Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ford: «Οι οδηγοί δεν ενδιαφέρονται πια για τον κινητήρα του αυτοκινήτου»

Ελλάδα 23:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ford: «Οι οδηγοί δεν ενδιαφέρονται πια για τον κινητήρα του αυτοκινήτου»

ΝΕΑ

Ο αντιπρόεδρος της Ford, Τζον Λόουλερ, υποστηρίζει ότι για ένα διαρκώς αυξανόμενο μέρος των αγοραστών, τα κριτήρια επιλογής δεν είναι προφανή.

Advertisement
Advertisement

Σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών στην αυτοκίνηση, οι προτεραιότητες των καταναλωτών φαίνεται να μεταβάλλονται ριζικά. Ο Τζον Λόουλερ, αντιπρόεδρος της Ford, σε πρόσφατη τοποθέτησή του, προκάλεσε συζητήσεις δηλώνοντας ότι «οι αγοραστές σήμερα δεν σκέφτονται το σύστημα πρόωσης όπως πριν από 30 χρόνια».

Σύμφωνα με τον Λόουλερ, στοιχεία όπως η ιπποδύναμη, ο κυβισμός και το μέγιστο ροπής του κινητήρα –παραδοσιακά καθοριστικά για την εικόνα και την εμπορική επιτυχία ενός αυτοκινήτου– έχουν χάσει πλέον τη σημασία τους για πολλούς καταναλωτές. Η έλευση των υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων έχει αλλάξει τα δεδομένα, αφού τα ηλεκτρικά μοτέρ προσφέρουν άμεσα διαθέσιμη ροπή και νέα οδηγικά χαρακτηριστικά που δεν εξαρτώνται από την παραδοσιακή μηχανολογική «δύναμη».

Όπως εξηγεί ο ίδιος, «τα βασικά χαρακτηριστικά που όριζαν έναν θερμικό κινητήρα έχουν εξαφανιστεί από τη σκέψη του μέσου οδηγού». Αντί αυτών, το ενδιαφέρον στρέφεται πλέον σε άλλα πεδία: τεχνολογίες συνδεσιμότητας, αυτονομία, σχεδιασμός και ψηφιακές υπηρεσίες.

Advertisement
Advertisement

Παρότι ορισμένοι ενδέχεται να δουν αυτή την εξέλιξη ως απώλεια της «ψυχής» της αυτοκίνησης, ο Λόουλερ υποστηρίζει ότι πρόκειται για ευκαιρία. Η αλλαγή προτεραιοτήτων δίνει περιθώρια για νέες στρατηγικές συμμαχίες και ανάπτυξη διαφορετικών τύπων κινητήρων, με μικρότερο κόστος και μεγαλύτερη απόδοση, προσαρμοσμένων στις απαιτήσεις της νέας εποχής.

Η Ford εξακολουθεί να χρησιμοποιεί δικούς της θερμικούς κινητήρες για τα περισσότερα μοντέλα της σε Ευρώπη και ΗΠΑ, όμως δεν αποκλείει μελλοντική συνεργασία με άλλους κατασκευαστές για τη μείωση του κόστους και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της – ιδιαίτερα απέναντι στους ανερχόμενους Κινέζους κατασκευαστές.

«Η Κίνα θα είναι η δύναμη που θα πρέπει να υπολογίζουμε σε παγκόσμιο επίπεδο», τόνισε ο Λόουλερ, επισημαίνοντας ότι οι κατασκευαστές πρέπει πλέον να ανταγωνίζονται σε τομείς όπως η ταχύτητα ανάπτυξης, η ευφυής αρχιτεκτονική και η πλήρης ηλεκτροκίνηση – όχι απλώς στον θόρυβο ενός V8.