικό οδηγό κέρδους για την FCA καθώς ανταγωνίζεται σε μερίδιο αγοράς τις General Motors και Ford. “Αυτό με ανησυχεί περισσότερο” είπε ο Manley. “Εάν συνεχίσει αυτή η κατάσταση θα έχει άμεσο αντίκτυπο στο λανσάρισμα βαρέων οχημάτων, δημιουργώντας ταυτόχρονα προβλήματα και στο εμπόριο των φορτίων.” “Όσο νωρίτερα μπορεί να επιλυθεί, τόσο το καλύτερο,” πρόσθεσε. Ο Manley, ο οποίος πήρε το τιμόνι στην FCA το περασμένο έτος μετά τον ξαφνικό θάνατο του Marchionne, δήλωσε επίσης ότι η ρομποτική επιχείρηση της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Comau και η μονάδα χύτευσης Teksid, δεν είναι προς πώληση αυτή τη στιγμή. “Είμαι επικεντρωμένος στην οικοδόμηση αξίας σε αυτές τις επιχειρήσεις. Εάν μπορώ να το κάνω αυτό, αυτό θα μου δώσει επιλογές στο μέλλον”, τόνισε.

Advertisement
Advertisement

Η FCA πέρυσι συμφώνησε να πωλήσει τον μεγαλύτερο κατασκευαστή ανταλλακτικών της, τη Magneti Marelli, στην ιαπωνική εταιρεία Calsonic Kansei, η οποία ανήκει στην εταιρεία ιδιωτικών μετοχών της KKR, ύψους 6,2 δις ευρώ. Αυτό προκάλεσε εικασίες πως οι μικρότερες επιχειρήσεις Comau και Teksid θα μπορούσαν επίσης να βγουν από το κάδρο της FCA, ειδικά αφού προσέλκυσαν ενδιαφέρον από δυνητικούς αγοραστές στο παρελθόν. “Ένα πράγμα που έμαθα το 2018: Ποτέ μη λες ποτέ”, είπε με στόμφο ο Manley. “Αυτές οι εταιρίες έχουν αξία, υπήρξαν άνθρωποι που μας μίλησαν για αυτές και με ενδιέφερε να ακούσω τι έχουν να πουν”.