Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

Γιατί μειώνονται οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών;

  • Κωνσταντίνος Ζωγλοπίτης (kz@newsauto.gr)

Τα στοιχεία των πωλήσεων δείχνουν μεταστροφή του αγοραστικού κοινού στην Ευρώπη αναφορικά με τα Plug-on Hybrid μοντέλα που προσφέρουν οι εταιρείες στη συγκεκριμένη αγορά.

Για κάποια χρόνια στο πρόσφατο παρελθόν, τα οχήματα με σύστημα υβριδικής διάταξης Plug-in Hybrid ήταν στην κορυφή της τεχνολογίας του κλάδου και αυτά που αποτελούσαν την κορυφαία τεχνολογική υλοποίηση για τη μειωμένη εκπομπή CO2.

Η δυνατότητα που δίνουν τα PHEV οχήματα να κινείσαι για κάποια χιλιόμετρα μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα ήταν μια συνθήκη που -αρχικά- σε έκανε να αισθάνεσαι ότι ασχολείσαι με κάτι καινούργιο στη μέχρι τότε αυτοκίνησή σου, ότι προστατεύεις περισσότερο το περιβάλλον αλλά και ότι πρωτοπορείς. Επιπλέον, είχες τη σιγουριά που δίνει ο θερμικός κινητήρας αναφορικά με την απροβλημάτιστη συνέχιση της πορείας σου μέχρι τον προορισμό σου όταν άδειαζαν οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος.

Πλέον, με την ηλεκτροκίνηση να «καλπάζει» σε ό,τι αφορά στη ζήτηση και στον ρυθμό παραγωγής των νέων μοντέλων, την αύξηση της αυτονομίας τους, την ανάπτυξη των υποδομών δημόσιας φόρτισης και την παροχή κινήτρων από τις κυβερνήσεις για την απόκτησή τους, τα Plug-on Hybrid φαίνεται να χάνουν την αίγλη που είχαν. Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων, τον Ιούνιο οι πωλήσεις των οχημάτων αυτής της τεχνολογίας ήταν σημαντικά μειωμένες σε κάποιες από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, συγκριτικά με αυτές του ίδιου μήνα πέρυσι.

Συγκεκριμένα, στη Γερμανία οι πωλήσεις των PHEVs ήταν λιγότερες κατά 16%, στη Γαλλία κατά 28%, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο ο αριθμός των πωλήσεών τους (τον Ιούνιο) ήταν σχεδόν ίδιος με αυτόν των αμιγώς ηλεκτρικών. Η πλάστιγγα αρχίζει να γέρνει υπέρ των τελευταίων κυρίως για δύο λόγους.

Αφενός επειδή τον τελευταίο χρόνο έχει αυξηθεί ο αριθμός των νέων αμιγώς μοντέλων που παρουσίασαν οι εταιρείες, αφετέρου λόγω της αυστηροποίησης των ορίων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που ψήφισε η «Κομισιόν» και τα οποία πρόκειται να ισχύσουν από το 2025 και έπειτα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Renault Captur Plug-in Hybrid
Video: Audi Q3 Plug-in Hybrid, ο ηλεκτρικός σας σύντροφος
Δοκιμή: Jeep Wrangler 4xe Plug-in Hybrid

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto