Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Στην Αράχωβα με το ηλεκτρικό Peugeot e-2008

Ελλάδα 5:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Στην Αράχωβα με το ηλεκτρικό Peugeot e-2008

ΝΕΑ

Στην Αράχωβα με το ηλεκτρικό Peugeot e-2008

ΝΕΑ

Τα περίπου 160 χιλιόμετρα από την Αθήνα είναι ουσιαστικά λίγα για να διανύσουν τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πρακτικά όμως;

Advertisement
Advertisement

Επιλέγεις τον προορισμό στον πλοηγό, πατάς OK. Υπολογίζει… και είναι μόλις 160 χιλιόμετρα μακριά! Αυτό είναι “παιχνιδάκι”, μιας και το 3D i-Cockpit του Peugeot e-2008 ανακοινώνει ότι έχουμε πάνω από 300 “ηλεκτρικά” χιλιόμετρα διαθέσιμα για… σπατάλη! Είσαι όμως σίγουρος ότι θα αντιμετωπίσεις όποιο εμπόδιο παρουσιαστεί στο δρόμο σου;

Πολλές είναι οι σκέψεις που περνούν από το μυαλό, αλλά στην ουσία πάντα υπάρχει τρόπος να βρείτε ρεύμα σε περίπτωση που παραδοθεί και το τελευταίο ηλεκτρόνιο στον ηλεκτροκινητήρα. Πλέον τα περισσότερα ΣΕΑ (Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών) διαθέτουν και ταχυφορτιστές, οι οποίοι επιτρέπουν την ταχύτατη φόρτιση της μπαταρίας του ηλεκτρικού οχήματος. Όπως γνωρίζουμε, η κίνηση στους αυτοκινητοδρόμους είναι και το μελανό σημείο των EVs, μιας και δεν γίνεται καθόλου ανάκτηση ενέργειας.

Advertisement
Advertisement

Παρόλα αυτά, το Peugeot e-2008 είναι το πιο ολοκληρωμένο μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV. Έχει εξαιρετικές διαστάσεις και χώρους για τους επιβάτες, υψηλή τεχνολογία, premium αύρα και δυναμικό design. Εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων (100kW), ο οποίος εξασφαλίζει ακαριαίες επιταχύνσεις χάρη στην άμεση απόδοση της μέγιστης τιμής της ροπής των 260 Nm.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής ισχύος 50 kWh επιτρέπει στο e-2008 να διανύσει, σύμφωνα με την εταιρεία, 345 χιλιόμετρα, ωστόσο βάσει του δικού μου τρόπου οδήγησης στον ψηφιακό πίνακα οργάνων έγραφε 312 χιλιόμετρα (με το πρόγραμμα Eco). Ακόμα, υπάρχει η επιλογή του Normal και Sport προφίλ οδήγησης, με το τελευταίο να μην χρησιμοποιήθηκε καθόλου… για σιγουριά!

Η κίνησή μας έγινε εντελώς αθόρυβα και ξεκούραστα, ενώ οι ταχύτητες έμειναν πιο κάτω από τα όρια των δρόμων (110 χλμ./ώρα σε δρόμους με όριο 120 ή 130 χλμ./ώρα). Η ανάρτηση είναι αισθητά πιο σφιχτή σε σχέση με τη συμβατική έκδοση του αυτοκινήτου, αλλά αυτό δεν προβλημάτισε καθόλου, καθώς πατήσαμε κυρίως ποιοτική άσφαλτο. Μετά τη Λειβαδιά, το Peugeot e-2008 κλήθηκε να αντιμετωπίσει τις ανηφόρες μέχρι να φτάσει την Αράχωβα. Εκεί, η αυτονομία άρχισε να πέφτει με γοργό ρυθμό, με αποτέλεσμα οι σπίθες να πλησιάζουν τους – περιλουσμένους με έφλεκτο υγρό- φόβους μου….

Advertisement

Σαφώς, η ενέργεια που καταναλώνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατά την ανάβαση είναι αρκετά μεγάλη, ευτυχώς όμως είχαμε αρκετό φορτίο στην μπαταρία μας για να αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση.

Advertisement

Το αποτέλεσμα ήταν να φτάσουμε στον ταχυφορτιστή της Αράχωβας με επίπεδο μπαταρίας στο 29% και την υπολειπόμενη αυτονομία στα 48 χιλιόμετρα. Για καλή μας τύχη, ο ταχυφορτιστής ήταν ελεύθερος και σε μία ώρα καταφέραμε να ανεβάσουμε πάλι το επίπεδο στο 100%. Εδώ να σημειωθεί ότι η φόρτιση είναι ΔΩΡΕΑΝ, καθώς είναι (προς το παρόν) μια προσφορά του Δήμου Αράχωβας.

Συνεπώς, για να γίνει μια τέτοια διαδρομή χωρίς άγχος, βάσει της πρόσφατης εμπειρίας μου, πρέπει το αυτοκίνητο να εφοδιάζεται με μπαταρία τουλάχιστον 50 kWh. Είναι φυσικά εφικτό και για EVs με μικρότερη μπαταρία αλλά για… καλό και για κακό ενδείκνυται μια φόρτιση κάπου στη μέση της διαδρομής.

Advertisement

*Στα χιλιόμετρα που αναφερθήκαμε παραπάνω, πρέπει να προσθέσουμε επιπλέον 25 km, καθώς έγινε μια μικρή παράκαμψη εκτός αυτοκινητοδρόμου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Peugeot e-2008: Ποιότητα-τεχνολογία-αυτονομία!
Απαγορευμένη η Αράχωβα για όσους έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο…
Volkswagen ID.3: Οι 10 λόγοι για να το σκεφτείς σοβαρά