Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γερμανία εναντίον Ιταλίας: Ποιος κερδίζει στα σπορ μοντέλα;

Ελλάδα 16:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γερμανία εναντίον Ιταλίας: Ποιος κερδίζει στα σπορ μοντέλα;

ΝΕΑ

Γερμανία εναντίον Ιταλίας: Ποιος κερδίζει στα σπορ μοντέλα;

ΝΕΑ

Mercedes-AMG, Audi RS, BMW M και Alfa Romeo Quadrifoglio παλεύουν για την πρώτη θέση στις σπορ μάρκες των μεγάλων κατασκευαστών.

Advertisement
Advertisement

Αν και η αγορά βρίσκεται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, κινούμενη σε ιστορικά χαμηλά δεκαετιών, υπάρχει ένα κομμάτι που δεν φαίνεται να επηρεάζεται και τόσο. Ο λόγος για τα σπορ μοντέλα των μεγάλων εταιρών της Γερμανίας και της Ιταλίας, με τις ειδικές εκδόσεις από τα αντίστοιχα τμήματα.

Μιλάμε για τα αυτοκίνητα της σειράς RS για την Audi, της σειράς M για την BMW, την AMG και την Quadrifoglio για την Alfa Romeo. Τα αυτοκίνητα που ανήκουν σε αυτές τις «οικογένειες» μοντέλων λειτουργούν ως κράχτες για τη μάρκα και αναβαθμίζουν την εικόνα της σε ένα ευρύτερο πελατολόγιο.

Σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics, από επιλεγμένες μεγάλες αγορές, η σειρά RS της Audi ήταν η πιο δημοφιλής μέσα στο 2021 και είναι στην κορυφή το πρώτο τρίμηνο του 2022. Όλα τα μοντέλα της σειράς, από το RS3 έως το RSQ8 πούλησαν 17.600 μονάδες το 2021 και περίπου 7.000 τους πρώτους τρεις μήνες του 2022. Αυτό εκπροσωπεί το 3,0% και το 4,7% αντίστοιχα για το σύνολο των πωλήσεων της μάρκας.

Advertisement
Advertisement

Σε επίπεδο πωλήσεων, ακολουθεί η Mercedes-AMG με 6.300 μονάδες το πρώτο τρίμηνο του 2022, σημειώνοντας όμως πτώση 34% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021. Οι πωλήσεις της AMG αντιστοιχούν στο 4,1% του συνόλου της μάρκας για το πρώτο τρίμηνο του 2022, έχοντας όμως πέσει από το 5,4% του πρώτου τριμήνου του 2021.

Η BMW M ταξινόμησε περίπου 3.600 μοντέλα της σειράς Μ στο πρώτο τρίμηνο, με αύξηση κατά 18% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, χάρη κυρίως στην παρουσία της νέας Μ3 και Μ4. Το τμήμα Μ πάντως αντιπροσωπεύει μόλις το 2,3% των συνολικών πωλήσεων της εταιρίας.

Advertisement

Τέλος, η Alfa Romeo είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση, με τα μοντέλα της σειράς Quadrifoglio. Οι συνολικές πωλήσεις αντιπροσωπεύουν μόλις το 4,7% της ευρωπαϊκής αγοράς για το πρώτο τρίμηνο του 2022. Όμως οι εκδόσεις Quadrifoglio για την Giulia και την Stelvio φθάνουν στο 5,8 των πωλήσεων της εταιρίας, το μεγαλύτερο ανάμεσα σε όλες τις σπορ ευρωπαϊκές μάρκες.

Advertisement

Η εξήγηση, πέρα από την μικρή γκάμα της εταιρίας, είναι ότι οι παραδοσιακοί αγοραστές της Alfa Romeo έλκονται σαφώς περισσότερο από τις σπορ εκδόσεις των μοντέλων της εταιρίας, επιθυμώντας όχι μόνο να ξεχωρίζουν αλλά και να απολαμβάνουν περισσότερο την οδήγηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Alfa Romeo Giulia GTAm και BMW M3 Competition σε πίστα (+video)
Δοκιμή: BMW M3 Competition vs Porsche 911 Carrera S
Πόσο γρήγορη είναι η Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio στην πράξη; (+vid)