Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τρομάζει η έλλειψη μαγνησίου

Ελλάδα 21:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τρομάζει η έλλειψη μαγνησίου

ΝΕΑ

Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τρομάζει η έλλειψη μαγνησίου

ΝΕΑ

Μερίδα των Ευρωπαίων κατασκευαστών συστήνει ψυχραιμία, όταν κάποιοι άλλοι εκτιμούν ισχυρότερο χτύπημα από αυτό που κατάφερε η έλλειψη ημιαγωγών.

Advertisement
Advertisement

Πανταχόθεν βαλλόμενη είναι τους τελευταίους μήνες η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Ας μην έφταναν η κρίση των ημιαγωγών και η παρατεινόμενη πανδημία του κορωνοϊού, ο αυτοκινητικός κλάδος φαίνεται να απειλείται και από την έλλειψη μαγνησίου. 

Όπως σας έχει ενημερώσει το Newsauto, τις τελευταίες μέρες ελλοχεύει ο κίνδυνος εξάντλησης των αποθεμάτων του συγκεκριμένου μετάλλου μετά την απόφαση της Κίνας να τερματίσει τη λειτουργία πολλών εργοστασίων, με στόχο την αντιμετώπιση της επιδεινούμενης έλλειψης ηλεκτρικής ενέργειας.

Το συγκεκριμένο πρόβλημα λαμβάνει αλόγιστες διαστάσεις, μιας και η Ευρωπαϊκή Ένωση εξαρτάται σχεδόν πλήρως (95%) από την αγορά της ασιατικής χώρας. Σύμφωνα με το Reuters, η παραγωγή του μετάλλου στην Κίνα έχει μειωθεί κατά 50%, και εφόσον δεν ξεπεραστούν τα υπάρχοντα προβλήματα, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα υποστεί ισχυρό πλήγμα.

Advertisement
Advertisement

Όπως έχουμε προαναφέρει, το μαγνήσιο συνιστά βασικό συστατικό για την κατασκευή κραμάτων αλουμινίων, τα οποία χρησιμοποιούνται ευρέως σε κιβώτια ταχυτήτων, κολώνες τιμονιών, πλαίσια καθισμάτων και καλύμματα δεξαμενών καυσίμου. Εξαρτήματα, δηλαδή, που είναι πλήρως απαραίτητα σε ένα αυτοκίνητο.

Μην ξεχνάμε ότι η κρίση των μικροτσιπ έχει ήδη αυξήσει δραματικά τους χρόνους παράδοσης καινούριων ΙΧ, οι οποίοι θα γνωρίσουν περαιτέρω αύξηση εφόσον επέλθει μία ακόμα κρίση.

Στον αντίποδα, πολλές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες συστήνουν ψυχραιμία και καθησυχάζουν τους μετόχους τους πως προσώρας η έλλειψη μαγνησίου δεν επηρεάζει άμεσα την παραγωγική τους δύναμη.

Advertisement

Οι Stellantis και οι BMW αναφέρουν ότι δεν «βλέπουν» ένα άμεσο πρόβλημα με την προμήθεια του μετάλλου. Στο ίδιο μήκος κύματος και κάποιοι άλλοι κατασκευαστές που αναφέρουν επάρκεια αποθεμάτων τουλάχιστον μέχρι τις αρχές του 2022.

Advertisement

Από την άλλη, οι εκτιμήσεις της VW είναι σημαντικά πιο απαισιόδοξες, με στελέχη της να επισημαίνουν ότι η έλλειψη μαγνησίου είναι αναπόφευκτη και θα επιφέρει μεγαλύτερα προβλήματα από ό,τι η κρίση με τους ημιαγωγούς.

H γερμανική ένωση εμπορίου μη σιδηρούχων μετάλλων, VW Metalle, δείχνει ακόμα πιο προβληματισμένη, κάνοντας λόγο για… «νηνεμία πριν από την καταιγίδα».

Σημειώνεται ότι η παραγωγή μαγνησίου στην Κίνα έχει παγώσει μετά το ενεργειακό σοκ που υπέστη η χώρα. Στο πλαίσιο, όμως, μιας προσπάθειας να μετριαστούν οι οδυνηρές συνέπειες, η κινεζική κυβέρνηση επέτρεψε σε ορισμένους παραγωγούς μαγνησίου να συνεχίσουν τις παραγωγικές τους δραστηριότητες.

Advertisement

Οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου μειώθηκαν από τα επίπεδα ρεκόρ, αλλά συνεχίζουν να είναι διπλάσιες από αυτές του Ιανουαρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χιλιάδες αυτοκίνητα περιμένουν το… microchip τους
Η επόμενη κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι του μαγνησίου;
Μετά την έλλειψη των τσιπ τα εργοστάσια ξεμένουν και από μαγνήσιο!