Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γέφυρα της Μεσσίνα: Θα γίνει ποτέ το φαραωνικό έργο της Ιταλίας;

Ελλάδα 23:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γέφυρα της Μεσσίνα: Θα γίνει ποτέ το φαραωνικό έργο της Ιταλίας;

ΝΕΑ

Γέφυρα της Μεσσίνα: Θα γίνει ποτέ το φαραωνικό έργο της Ιταλίας;

ΝΕΑ

Η Ιταλία θέλει να κατασκευάσει τη μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο. Το ερώτημα είναι μπορεί;

Advertisement
Advertisement

Υπάρχει ένα δημοφιλές ρητό στα ιταλικά -παρόμοιο με το πώς χρησιμοποιούν οι Αγγλόφωνοι το «when hell freeze over»– που μεταφράζεται ως: «Θα το κάνω όταν τελειώσει η γέφυρα στη Μεσσίνα».

Το όνειρο μιας γέφυρας που συνδέει την ηπειρωτική χώρα με τη Σικελία, μέσω των Στενών της Μεσσίνα, χρονολογείται από τους ρωμαϊκούς χρόνους, όταν ο Πρόξενος Μέτελλος ένωσε βαρέλια και ξύλα για να μεταφέρει 100 πολεμικούς ελέφαντες από την Καρχηδόνα στη Ρώμη το 252 π.Χ., σύμφωνα με γραπτά του Πλίνιου του Πρεσβύτερου.

Έκτοτε, διάφορα σχέδια, συμπεριλαμβανομένης μιας βραχύβιας ιδέας για ένα τούνελ, ήρθαν και παρήλθαν, όπως το νερό κάτω από τη γέφυρα. Εάν κατασκευαστεί, η γέφυρα της Μεσσίνα, θα εκτείνεται σε 3,2 χιλιόμετρα και θα είναι η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο!

Advertisement
Advertisement

Η αναβίωση του σχεδίου Μπερλουσκόνι

Το τεράστιο έργο μπορεί να υλοποιηθεί, χάρη σε ένα διάταγμα που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι την άνοιξη του 2023, αφού ο υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι αναβίωσε ένα σχέδιο που προωθήθηκε τελευταία, όταν ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι ήταν πρωθυπουργός.

Advertisement

Το 2006, η προσφορά για την κατασκευή της γέφυρας κατακυρώθηκε σε μια κοινοπραξία υπό την ηγεσία της ιταλικής εταιρείας Salini Impregilo, που τώρα ονομάζεται WeBuild. Όταν ο Μπερλουσκόνι «έπεσε» εκείνο το έτος, τα σχέδια για την κατασκευή της γέφυρας κατέρρευσαν με την κυβέρνησή του, αφού ο επόμενος πρωθυπουργός, Ρομάνο Πρόντι, το θεώρησε σπατάλη χρημάτων και κίνδυνο για το περιβάλλον.

Η WeBuild, η οποία εξακολουθεί να έχει την ανάθεση της προσφοράς στα χαρτιά, μήνυσε την κυβέρνηση για παραβίαση της σύμβασης μετά την παύση του έργου, αλλά παραμένει η πιο πιθανή εταιρεία, για να αναλάβει τη δουλειά, παρά τις «εκδηλώσεις ενδιαφέροντος από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας», είπε ο Σαλβίνι στην Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, στη Ρώμη, τον Μάρτιο του 2023, όταν παρουσίασε το σχέδιο.

Advertisement

Το μεγάλο project και το ακόμα μεγαλύτερο κόστος του!

Το κόστος του έργου είναι 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ (4,96 δισεκατομμύρια δολάρια) μόνο για τη γέφυρα και 6,75 δισεκατομμύρια ευρώ (7,4 δισεκατομμύρια δολάρια), για την υποδομή για την υποστήριξή του και στις δύο πλευρές, η οποία περιλαμβάνει την αναβάθμιση των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων, την κατασκευή τερματικών σταθμών και την προετοιμασία των εργασιών στο έδαφος και στον βυθό της θάλασσας για «μείωση υδρογεωλογικών κινδύνων» κατά την κατασκευή, σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσιάστηκε στο υπουργείο Μεταφορών.

