Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

H Stellantis επενδύει στον εξηλεκτρισμό και την αυτόνομη οδήγηση

Ελλάδα 9:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H Stellantis επενδύει στον εξηλεκτρισμό και την αυτόνομη οδήγηση

ΝΕΑ

H Stellantis επενδύει στον εξηλεκτρισμό και την αυτόνομη οδήγηση

ΝΕΑ

Το παγκόσμιο δίκτυο τεχνικών κέντρων της Stellantis αναβαθμίζεται στο πλαίσιο του στρατηγικού πλάνου Dare Forward 2030 του Ομίλου, η εταιρία επενδύει 33 εκατομμύρια ευρώ στα κέντρα δοκιμών της στην Ιταλία και στις Η.Π.Α.

Advertisement
Advertisement

Οι τελευταίες εξελίξεις αφορούν στην επένδυση του κέντρου δοκιμών στο Orbassano στο Τορίνο της Ιταλίας και το αντίστοιχο στο Auburn Hills του Μίσιγκαν των Η.Π.Α.

Οι αναβαθμίσεις θα συμβάλουν στην περεταίρω ανάπτυξη των προγραμμάτων αυτόνομης οδήγησης, της αεροδυναμικής απόδοσης, αλλά και συστημάτων ηλεκτροκίνησης, όπως εκείνο της επαγωγικής φόρτισης, στο οποίο πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει το νέο ηλεκτρικό Fiat 500. Στις Η.Π.Α. θα αναβαθμιστεί η έρευνα πάνω στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, με τις Jeep και Ram να αποτελούν πρωτοπόρους στον τομέα στη Β. Αμερική.

Advertisement
Advertisement

Οι ομάδες μηχανικών της Stellantis ανά τον κόσμο εργάζονται πυρετωδώς για την εξέλιξη νέων τεχνολογιών που θα κάνουν τα αυτοκίνητα πιο ασφαλή, πιο φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά και πιο προσιτά. Πρόσφατα, ο όμιλος επένδυσε 33 εκατομμύρια ευρώ σε δύο από τις βασικότερες εγκαταστάσεις έρευνας και εξέλιξης που διαθέτει, το Orbassano Safety Center που βρίσκεται στο Τορίνο και το κέντρο δοκιμών στο Auburn Hills του Μίσιγκαν των Η.Π.Α.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη επιταχύνει την εκτέλεση του στρατηγικού πλάνου της Stellantis, Dare Forward 2030, ειδικότερα σε ότι αφορά το στόχο μείωσης των εκπομπών άνθρακα κατά 50% την περίοδο 2021–2030 και την επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα μέχρι το 2038.

Οι παραπάνω εγκαταστάσεις ήδη αποτελούν δύο από τις σημαντικότερες για το Όμιλο Stellantis, στους χώρους των οποίων έχουν εξελιχθεί μοντέλα και τεχνολογίες των Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Lancia, Abarth και Fiat Professional. Το πιο πρόσφατο μοντέλο που έχει εξελιχθεί στην περίπτωση του Orbassano είναι η νέα Alfa Romeo Tonale, ενώ στην περίπτωση του Auburn Hills είναι το νέο Jeep Grand Cherokee, το οποίο για πρώτη φορά στην ιστορία του είναι διαθέσιμο με Plug-in Hybrid σύστημα (4xe). Αναλυτικά οι νέες προσθήκες στις εγκαταστάσεις αφορούν σε:

Advertisement

Orbassano Safety Center, Τορίνο, Ιταλία: Νέες ψηφιακές μέθοδοι επεξεργασίας δεδομένων και αναβαθμίσεις στις τέσσερις πίστες δοκιμών για τη δοκιμή και εξέλιξη αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV), αλλά και εξέλιξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης για επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV).

Αεροδυναμική σήραγγα στο Auburn Hills, Μίσιγκαν, Η.Π.Α.: Αναβαθμίσεις που περιλαμβάνουν και την τοποθέτηση κυλιόμενου τάπητα με δυνατότητα αλλαγής κλίσης για μεγαλύτερης ακρίβειας μετρήσεις της αεροδυναμικής απόδοσης των οχημάτων. Ο συγκεκριμένος τομέας είναι κρίσιμης σημασίας για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των εξηλεκτρισμένων οχημάτων και την αύξηση της αυτονομίας τους.

Advertisement

«Αυτά τα δύο κορυφαία κέντρα δοκιμών θα συμβάλλουν ακόμα περισσότερο στο να καταστήσουν τα μελλοντικά μοντέλα της Stellantis το σημείο αναφοράς στην αυτοκινητοβιομηχανία όσον αφορά στην απόδοση και στην ασφάλεια», σημείωσε ο κ. Harald Wester, Chief Engineering Officer της Stellantis.

Η επένδυση 5 εκατομμυρίων ευρώ στο Orbassano Safety Center δίνει τη δυνατότητα δοκιμών για όλους τους τύπους εξηλεκτρισμένων οχημάτων: Μild hybrid, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικά. Στην εγκατάσταση πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση τουλάχιστον δύο δοκιμές πρόσκρουσης (crash test), ενώ περισσότερα από 275 εξηλεκτρισμένα οχήματα δοκιμάζονται σε ετήσια βάση.

Advertisement

Οι ιδιαίτερα προηγμένες εγκαταστάσεις του Orbassano δίνουν τη δυνατότητα πιστοποίησης οχημάτων σύμφωνα με περισσότερες από 175 προδιαγραφές ασφάλειας και τεχνολογίας, ενώ υπάρχει δυνατότητα εκτέλεσης και των πλέον απαιτητικών δοκιμών. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι οι κάμερες που βρίσκονται στο χώρο της δοκιμής μπορούν να καλύπτουν ακόμα και το πάτωμα των αυτοκινήτων.

Αντίστοιχα στις πίστες του Orbassano μπορούν να πραγματοποιηθούν στατικές και εν κινήσει δοκιμές που αφορούν στην αυτόνομη οδήγηση. Σε αυτούς τους χώρους εξελίχθηκαν μεταξύ άλλων και το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 που εφοδιάζει το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500, αλλά και τη νέα Alfa Romeo Tonale.

Εντυπωσιακές είναι και οι εγκαταστάσεις του Auburn Hills στις Η.Π.Α. Ειδικότερα όσον αφορά στην αεροδυναμική σήραγγα, η Stellantis επενδύει 29,5 εκ. δολάρια εφοδιάζοντας την με το πλέον σύγχρονο σύστημα κυλιόμενου διαδρόμου μεταβλητής κλίσης. Με αυτό τον τρόπο προσομοιώνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια η κίνηση του οχήματος και ειδικότερα η αντίσταση που προκαλούν οι τροχοί και τα ελαστικά, η οποία αντιστοιχεί (ανάλογα την ταχύτητα) με περίπου το 10% της συνολικής αεροδυναμικής αντίστασης του οχήματος. Η εγκατάσταση έχει τη δυνατότητα να προσομοιώνει ταχύτητες που ξεπερνούν τα 220χλμ./ώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Fiat: Το μέλλον των αστικών μετακινήσεων
Dodge: Από τα muscle cars στα ηλεκτρικά
Παγκόσμια ανησυχία: Σε lockdown η Σανγκάη;