Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πρέπει στα ηλεκτρικά να στρίβουν και οι πίσω τροχοί;

Ελλάδα 17:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρέπει στα ηλεκτρικά να στρίβουν και οι πίσω τροχοί;

ΝΕΑ

Πρέπει στα ηλεκτρικά να στρίβουν και οι πίσω τροχοί;

ΝΕΑ

Η ηλεκτροκίνηση φέρνει νέα δεδομένα στην μηχανολογική συγκρότηση των αυτοκινήτων. Και ένα από αυτά είναι η σχεδόν αναγκαία υιοθέτηση της τετραδιεύθυνσης.

Advertisement
Advertisement

Η ραγδαία αύξηση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων αλλάζει το τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ιδίως στον τομέα της διαμόρφωσης των οχημάτων.

Μια αξιοσημείωτη τάση που προκύπτει από αυτή τη μετατόπιση είναι η αυξημένη ζήτηση για συστήματα διεύθυνσης στους πίσω τροχούς, λόγω των μοναδικών προκλήσεων και ευκαιριών που παρουσιάζουν οι πλατφόρμες EV.

Τα συστήματα τετραδιεύθυνσης, όπως το Active Kinematics Control (AKC) της ZF, γίνονται όλο και πιο δημοφιλή μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που επιθυμούν να ενισχύσουν την ευελιξία και την ευκινησία των προσφορών τους σε ηλεκτρικά.

Advertisement
Advertisement

Καθώς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία διαθέτουν συχνά μεγαλύτερο μεταξόνιο για να φιλοξενήσουν μεγαλύτερα συστήματα μπαταριών, μπορεί να υποφέρουν από μειωμένη ευελιξία και μεγαλύτερες ακτίνες στροφής σε σύγκριση με τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Για να αντιμετωπιστεί αυτό, τα συστήματα διεύθυνσης των πίσω τροχών ενσωματώνονται στα EV για να βελτιώσουν την ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες, ιδίως κατά τη διάρκεια της στάθμευσης και της οδήγησης στην πόλη.

Η ZF, κορυφαίος προμηθευτής εξαρτημάτων αυτοκινήτων, αναμένει σημαντική αύξηση της ζήτησης για συστήματα διεύθυνσης στους πίσω τροχούς τα επόμενα χρόνια. Η εταιρεία αναμένει ότι οι δραστηριότητές της για αυτά τα συστήματα θα διπλασιαστούν στα 300 εκατομμύρια ευρώ μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, αντανακλώντας την αυξανόμενη δημοτικότητα αυτής της τεχνολογίας τόσο μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών όσο και μεταξύ των καταναλωτών.

Advertisement

Η λειτουργία των συστημάτων διεύθυνσης των πίσω τροχών περιλαμβάνει τη στροφή των πίσω τροχών προς την αντίθετη κατεύθυνση σε χαμηλές ταχύτητες, ενισχύοντας την ευελιξία, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση για να βελτιώσουν τη σταθερότητα, ιδίως κατά την αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας.

Αυτή η δυναμική λειτουργία δεν βελτιώνει μόνο τις επιδόσεις οδήγησης αλλά και την ασφάλεια και την άνεση για τον οδηγό και τους επιβάτες.

Advertisement

Ενώ τα συστήματα τετραδιεύθυνσης είναι διαθέσιμα εδώ και αρκετές δεκαετίες, οι πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνολογία και η αυξανόμενη εστίαση στα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον για αυτή τη λειτουργία.

Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes-Benz, η Porsche, η Lamborghini και η Ford έχουν ενσωματώσει το σύστημα διεύθυνσης στους πίσω τροχούς στα οχήματά τους για να προσφέρουν μια ανώτερη οδηγική εμπειρία.

Εκτός από τη ZF, αρκετοί άλλοι προμηθευτές ανταγωνίζονται στον τομέα των συστημάτων τετραδιεύθυνσης, συμπεριλαμβανομένων των Continental, Robert Bosch, Magna International, GKN Automotive και Denso.

Advertisement