Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

FCA: Πληρώνει την Tesla γιατί δεν είναι κερδοφόρα τα ηλεκτρικά ΙΧ!

Ελλάδα 1:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

FCA: Πληρώνει την Tesla γιατί δεν είναι κερδοφόρα τα ηλεκτρικά ΙΧ!

ΝΕΑ

FCA: Πληρώνει την Tesla γιατί δεν είναι κερδοφόρα τα ηλεκτρικά ΙΧ!

ΝΕΑ

Η FCA μετά την συμφωνία που έκλεισε με την Tesla μείωσε τις μέσες εκπομπές ρύπων της αλλά δεν έχει ακόμη γλιτώσει από τα πρόστιμα.

Advertisement
Advertisement

Η Fiat Chrysler Automobiles μετά την συμφωνία με την Tesla θα επιδιώξει αθροίσει τις εκπομπές CO2 και με τον κινέζο εταίρο της που ονομάζεται Guangzhou Automobile.

Ειδικότερα η FCA στην Ευρώπη αναγκάστηκε να πληρώσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην Tesla ώστε οι πωλήσεις των οχημάτων της να υπολογίζονται στο στόλο της ιταλοαμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας με αποτέλεσμα να μειώσεις τις μέσες εκπομπές ρύπων και να αποφύγει βαριά πρόστιμα της ΕΕ.

Advertisement
Advertisement

Έτσι λοιπόν μετά την υπογραφή πολυετούς συνεργασίας με την Tesla στην Ευρώπη είναι έτοιμη να προσθέσει και τις πωλήσεις του εταίρο της στην Κίνα Guangzhou Automobile (GAC).

Ο πρόεδρος της FCA, John Elkann, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει προηγμένη τεχνολογία μείωσης των εκπομπών, αλλά δεν είναι υποχρεωμένη να την χρησιμοποιήσει.

«Ακριβώς επειδή έχουμε τη δυνατότητα, δεν χρειάζεται απαραίτητα να κατασκευάσουμε μοντέλα που δεν θα είναι κερδοφόρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Advertisement

Η FCA συμφώνησε να πληρώσει την Tesla με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ώστε αποφύγει τα πρόστιμα της ΕΕ.

Οι μέσες εκπομπές CO2 της FCA στην Ευρώπη θα μειωθούν στα 98,5 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο από το 2021 από τα 120 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο που είναι τώρα, σύμφωνα με αναλυτές, γεγονός που σημαίνει ότι η εταιρεία θα χάσει τον στόχο της στα 91,8 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Αυτό αφήνει τον FCA ανοικτή στην επιβολή προστίμου 700 εκατομμυρίων ευρώ, ανέφερε η PA Consulting σε σχετική έκθεση. Η συνεργασία με την Tesla μειώνει σημαντικά αυτόν τον κίνδυνο.

Advertisement

Επίσης η FCA σε αντίθεση με τους άλλους κατασκευαστές δεν σχεδιάζει να ξεκινήσει σε πολύ μεγάλη κλίμακα τα οχήματα χαμηλού CO2, όπως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα στα επόμενα χρόνια. Τέτοια οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 6,5% των ευρωπαϊκών πωλήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2021, οι προβλέψεις των αναλυτών.

Στις ΗΠΑ, η FCA επίσης έχει αγοράσει πιστώσεις εκπομπών CO2 από την Tesla, την Toyota και την Honda.

Ο Manley δήλωσε ότι η FCA δαπάνησε 350 εκατ. ευρώ για την αγορά πιστώσεων εκπομπών CO2 στις ΗΠΑ το 2018!

Advertisement

Στην Κίνα, η κοινοπραξία FCA-GAC, η οποία κατασκευάζει Jeep, πέρυσι έχασε το στόχο εκπομπών CO2 του στόλου των 6,7 λίτρων CO2 ανά 100 χλμ., φθάνοντας στα 7,67 λίτρα CO2 / 100 χλμ., σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η κινεζική κυβέρνηση.

Στην έκθεση για την Κίνα αναφερόταν επίσης ότι η GAC δήλωσε ότι το 2019 «οι μεταβιβάσεις πιστώσεων CO2 εντός του ομίλου θα βοηθούσαν να αντισταθμιστεί η έλλειψη δημιουργίας ηλεκτρικών μοντέλων».

Ο Manley δήλωσε ότι για σκοπούς υπολογισμού εκπομπών CO2 η FCA μαζί με την GAC θα ξεκινήσουν φέτος στην Κίνα μια plug-in έκδοση του Jeep Grand Commander, το οποίο είναι κατασκευασμένο από την κοινοπραξίαFCA-GAC.

Επίσης σύμφωνα με τον κ. Manley η FCA συνεργάζεται με την GAC για την πιθανή παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων.