Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γραμμή 4: Οι «έξυπνοι» συρμοί και ο νεωτερισμός στους νέους σταθμούς

Ελλάδα 8:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γραμμή 4: Οι «έξυπνοι» συρμοί και ο νεωτερισμός στους νέους σταθμούς

ΝΕΑ

Γραμμή 4: Οι «έξυπνοι» συρμοί και ο νεωτερισμός στους νέους σταθμούς

ΝΕΑ

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, είναι ένα από τα σημαντικότερα -εν εξελίξει- δημόσια έργα.

Advertisement
Advertisement

Οι δύο Μετροπόντικες βρίσκονται στις… φωλιές τους και μετρούν αντίστροφα, για την έναρξη του «ταξιδιού», που μέχρι το τέλος του 2026 θα πρέπει να ενώσει το κομμάτια του παζλ, που συνθέτουν τη μεγαλύτερη γραμμή σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας.

Το έργο κατασκευής στο Μετρό της Αθήνας για τη Γραμμή 4 έχει αναλάβει το σχήμα ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Mε μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται και η επιλογή των συρμών Μετρό, οι οποίοι θα κατασκευαστούν από τον γαλλικό κολοσσό. Οι τεχνολογίες που θα εφαρμοστούν θα είναι ό,τι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η σιδηροδρομική βιομηχανία.

Οι «smart» συρμοί θα έχουν νέες δυνατότητες και ήδη έχει γίνει αναφορά για τη δυνατότητα να… ζυγίζουν επιβάτες και να πληροφορούν ποιο βαγόνι έχει μικρότερη επιβατική πυκνότητα! Στον στάνταρ εξοπλισμό θα είναι ο κλιματισμός και οι οθόνες αναπαραγωγής μηνυμάτων και βίντεο.

Advertisement
Advertisement

Εξαιρετικό ενδιαφέρον για τους επιβάτες θα έχει και η εικόνα των σταθμών της νέας Γραμμής 4 του Αθηναϊκού Μετρό. Σύμφωνα με πληροφορίες και οι 15 σταθμοί θα έχουν πλευρικές αποβάθρες, όπως η συντριπτική πλειοψηφία των σταθμών της πρωτεύουσας.

Η νεωτερικότητα θα έγκειται στο γεγονός πως όπως και στο Μετρό Θεσσαλονίκης οι αποβάθρες θα είναι εφοδιασμένες με θύρες ασφαλείας. που θα ανοίγουν με την έλευση του συρμού, ταυτόχρονα με τις πόρτες. Το μήκος τους θα είναι 80 μέτρα (110 μέτρα είναι στις 3 πρώτες γραμμές) αλλά η συχνότητα των δρομολογίων θα θα είναι μεγαλύτερη, ενδεχομένως και ανά 90 δευτερόλεπτα.

Η Γραμμή 4 δημοπρατήθηκε το 2017 και η σύμβαση υπεγράφη τον Ιούνιο του 2021. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου, θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε 8 έτη, δηλαδή το 2029.

Advertisement

Οι καθυστερήσεις που έχουν καταγραφεί, είναι σχεδόν ενός έτους και συνοψίζονται σε μελέτες και μετατοπίσεις στα δίκτυα κοινής ωφέλειας, ενώ σημαντικό ρόλο έχουν παίξει και οι προσφυγές στα Εξάρχεια όπου υπάρχει ενεργό εργοτάξιο και στον Ευαγγελισμό, όπου  αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ. Άλλωστε ο σταθμός Ευαγγελισμός είναι ο πλέον κεντρικός, καθώς αποτελεί σημείο ανταπόκρισης με τη Γραμμή 3.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρχονται νέες γραμμές και σταθμοί στο Μετρό της Αθήνας
Ξεκινάει η «Αθηνά» να σκάψει όλη την Αθήνα (+video)
Από Ίλιον στην Ομόνοια σε μόλις 20 λεπτά!

Advertisement