Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Έρευνα: Τα cabriolet είναι ασφαλέστερα από τα hardtop

Ελλάδα 19:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Έρευνα: Τα cabriolet είναι ασφαλέστερα από τα hardtop

ΝΕΑ

Έρευνα: Τα cabriolet είναι ασφαλέστερα από τα hardtop

ΝΕΑ

Το καλοκαίρι είναι η ιδανική στιγμή για να απολαύσετε τον άνεμο να ανακατεύει τα μαλλιά σας οδηγώντας ένα cabriolet. Εάν ανησυχείτε για το ότι δεν έχετε οροφή πάνω από το κεφάλι σας σε περίπτωση σύγκρουσης, τότε απορρίψτε αμέσως αυτές τις ανησυχίες.

Advertisement
Advertisement

Η πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνα από το Insurance Institute for Highway Safety δείχνει ότι τα ανοιχτά αυτοκίνητα είναι εξίσου ασφαλή με τα αντίστοιχα που υιοθετούν σταθερή οροφή σε περίπτωση σύγκρουσης – στην πραγματικότητα μάλιστα είναι λίγο ασφαλέστερα…

Το ποσοστό θνησιμότητας ήταν 11% χαμηλότερο για τα ανοιχτά αυτοκίνητα έναντι των κλειστών. Ο αριθμός εμπλοκής τους σε ατυχήματα ήταν χαμηλότερος κατά 6%. Το ποσοστό τραυματισμών για αυτοκίνητα cabriolet hardtop ήταν 10% χαμηλότερο από τα αμιγώς κλειστά αυτοκίνητα. Τα cabriolet softtop είχαν 3% λιγότερους τραυματισμούς από ένα όχημα με σταθερή οροφή.

Όπως θα περίμενε κανείς από την έλλειψη οροφής, υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος απόσπασης των επιβατών σε περίπτωση ανατροπής. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 21% των οδηγών που σκοτώθηκαν σε ένα ατύχημα βρέθηκαν έξω από το αυτοκίνητο. Σε περιστατικά ανατροπής, οι πιθανότητες αποχώρησης από την καμπίνα ήταν 43% για τα cabriolet και 35% για τα κουπέ.

Advertisement
Advertisement

Το IIHS υποθέτει ότι τα χαμηλότερα ποσοστά σύγκρουσης και θνησιμότητας για τα ανοιχτά αυτοκίνητα έναντι των κλειστών θα μπορούσαν να οφείλονται σε μερικούς καταλυτικούς παράγοντες όπως είναι για παράδειγμα το βάρος. Τα κάμπριο είναι λοιπόν βαρύτερα από τα αυτοκίνητα με σταθερή οροφή και η έρευνα δείχνει ότι ένα μοντέλο που ζυγίζει περισσότερο τείνει να είναι και ασφαλέστερο τελικά.

Υπάρχει επίσης το γεγονός ότι τα convertible τείνουν να κοστίζουν περισσότερο από τα κουπέ. Αυτό επηρεάζει την ψυχοσύνθεση των οδηγών τους. Αυτοί οι ιδιοκτήτες μπορεί να είναι μεγαλύτεροι σε ηλικία, πιο ώριμοι και λιγότερο επικίνδυνοι πίσω από το τιμόνι.