Η γέφυρα θα είναι περίπου 74 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και θα διαμορφώνει ένα κανάλι πλοήγησης 600 μέτρων, επιτρέποντας τη διέλευση φορτηγών πλοίων και ακόμη και των ψηλότερων κρουαζιερόπλοιων. Θα ήταν επίσης σχεδιασμένο για να αντέχει σε σεισμό 7,5 Ρίχτερ.

Advertisement

Μόνο η κατασκευαστική φάση θα συνεισέφερε 2,9 δισεκατομμύρια ευρώ στο εθνικό ΑΕΠ και θα απασχολούσε 100.000 ανθρώπους και 300 προμηθευτές.

Τα υδρογεωλογικά προβλήματα, η Μαφία και ο κίνδυνος για το περιβάλλον

Το Στενό της Μεσσίνα βρίσκεται κατά μήκος μιας γραμμής ρήγματος, όπου ένας σεισμός 7,1 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ το 1908, σκότωσε περισσότερους από 100.000 ανθρώπους και προκάλεσε τσουνάμι που κατέστρεψαν τις παράκτιες περιοχές και στις δύο πλευρές της Καλαβρίας και της Σικελίας. Παραμένει το πιο θανατηφόρο καταγεγραμμένο σεισμικό γεγονός στην Ευρώπη μέχρι σήμερα.

Τα νερά, επίσης, είναι ταραγμένα. Τα ρεύματα είναι τόσο ισχυρά που συχνά αφαιρούν τα φύκια από τον βυθό της θάλασσας και αλλάζουν κάθε έξι ώρες, σύμφωνα με τη NASA, η οποία σημειώνει ότι τα σχέδια ισχυρών κυμάτων είναι ορατά από το διάστημα!

Ένα άλλο σοβαρό εμπόδιο, επί σειρά ετών, είναι η Μαφία. Η Νότια Ιταλία είναι επιρρεπής στη διαφθορά με δύο μεγάλα συνδικάτα του οργανωμένου εγκλήματος τη Ντρανγκέτα, στην Καλαβρία και τη διαβόητη Κόζα Νόστρα, στη Σικελία, που -μεταξύ άλλων- «διαπρέπουν» σε διεισδυτικά κατασκευαστικά έργα.

Η πρόσφατη σύλληψη του προϊσταμένου της Κόζα Νόστρα, Ματέο Μεσσίνα Ντενάρο, μετά από 30 χρόνια αντιπροσώπευε μια νίκη. Ο Ντενάρο ήταν ενάντια στο χτίσιμο της γέφυρας, όπως και ορισμένα άλλα αφεντικά της Μαφίας, σύμφωνα με μαρτυρίες πληροφοριοδοτών, εν μέρει επειδή τα συνδικάτα του οργανωμένου εγκλήματος τρέφονται με τη φτώχεια και την υπανάπτυξη. Παρόλα αυτά, οι φόβοι παραμένουν.

Τέλος, έντονες είναι και οι αντιδράσεις από περιβαλλοντολογικές οργανώσεις. Οι περιβαλλοντολόγοι υποστηρίζουν, εδώ και καιρό, ότι η γέφυρα θα ήταν καταστροφική για το έδαφος και την άγρια ​​ζωή, καθώς το σημείο αποτελεί σταθμό διέλευσης για σπάνια πτηνά και άγρια θηλαστικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μόνο στη Γερμανία! «Χειρουργική» κατεδάφιση τεράστιας γέφυρας (+video)
Σοκαριστικό ατύχημα: Φορτηγό πέφτει από γέφυρα πάνω σε άλλα αυτοκίνητα! (+video)
Συμμορία έκλεψε μεταλλική… γέφυρα 20 μέτρων!