Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί η Ευρώπη ζορίζεται με τα φθηνά ηλεκτρικά;

Ελλάδα 8:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί η Ευρώπη ζορίζεται με τα φθηνά ηλεκτρικά;

ΝΕΑ

Γιατί η Ευρώπη ζορίζεται με τα φθηνά ηλεκτρικά;

ΝΕΑ

Με τους Κινέζους να κατακλύζουν την αγορά με προσιτά ηλεκτρικά, το μεγάλο στοίχημα για τους Ευρωπαίους είναι να κατέβουν κάτω από τα 25.000 ευρώ. Και αυτό δεν είναι τόσο εύκολο όσο πολλοί νομίζουν.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με μελέτη της περιβαλλοντικής ομάδας Transport & Environment, είναι εφικτό να παραχθεί στην Ευρώπη μέχρι το 2025 ένα ηλεκτρικό όχημα με τιμή 25.000 ευρώ ή λιγότερο.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται ως απάντηση στην αυξανόμενη ανάγκη για προσιτά EV, ιδιαίτερα με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η MG και η BYD στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει μάλιστα ξεκινήσει έρευνα για τις κινεζικές εγχώριες επιδοτήσεις, οι οποίες θεωρείται ότι παρέχουν αθέμιτο πλεονέκτημα στα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα.

Advertisement
Advertisement

Η υψηλή τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων έχει αποτελέσει σημαντικό εμπόδιο για την υιοθέτησή τους, με διαφορετικά ποσοστά αποδοχής μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών.

Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, το Transport & Environment προτείνει ότι η παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων κάτω των 25.000 ευρώ στην Ευρώπη θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα, καθιστώντας τα ηλεκτροκίνητα οχήματα προσιτά σε ένα ευρύτερο φάσμα καταναλωτών και βοηθώντας τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να ανταγωνιστούν τους Κινέζους ομολόγους τους.

Υπό ευνοϊκές συνθήκες αγοράς, η έκθεση υποστηρίζει ότι ένα μικρό EV που κατασκευάζεται στην Ευρώπη έως το 2025 θα μπορούσε να έχει τιμή 25.000 ευρώ με περιθώριο κέρδους 4%, παρόμοια με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Advertisement

Αυτό το ηλεκτρικό θα είχε μια μπαταρία 40 kWh και αυτονομία 250 έως 300 χιλιομέτρων, χρησιμοποιώντας οικονομικά αποδοτική χημεία φωσφορικού λιθίου-σιδήρου.

Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Stellantis, η Fiat και η Volkswagen, έχουν εκφράσει την πρόθεση να προσφέρουν EV ευρωπαϊκής κατασκευής σε αυτό το εύρος τιμών, αλλά καμία δεν το έχει κάνει ακόμη.

Advertisement

Τέτοια οικονομικά προσιτά EV θα μπορούσαν να αυξήσουν το μερίδιο των καταναλωτών που είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να προκύψουν ενδεχομένως πάνω από ένα εκατομμύριο επιπλέον πωλήσεις EV.

Ωστόσο, η έκθεση σημειώνει ότι παραμένουν προκλήσεις, όπως η προτίμηση των SUV με υψηλότερο περιθώριο κέρδους έναντι των μικρότερων αυτοκινήτων και η ανάγκη λήψης διαφόρων μέτρων, συμπεριλαμβανομένων των φόρων και των επιδοτήσεων, για την παροχή κινήτρων για την παραγωγή και την ευρύτερη αποδοχή προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων.

Όμως είναι πλέον κοινά παραδεκτό ότι η Ευρώπη θα πρέπει πολύ γρήγορα να επενδύσει στα μικρά φθηνά ηλεκτρικά. Διαφορετικά το παιχνίδι με τους Κινέζους θα χαθεί οριστικά και αμετάκλητα. 

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πτώση για βενζίνη, πετρέλαιο άνοδος για υβριδικά και ηλεκτρικά
Έμεινα με ηλεκτρικό! Τι μπορεί να φταίει;
Η Ευρώπη έπαθε… ηλεκτροπληξία!