Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί αποτυγχάνουν τόσο πολλά αυτοκίνητα στα τεστ αποφυγής ταράνδου;

Ελλάδα 18:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γιατί αποτυγχάνουν τόσο πολλά αυτοκίνητα στα τεστ αποφυγής ταράνδου;

ΝΕΑ

Γιατί αποτυγχάνουν τόσο πολλά αυτοκίνητα στα τεστ αποφυγής ταράνδου;

ΝΕΑ

Πολλά μοντέλα δεν έχουν καταφέρει να ελιχθούν απρόσκοπτα ανάμεσα στους κώνους, κάτι που έχει προκαλέσει έντονες απορίες στους φίλους της αυτοκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Πώς συμπεριφέρεται ένα αυτοκίνητο όταν κληθεί ο οδηγός του να προβεί σε έναν απότομο ελιγμό για την αποφυγή ενός εμποδίου; Πρόκειται για ένα εύλογο ερώτημα, δεδομένου ότι η ασφάλεια αποτελεί εκ των ουκ άνευ.

Η πιο κατατοπιστική δοκιμασία είναι το τεστ αποφυγής ταράνδου – κοινώς γνωστό και ως moose test –  όπου το όχημα καλείται να ελιχθεί ανάμεσα σε κάποιες συστάδες κώνων με ικανοποιητική ταχύτητα, χωρίς να «γκρεμίσει» κάποιον.

Τα περισσότερα τεστ γίνονται σε ταχύτητες 64-80 χλμ./ώρα και μολονότι δεν μοιάζουν μεγάλες, κατά τη διενέργεια της δοκιμασίας τα σώματα των επιβατών δέχονται πολλά “g”.

Advertisement
Advertisement

Κάποιοι θα ισχυριστούν πως οι τεράστιες επενδύσεις των κατασκευαστών στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας και η ακατάπαυστη τεχνολογική πρόοδος, έχουν καταστήσει τα αυτοκίνητα σε… οδοστρωτήρες που δεν επηρεάζονται από τους ελιγμούς και τις απότομες μεταφορές βάρους.

Τα τεστ αποφυγής ταράνδου, ωστόσο, δείχνουν πως μερικά αυτοκίνητα αδυνατούν να ολοκληρώσουν με επιτυχία τη δοκιμασία, την ίδια ώρα που κάποια άλλα θριαμβεύουν. Που οφείλονται οι φτωχές επιδόσεις των πρώτων;

Advertisement

Την απάντηση επιχειρούν να δώσουν οι άνθρωποι του “Driven Media”, οι οποίοι αριθμούν τους λόγους που στοιχειοθετούν την αποτυχία κάποιων μοντέλων, με τους περισσότερους να σχετίζονται με την κατανομή βάρους και τη μετατόπιση φορτίου κατά τις στροφές.

Ας πάρουμε για παράδειγμα το Toyota RAV4 που τον Σεπτέμβριο του 2019 είχε προβληματίσει, με τους τροχούς του να σηκώνονται και το αμάξωμα να παίρνει ανησυχητικές κλίσεις. Η ετυμηγορία του Drive Media είναι ότι η ανάρτηση δεν ήταν αρκετά σφιχτή, και κατά συνέπεια ήταν αδύνατο να αποφευχθούν οι έντονες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.

Advertisement

Από την άλλη, η Porsche Macan  – συνεπικουρούμενη- από τα προηγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα της εταιρείας επέδειξε καλύτερη συμπεριφορά στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Ένα από τα μοντέλα που η επίδοσή τους προκάλεσε έντονα ερωτήματα ήταν η BMW M4 Competition. Το βαυαρικό sportscars… αποδείχθηκε δύσκολο στο χειρισμό, βγάζοντας… την ουρά του εκτός πορείας.

Advertisement

Τέλος να αναφέρουμε πως η συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου σε moose test αποτελεί μια σύνθετη διαδικασία, μιας και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Οι σημαντικότεροι από αυτούς είναι η αρχιτεκτονική και η ρύθμιση της ανάρτησης, τα μετατρόχια, το μεταξόνιο, το πλαίσιο, το βάρος και η κατανομή του, το κέντρο βάρους, τα ελαστικά, αλλά και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πώς στρίβει υπό πίεση το Tesla Model Y; (+video)
Πώς στρίβει υπό πίεση η νέα Skoda Octavia; (+video)
Πώς στρίβει υπό πίεση η Ford Mustang Mach-E;