Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Evergrande: Το αυτοκινητικό όραμα του πληγωμένου γίγαντα

Ελλάδα 7:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Evergrande: Το αυτοκινητικό όραμα του πληγωμένου γίγαντα

ΝΕΑ

Evergrande: Το αυτοκινητικό όραμα του πληγωμένου γίγαντα

ΝΕΑ

Η πιο χρεωμένη εταιρεία ακινήτων στον κόσμο, ήθελε να ηγηθεί και στον τομέα των ηλεκτρικών. Δεν πούλησε κανένα, αλλά κάποιοι –λέγεται – πως θησαύρισαν.

Advertisement
Advertisement

Στα πρόθυρα της κατάρρευσης βρίσκεται ο κινεζικός γίγαντας Evergrande, δεδομένου ότι… στενάζει κάτω από ένα συντριπτικό χρέος ύψους 300 δισ. δολαρίων, το οποίο τον καθιστά στη πιο χρεωμένη εταιρεία ακινήτων στον κόσμο.

Αυτό, ωστόσο, που δεν είναι ευρέως γνωστό στην ευρωπαϊκή Ήπειρο, είναι πως – ο μέχρι πρότινος – πανίσχυρος κολοσσός ακινήτων, έχει υπό την ομπρέλα του και μια αυτοκινητοβιομηχανία, την China Evergrande New Energy Vehicle Group Ltd. (Evergrande NEV).

Ο αυτοκινητικός βραχίονας του ομίλου, μάλιστα, δημιουργήθηκε με το «ιδρυτικό μανιφέστο» του να περιλαμβάνει φιλόδοξα σχέδια, για παγκόσμια κυριαρχία στο πεδίο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα πράγματα, ωστόσο, δεν πάνε βάσει σχεδίου, παρά τις επίμονες προσπάθειές του.

Advertisement
Advertisement

Την περασμένη άνοιξη η Evergrande NEV έδωσε δυναμικό «παρών» Εθνικό Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο της Σαγκάης, με 9 μοντέλα. Μάλιστα, έχει προσθέσει στο δυναμικό της τον Daniel Kirchert, πρώην στέλεχος της BMW, και έχει συνάψει συμφωνίες εκατομμυρίων με τους γνωστότερους προμηθευτές στο διεθνές στερέωμα.

Τι έχει καταφέρει, όμως, μέχρι σήμερα; Να πουλήσει… μηδέν αυτοκίνητα. Και αυτό οφείλεται στις ριψοκίνδυνες ενέργειές της και την αναβλητικότητά της. Ειδικότερα, παρόλο που έχει κατασκευάσει τρεις βάσεις παραγωγής στις πόλεις Guangzhou, Tianjin και Shanghai, η εταιρεία δεν έχει καταφέρει να ολοκληρώσει κάποια γραμμή συναρμολόγησης, όπως είχε αναφέρει η Bangkok Post.

Πώς, λοιπόν, να υλοποιήσει το μεγαλεπήβολο όραμά της για 100.000 παραδόσεις οχημάτων εντός του 2022, όσα δηλαδή πούλησαν συνδυαστικά οι εγχώριες παραδοσιακές δυνάμεις, Xpeng, Li Auto και Nio;

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΠΟΣΑ ΛΕΦΤΑ ΕΧΑΣΕ Ο ELON MUSK ΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ;

Για το επόμενος έτος η Evergrande NEV προσβλέπει στο λανσάρισμα τεσσάρων μοντέλων  – των Hengchi 5 και 6, του πολυτελούς Hengchi 1 που έχει χαρακτηριστεί ως ο ανταγωνιστής του Tesla’s Model S και του Hengchi 3. Η ασυνέπεια, όμως, της μάρκας, δεν αποτελεί καλό οιωνό.

Advertisement

Το ίδιο ισχύει και για το Hengchi 7, το οποίο πριν από λίγα 24ώρα εντοπίστηκε να κυκλοφορεί σε δρόμους της Κίνας. Πρόκειται για ένα κομψό σεντάν με fastback ουρά που, σύμφωνα με τα τοπικά ΜΜΕ, ενσωματώνει ένα μεταξόνιο 2.910 χλστ. και μπορεί να διανύσει με μια φόρτιση 710 χλμ.

Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν οι εντυπωσιακοί προβολείς, με τα LED φώτα ημέρας σε υπογραφή “σφυριού” (παρεμφερή με της Volvo). Πίσω, μεγάλη ατραξιόν είναι τα ακροβολισμένα φώτα σε κάθετη διάταξη που μοιάζουν με νύχια και ενώνονται από μια φωτεινή μπάρα.

Το Hengchi 7, πιθανότατα, θα μείνει… στις εντυπώσεις, και δεν θα περάσει τη γραμμή συναρμολόγησης. Ενώ το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με τα υπόλοιπα μοντέλα τη γκάμας.

Advertisement

Η εγκατάλειψη, ωστόσο, του ονείρου πριν καλά-καλά αυτό αρχίσει να πραγματώνεται, δεν φαίνεται να στεναχωρεί ιδιαίτερα τους διοικούντες της μάρκας.

Δημοσίευμα του Financial Review αποκαλύπτει πως η μέγιστη αξία της Evergrande EV έφτασε τα 101,5 δισ. δολάρια (πλέον η αξία της έχει βυθιστεί), υπερδιπλάσια δηλαδή από την αξία της μητρικής εταιρείας (Evergrande). Και όλα αυτά, παρά το γεγονός πως δεν έχει πουλήσει ούτε ένα αυτοκίνητο.

Πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν πως ο ιδρυτής της Evergrande, Hui Ka Yan και άτομα από τον στενό του κύκλο, κατάφεραν να θησαυρίσουν από την αλματώδη άνοδο της αξίας του αυτοκινητικού βραχίονα. Άνθρωπος από το περιβάλλον του Hui ισχυρίστηκε ότι αγόρασε 80 εκατομμύρια μετοχές, με μέση τιμή 0,30 δολάρια Χονγκ-Κονγκ (0,039 δολάρια) από την Evergrande Health Industry Group – πρόγονος της Evergrande Auto –  προτού τις πουλήσει με μέση τιμή 50 δολάρια Χονγκ Κονγκ (6,42 δολάρια).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mercedes: Τελειώνει το diesel στα φορτηγά
Akio Toyoda: Όχι στην κατάργηση των θερμικών κινητήρων – Τι προτείνει
«Πόλεμος» για τα plug-in υβριδικά