Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ευρώπη: Βουτιά στις πωλήσεις αυτοκινήτων – Κορυφή για Stellantis

Ελλάδα 17:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ευρώπη: Βουτιά στις πωλήσεις αυτοκινήτων – Κορυφή για Stellantis

ΝΕΑ

Ευρώπη: Βουτιά στις πωλήσεις αυτοκινήτων – Κορυφή για Stellantis

ΝΕΑ

Ο Οκτώβριος ήταν ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας που καταγράφεται μεγάλη πτώση στις πωλήσεις καινούριων ΙΧ στην ΕΕ –  Πρόκειται, επίσης, για τον χειρότερο δέκατο μήνα ενός έτους, βάσει επίσημων στοιχείων.

Advertisement
Advertisement

Ισχυρό είναι το πλήγμα που έχει καταφέρει η κρίση ημιαγωγών στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, περιορίζοντας σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις καινούριων ΙΧ.

Τον περασμένο Οκτώβριο ο συνολικός αριθμός εντός των τειχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης περιορίστηκε στα 665.001 καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα. Πρόκειται για τον χειρότερο δέκατο μήνα μιας χρονιάς από τότε που υπάρχουν στοιχεία στην Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), με την πτώση να φτάνει το 30,3%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους.

Παράλληλα, ο περασμένος Οκτώβριος ήταν ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας που οι πωλήσεις εμφανίζονται δραματικά μειωμένες, ως απόρροια των μεγάλων ρωγμών στην εφοδιαστική αλυσίδα, εξαιτίας της κρίσης με τα τσιπ.

Advertisement
Advertisement

Η συντριπτική πλειονότητα των αγορών της ΕΕ γνώρισαν διψήφιες απώλειες που φτάνουν έως και το 55%: Στη Γερμανία ταξινομήθηκαν μόλις 118.519 ΙΧ (-30,7%), στη Γερμανία 178.683 (-34,9%), στην Ιταλία 101.015 (-35,7%), στην Ισπανία 59.044 (-20,5%) και στη Μ.Βρετανία 106.265 (-24,6%).

Στον αντίποδα, το πρώτο δεκάμηνο του τρέχοντος έτους οι πωλήσεις καινούριων ΙΧ έκλεισαν με θετικό πρόσημο, χάρη στα ισχυρά νούμερα που είχαν καταγραφεί την άνοιξη. Ειδικότερα, το διάστημα Ιανουάριος-Οκτώβριος 2021 ταξινομήθηκαν 8.191.709 νέα επιβατικά, 2,2% περισσότερα από το αντίστοιχο μήνα του 2020.

Advertisement

Η Stellantis προσπέρασε τη VW

Τον περασμένο μήνα ο όμιλος VW έπεσε από την κορυφή, με το μερίδιό του να ανέρχεται σε 20,2%. Κορυφαία εταιρεία σε επίπεδο πωλήσεων ήταν η Stellantis με 22,2%.

Advertisement

Σε επίπεδο, ωστόσο, μεμονωμένων εταιρειών, η Volkswagen συνεχίζει να καταγράφει τα μεγαλύτερα νούμερα, καταλαμβάνοντας μερίδιο 9,3%. Renault και Peugeot μάχονται για τη δεύτερη θέση με 7,2 και 7,1% αντίστοιχα, με τη Mercedes (5,9%) να προσπερνά στο νήμα τις Toyota και BMW (αμφότερες 5,7%).

Ακολουθούν οι Hyundai (5,5%), Kia (5,2%), Fiat (4,8%), Dacia (4,2%), Ford-Citroen (και οι δυο 4,1%) και Opel (4,0%).

Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021 μέχρι σήμερα, η VW ηγείται της κούρσας με 25,1%, έναντι 21,3% της Stellantis.

Advertisement

Πονά η αυτοκινητοβιομηχανία

Η αδυναμία εφοδιασμού ημιαγωγών πλήττει την αυτοκινητοβιομηχανία, με τον όμιλο VW να δηλώνει ανήμπορος να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα εργοστάσιά του στο Τσβικάου και τη Δρέσδη της Γερμανίας.

Φρένο στην παραγωγή βάζει μεταξύ άλλων και η Ford, με τρεις στις τέσσερις ευρωπαϊκές μονάδες της να σταματούν ή να περιορίζουν τις δραστηριότητές τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χιλιάδες αυτοκίνητα περιμένουν το… microchip τους
Η επόμενη κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι του μαγνησίου;
Μετά την έλλειψη των τσιπ τα εργοστάσια ξεμένουν και από μαγνήσιο!