Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η BMW μεταμορφώνει το εργοστάσιό της στο Μόναχο

Ελλάδα 13:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η BMW μεταμορφώνει το εργοστάσιό της στο Μόναχο

ΝΕΑ

Η BMW μεταμορφώνει το εργοστάσιό της στο Μόναχο

ΝΕΑ

Επισκεπτόμαστε το εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο, το οποίο ανακαινίζεται ριζικά, καθώς από το 2026 θα κατασκευάζει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Advertisement
Advertisement

Η BMW, αφουγκράζοντας τις τάσεις της αγοράς, στρέφει την προσοχή της στην κατασκευή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, κάνοντας πρώτα από όλα τις αναγκαίες κινήσεις, όπως την δημιουργία μίας συγκεκριμένης γραμμής παραγωγής για μοντέλα της αντίστοιχης φιλοσοφίας.

Έτσι λοιπόν, οι εικασίες έγιναν πραγματικότητα, καθώς η βαυαρική φίρμα έχει ξεκινήσει την πλήρη μεταμόρφωση του ιστορικού εργοστασίου της στα πέριξ του Μονάχου, ώστε να υποστηρίξει από το 2026 την συναρμολόγηση μοντέλων της νέας αρχιτεκτονικής «Neue Klasse», με την έναρξη της παραγωγής του σεντάν μοντέλου που θα έχει ως βάση το πρωτότυπο Vision.

Advertisement
Advertisement

Να αναφερθεί ότι για το 2023 τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της BMW αντιπροσώπευαν το 15% των συνολικών πωλήσεων της, ένα ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί στο 30% μέχρι το 2026, ενώ μέχρι το 2030 τα στελέχη της φίρμας αισιοδοξούν να φτάσουν στο 50%.

Ουσιαστικά, το 2027 το βαυαρικό εργοστάσιο θα είναι το πρώτο στο παγκόσμιο δίκτυο του Ομίλου BMW που θα έχει ολοκληρώσει την πλήρη μετατροπή του, παράγοντας αποκλειστικά μοντέλα που θα βασίζονται στη νέα πλατφόρμα.

Advertisement

Λόγω αυτού του εξαιρετικά σημαντικού γεγονότος φιλοξενηθήκαμε στις κεντρικές εγκαταστάσεις της BMW, όπου όλα δείχνουν έτοιμα για να υποδεχτούν μέσα στα επόμενα χρόνια οι περίπου 7.800 εργαζόμενοι το ιστορικό αυτό γεγονός.

Όπως μας ανέφερε ο Milan Nedeljković, Μέλος του Δ.Σ. της BMW και υπεύθυνος παραγωγής, το εργοστάσιο του Μονάχου αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης της εταιρείας.

Advertisement

Όλα ξεκίνησαν το 2015 με την παραγωγή της plug-in υβριδικής έκδοσης της Σειράς 3, ενώ το 2021 ξεκίνησε στην ίδια γραμμή και η συναρμολόγηση της ηλεκτρικής i4.

Δεν ξέχασε βέβαια να αναφέρει τον αριθμό-ρεκόρ των 1.000 οχημάτων/ημέρα που επετεύχθη το 2023 στην εν λόγω γραμμή παραγωγής (Σειρά 3, Μ3, Σειρά 4 Gran Coupe και i4).

Advertisement

Βέβαια, όλο αυτό αναμένεται να αλλάξει δραματικά στα τέλη του 2027, όταν και θα σταματήσει η παραγωγή των μοντέλων με θερμικά μοτέρ.

Επίσης, τόνισε ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε η αναδιάρθρωση και ψηφιοποίηση των μονάδων παραγωγής θα πραγματοποιηθεί και σε παγκόσμιο επίπεδο, εννοώντας στα εργοστάσια της BMW σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Μεξικό και Κίνα.

Δεν παρέλειψε επίσης να κάνει και μία αναφορά στην ουγγρική μονάδα του Debrecen, εκεί όπου το 2025 θα κατασκευαστεί το πρώτο μοντέλο που θα χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική «Neue Klasse», που λογικά θα είναι ο αντικαταστάτης της ηλεκτρικής iX3.

«Τα σχέδιά μας», εξηγεί ο Nedeljković, «προβλέπουν ότι το Debrecen θα είναι το πρώτο εργοστάσιο αυτοκινήτων στον κόσμο που θα απαρνηθεί πλήρως τις ορυκτές πηγές ενέργειας στις διαδικασίες παραγωγής».

Μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου εργοστασίου στο Debrecen της Ουγγαρίας και σε αυτό του Μονάχου, τα μοντέλα «Neue Klasse» θα συναρμολογούνται τόσο στην Κίνα (Shenyang), όσο και στο San Luis Potosí του Μεξικού.

Αξίζει να αναφερθεί ότι προκειμένου να υλοποιηθεί η ριζική μεταμόρφωση του εργοστασίου στο Μόναχο, η BMW έχει επενδύσει ένα ποσό της τάξεως των 650 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει οι αναγκαίες αλλαγές στην περίμετρο του εργοστασίου, χωρίς καμία επίπτωση στις τρέχουσες δραστηριότητες.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα κατασκευαστούν από την αρχή τέσσερα νέα κτίρια, τα οποία θα στεγάσουν την γραμμή συναρμολόγησης και τα logistics.

Μάλιστα για να δημιουργηθούν τα παραπάνω, η παραγωγή των κινητήρων εσωτερικής καύσης μεταφέρθηκε στο Hams-Hall της Μεγ. Βρετανίας και Steyr (Αυστρία), ενώ περίπου 1.200 εργαζόμενοι θα μετακινηθούν σε νέες θέσεις, είτε μέσα στο εργοστάσιο, είτε θα μεταφερθούν αλλού.

Με την αναδιοργάνωση του βασικού εργοστασίου στο Μόναχο, το δίκτυο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της BMW διαμορφώνεται ως εξής: Η i4 κατασκευάζεται ήδη στο Μόναχο, τα iX, i7 και i5 βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής στο Dingolfing, ενώ οι iX1 και iX2 κατασκευάζονται στο Regensburg.

Τέλος, όπως ανέφερε ο διευθυντής του εργοστασίου, Peter Weber, η αναδιάρθρωση της συγκεκριμένης μονάδας ακολουθεί τις νόρμες της στρατηγικής iFactory, όπερ βασιζόμενη σε 3 τομείς, όπως την επιστήμη δεδομένων (data science), την τεχνητή νοημοσύνη (AI) και την εικονική πραγματικότητα (virtualization).

Ειδικά για το πρώτο, η BMW θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία Cloud (υπολογιστικό σύννεφο), δηλαδή ένα δίκτυο από διακομιστές που θα βρίσκονται σε διάφορα κέντρα δεδομένων που θα χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση, διαχείριση και επεξεργασία τους. Έτσι θα βελτιστοποιούνται όλες οι διαδικασίες παραγωγής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: BMW i5 eDrive40
Μεγάλο αφιέρωμα: 60 χρόνια Lamborghini
Οδηγούμε το Dodge Challenger στην Αμερική