Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

H Ferrari Daytona SP3 είναι ένα hypercar ωδή στο παρελθόν

Ελλάδα 3:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H Ferrari Daytona SP3 είναι ένα hypercar ωδή στο παρελθόν

ΝΕΑ

H Ferrari Daytona SP3 είναι ένα hypercar ωδή στο παρελθόν

ΝΕΑ

Μετά τις Monza SP1 και SP2 του 2018, η σειρά μοντέλων «Icona» της Ferrari απέκτησε και τρίτο, ακόμα πιο εντυπωσιακό μέλος: τη συγκλονιστική Daytona SP3.

Advertisement
Advertisement

Ένα hypercar περιορισμένης παραγωγής αλλά με ελάχιστους περιορισμούς σε επιδόσεις και γοητεία.

Θα ξεκινήσουμε με το δεύτερο σκέλος – Ιταλικό μοντέλο είναι άλλωστε.

Καθώς αποτελεί νεύμα στο ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της μάρκας και ειδικά στις P3/4, P330 και 412P που είχαν γνωρίσει επιτυχίες στον θρυλικό 24ωρο αγώνα της Daytona.

Advertisement
Advertisement

Γι’ αυτό και το εντυπωσιακό μοντέλο είναι γεμάτο καμπύλες, αφού η σχεδιαστική ομάδα του Flavio Manzoni θέλησε να γεφυρώσει το σήμερα με το χθες. Και το έκανε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Όμως υπάρχουν κάποια στοιχεία που αποτελούν ερμηνεία του χθες και που πραγματικά εντυπωσιάζουν. Μπορεί στη σύγχρονη αυτοκίνηση να μην υπάρχουν προβολείς που σηκώνονται για να φωτίσουν το δρόμο, όμως η Daytona SP3 έχει… «βλέφαρα», που σηκώνονται και αποκαλύπτουν τους LED προβολείς. Ή οι οριζόντιες λεπίδες στους αεραγωγούς και κυρίως στο σχεδόν δραματικό πίσω μέρος.

Advertisement

Το σπλίτερ στο «πρόσωπο», η χαμηλωμένη μύτη, οι μεγάλοι θόλοι που φιλοξενούν τη βάση των καθρεφτών, οι εντυπωσιακές 5-άκτινες ζάντες στις οποίες είναι τοποθετημένα Pirelli P Zero Corsa ελαστικά που έχουν σχεδιαστεί για το συγκεκριμένο μοντέλο, η διπλή κεντρική απόληψη της εξάτμισης πάνω από τον φτιαγμένο από ανθρακονήματα διαχύτη και η οριζόντια λωρίδα LED στο πίσω μέρος, είναι μόνο μερικά από τα σχεδιαστικά highlights της Daytona SP3.

Advertisement

Το εσωτερικό είναι σχεδόν πολεμικό. Τα καθίσματα είναι ενσωματωμένα στο σασί, όπως στα αγωνιστικά των 60s, η θέση οδήγησης πιο χαμηλά από τα άλλα μοντέλα της Ferrari και με μεγαλύτερη κλίση προς τα πίσω. Λες και οδηγείς αγωνιστικό. Το ταμπλό δεν έχει φιοριτούρες, είναι ντυμένο με σουέντ και ενώ το σύστημα infotainment περιλαμβάνεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 16 ιντσών. Στο τιμόνι υπάρχει μόνο ένα manettino, με τους Ιταλούς να έχουν επενδύσει σε τεχνολογία αφής για αρκετές λειτουργίες.

Στο πίσω μέρος, κάτω από ένα όμορφο μεταλλικό κάλυμμα, κρύβεται ένας V12, ο πιο ισχυρός κινητήρας εσωτερικής καύσης που έχει δημιουργηθεί ποτέ στο Μαρανέλο, καθώς προσφέρει 840 PS! Ο 6.5 λίτρων F140HC βασίζεται στη μονάδα που εφοδιάζει την 812 Competizione αλλά έχει αρκετές αναβαθμίσεις: στις εισαγωγές αέρα, στις εξατμίσεις, είναι μετατοπισμένος και εκτός από τα 840 PS στις 9.250 στροφές/λεπτό, εξασφαλίζει ροπή της τάξης των 697 Nm στις 7.250 στροφές/λεπτό.

Advertisement

Όλη αυτή η δύναμη, περνάει στον πίσω άξονα μέσω F1 κιβωτίου 7 σχέσεων και διπλού συμπλέκτη, ενώ σημαντικό ατού αποτελεί το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Η Daytona SP3 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 2,85 δευτερόλεπτα, ενώ τα 0-200 χλμ./ ώρα επιτυγχάνονται σε 7,4! Η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 340 χλμ./ώρα.

Η Ferrari δηλώνει περήφανα πως αυτό είναι το μοντέλο της με τη μεγαλύτερη παθητική αεροδυναμική απόδοση, με σημεία κλειδιά τις δύο «καμινάδες» στο πάτωμα και συγκεκριμένα στο πίσω μέρος, που κατευθύνουν τον αέρα μεγιστοποιώντας την παραγωγή κάθετης δύναμης. Παράλληλα, έχουν χρησιμοποιηθεί εξωτικά υλικά (ανθρακονήματα, κέβλαρ κ.α.) για να κρατηθεί χαμηλά το βάρος.

Όπως και τα άλλα μοντέλα Icona, έτσι και η Daytona SP3 θα παραχθεί σε μόνο 599 κομμάτια. Κάθε ένα από αυτά θα κοστίζει περί τα 2 εκατομμύρια ευρώ αλλά κάθε ένα από αυτά, έχει ήδη βρει το «σπίτι» του. Τα 499 αφορούν ιδιοκτήτες των Monza και 100 εκλεκτούς συλλέκτες, πελάτες της Ferrari.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποιος οδηγεί μία Ferrari F8 Tributo και δηλώνει απλά ντράμερ; (+Video)
H ΒR20 είναι η νέα μοναδική Ferrari
Πάει για ένα ακόμα ρεκόρ η Ferrari το 2021